|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenRester av pinnekjøtt og kålrabistappe fra fryseren, sammen med ferdig lapskausblanding skal det bli lapskaus i dag. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
er her
|
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenMillact: Jeg er forferdelig dårlig på merking, så som oftest så må jeg gjette meg frem til hva som er hva, har blitt litt bedre da, så noen ting er merket. Da merker jeg med navn og mnd/år. Så sorterer jeg is og dessert på ene siden, kjøtt og fisk i midten og en kurv med diverse ferdiglaget greier på andre siden. I tillegg har jeg tre kurver oppe, dere er det en til pålegg, en med grønnsaker og den siste er det bakverk og bær i. Dette er i teorien, i praksis så blir det rotete der over tid...
|
|
|
|
#3 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenAlt ligger i en diger haug, noe er merket.
|
|
|
#4 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenJeg har tre skuffer med brød og gjærbakst, ei med kjøtt, ei med fisk, ei med is, kaker, bær og denslags og ei med syltetøy. Brød og gjærbakst ser jeg jo godt hva er, og det blir aldri liggende så lenge at jeg trenger merke det med dato. Fisk og kjøtt fryses som det er hvis det er passe store pakninger til en middag, ellers deles det opp, pakkes i aluminiumsfolie og merkes med hva det er, mengde og dato.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenEi jeg kjenner gjør noe lurt som jeg ikke klarer å organisere. Hver gang hun putter noe inn i fryseren skriver hun det på et ark om henger på fryseskapdøra, hun stryker også ut det hun henter i fryseren. Alltid oversikt |
|
|
|
|
|
#6 |
|
er her
|
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenJeg har bestemt meg for å tømme fryseren helt og håper jeg kan ta en avriming som virkelig trengs, det er målet, så får vi se hvordan det går. Har noen ting jeg ikke må spise opp, men om det kanskje blir litt kuldegrader i februar en gang så skal det ordne seg om vi klarer å spise fryseren nesten tom til da...
|
|
|
|
#7 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenDet er ikke alt jeg kan eller vil bli kvitt, 20 l tyttebær, feks. De holder seg i uendelig tid, så ingen problem. I dag fikk jeg brukt to pakker bacon og to torskeloin, med blant annet råkostsalat med det nye, fancy rivjernet som laget lange remser. Moro for mor. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
WF: BNBE
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenI dag hadde vi fiskekaker fra fryseren, i morgen blir det finnbiff med både kjøtt og bacon fra fryseren..
|
|
|
|
#9 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenJeg merker med sånn tape som man bruker til å markere og dekke når man maler. Hva heter de, den lyse tapen? Jeg skriver på med tusj eller kulepenn. Sitter fint på frysepose som jeg ofte fryser ned i. Det fungerer også fint på plastbokser, så slipper jeg skrive rett på boksen.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenHar fått brukt en pakke bacon, en pakke wienerpølser, kylling og en pakke wokblanding fra fryseren i det siste. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
er her
|
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenI dag hadde vi kylling-gryte med kylling fra fryseren og litt boks-mat fra kjøkkenskuffen!
|
|
|
|
#12 |
|
WF: BNBE
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenDenne uka står pannekaker med bacon fra fryseren, fiskepinner+fiskekaker fra fryseren og kyllingwok med kjøtt fra fryseren på menyen.
|
|
|
|
#13 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenJeg har ikke fått brukt så mye siden før helgen, men forrige uke hjalp godt på. Kanskje det blir pannekaker med bacon og blåbær på fredag? Må få brukt litt syltetøy også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenJeg skal ta opp brød fra fryser nå.
|
|
|
#17 |
|
er her
|
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenDet blir pastalaks med laks, erter og purre fra fryseren i dag. I går hadde vi kjøttkaker og kålstuing fra fryseren.
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat fra fryseboksen-trådenVi skal ha venner på middag i dag,og raclette står på menyen. |
|
|
|
![]() |
|
|