|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lettere utlada
|
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?
Det gjør i alle fall det her. Tror det kan bli lite i morgen. De har jo en grense på det offentlige også, og det ser spøke ut for det også.
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Blåser ja. Men begynner å bli vant til det. Har jo blåst i hele desember! Det er liksom ingen som reagerer når bosspannene fyker lenger... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Ja. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Har blitt mindre og mindre med årene, og i år blir det ingenting i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Nei, kjøper ingenting. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Nei.
|
|
|
#8 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Jeg kjøper som regel ikke noe, bortsett fra stjerneskudd. Eksen pleide å kjøpe. Nå er jeg annenhvert nyttår alene, og da har jeg fantastisk utsikt til det offentlige fyrverkeriet her i byen. De andre årene er vi hos mine foreldre, og de pleier å kjøpe litt. I år var de ute før meg, så jeg har ikke engang kjøpt stjerneskudd.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Far i huset pleier å kjøpa eit litt større batteri, sånn at han kan få "sprengt noko i år òg" i følge han. I år trur eg at han dropper det, for det er meldt så dårleg vær. Skulle berre ynskja våre "litt i overkant glad i alkohol og fyrverkeri"- naboar tenkte sånn.
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Nå er det vindstille her, men i natt blåste det nærmest orkan, ihvertfall føltes det slik på soverommet vårt. Så jeg håper folk tar til vettet hvis det blåser opp igjen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Ja. Eller mannen gjør. Han har kjøpt en familiepakke og en boks. Aner ikke hvor mye han har brukt på det, sikkert ikke så veldig mye. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Borettslagene her går sammen om å kjøpe inn fyrverkeri som sendes opp av en fra velkomiteen. De spytter i ca 50,- pr husstand (totalt blir det nærmere 50 000), og pyroansvarlig har gått godkjenningskurs for kraftig fyrverkeri, så det blir et skikkelig show.
|
|
|
#14 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Nei, kjøper bare stjerneskudd til barna. Har alltid syntes det er litt skummelt med raketetter til privat bruk. Foretrekker helt klart at det offentlige tar seg av den slags.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Nei , ser ut som naboene har gjort jobben i år også og kjøpt nok til alle . Det har smellt rundt hushjørnene i hele kveld . |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Siden vind og regn tok en liten pause kunne vi se et fantastisk fyrverkeri over Bergen. Eller litt regn var det likevel.. Vi har ikke kjøpt selv, rolig feiring her med febersyk unge, men naboene har visst kjøpt altfor mye, for der smeller det ennå. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Vi har kjøpt raketter før, men i fjor så gjorde vi ikke det og ikke i år heller. Det er så mange som sender opp at det blir nok å se på uansett. Min yngste og hunden er ikke glad i raketter og jeg er heller ikke begeistret for raketter med tanke på brannfare o.l. I år som det er lite snø vil jeg være enda mer nervøs for brannfaren. Særlig med tanke på de kinesiske lyktene. Skrekk og gru. Håper det regner slik at de slukkes i lufta. Jeg håper det i hvert fall. Vi har dog kjøpt stjerneskudd til ungene. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
*Happy*
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?I fjor så spleiset naboen og jeg på en liten fyrverkipakke. Dette året så har jeg ikke ungene, så da kjøpte jeg ikke noe.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?Nei, her vi feirer er det egentlig ikke lov med noen form for fyrverkeri, men mange har allikevel. Vi greier oss fint uten, Hiawata syns det holder med å se de andres også.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?
Men det smeller jo jammen meg HELE kvelden fra privatpersoner. Fra kl 19 og det holder på enda, veldig mye mot Byåsen der jeg ser iallefall. Jeg tror nesten ikke det har vært stille i 5 min ikveld.
|
![]() |
|
|