Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat fra fryseboksen-tråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-14, 15:33   #1
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Rester av pinnekjøtt og kålrabistappe fra fryseren, sammen med ferdig lapskausblanding skal det bli lapskaus i dag.

Lurt med opptelling og nedskriving av hva som finnes der. Skal jammen lage meg en sånn, så kan det jo krysses av etter hvert.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 15:42   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Millact: Jeg er forferdelig dårlig på merking, så som oftest så må jeg gjette meg frem til hva som er hva, har blitt litt bedre da, så noen ting er merket. Da merker jeg med navn og mnd/år. Så sorterer jeg is og dessert på ene siden, kjøtt og fisk i midten og en kurv med diverse ferdiglaget greier på andre siden. I tillegg har jeg tre kurver oppe, dere er det en til pålegg, en med grønnsaker og den siste er det bakverk og bær i. Dette er i teorien, i praksis så blir det rotete der over tid...

I dag skal vi ha svinefilet med grønnsaker, ris og saus.

Gammel 15-01-14, 15:44   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt ligger i en diger haug, noe er merket.

Men nå når vi skal tømme fryseren, skal jeg starte et nytt og bedre liv.

Gammel 15-01-14, 15:49   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tre skuffer med brød og gjærbakst, ei med kjøtt, ei med fisk, ei med is, kaker, bær og denslags og ei med syltetøy. Brød og gjærbakst ser jeg jo godt hva er, og det blir aldri liggende så lenge at jeg trenger merke det med dato. Fisk og kjøtt fryses som det er hvis det er passe store pakninger til en middag, ellers deles det opp, pakkes i aluminiumsfolie og merkes med hva det er, mengde og dato.

På kjøkkenet har jeg tre fryseskuffer, der ligger for eksempel rundstykker som brukes daglig, og ellers litt forskjellig smått.

(Dette er i teorien. I praksis blir det gjerne hakket mer kaotisk, så det må ryddes innimellom.)

Gammel 15-01-14, 18:02   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ei jeg kjenner gjør noe lurt som jeg ikke klarer å organisere. Hver gang hun putter noe inn i fryseren skriver hun det på et ark om henger på fryseskapdøra, hun stryker også ut det hun henter i fryseren. Alltid oversikt!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 21:47   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestemt meg for å tømme fryseren helt og håper jeg kan ta en avriming som virkelig trengs, det er målet, så får vi se hvordan det går. Har noen ting jeg ikke må spise opp, men om det kanskje blir litt kuldegrader i februar en gang så skal det ordne seg om vi klarer å spise fryseren nesten tom til da...

Gammel 15-01-14, 21:56   #7
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det er ikke alt jeg kan eller vil bli kvitt, 20 l tyttebær, feks. De holder seg i uendelig tid, så ingen problem. I dag fikk jeg brukt to pakker bacon og to torskeloin, med blant annet råkostsalat med det nye, fancy rivjernet som laget lange remser. Moro for mor.

Jeg sliter med målet om fire middager fra frysen denne uken, men det blir uansett fire eller fem uten å måtte handle. Bruker opp en del selvplukkede bringebær og blåbær til smoothie, det hjelper også.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 22:37   #8
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag hadde vi fiskekaker fra fryseren, i morgen blir det finnbiff med både kjøtt og bacon fra fryseren..

Gammel 15-01-14, 23:25   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg merker med sånn tape som man bruker til å markere og dekke når man maler. Hva heter de, den lyse tapen? Jeg skriver på med tusj eller kulepenn. Sitter fint på frysepose som jeg ofte fryser ned i. Det fungerer også fint på plastbokser, så slipper jeg skrive rett på boksen.

Gammel 16-01-14, 15:17   #10
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har fått brukt en pakke bacon, en pakke wienerpølser, kylling og en pakke wokblanding fra fryseren i det siste.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:34   #11
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

I dag hadde vi kylling-gryte med kylling fra fryseren og litt boks-mat fra kjøkkenskuffen!

Jeg har ryddet i to kjøkkenskuffer og skal prøve å minske innholdet generelt i skuffer og skap på kjøkkenet også.

Planen for i morgen er pastalaks.

Gammel 21-01-14, 21:58   #12
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne uka står pannekaker med bacon fra fryseren, fiskepinner+fiskekaker fra fryseren og kyllingwok med kjøtt fra fryseren på menyen.

Gammel 22-01-14, 00:22   #13
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke fått brukt så mye siden før helgen, men forrige uke hjalp godt på. Kanskje det blir pannekaker med bacon og blåbær på fredag? Må få brukt litt syltetøy også.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 00:35   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal ta opp brød fra fryser nå.

Gammel 22-01-14, 10:01   #15
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag skal vi ha kyllinglår i gryte med cherrytomater og basilikum. Lårene er da fra fryseren.

Gammel 22-01-14, 10:17   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått spist opp kalkunen, kyllingkrafta og lapskausen, så neste på lista er å få kokt kraft på fiskerestene til en suppe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 16:45   #17
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Det blir pastalaks med laks, erter og purre fra fryseren i dag. I går hadde vi kjøttkaker og kålstuing fra fryseren.

Planen for helgen er
Fredag: pizza med diverse kjøttpålegg og tomatsaus fra fryseren
Lørdag: taco med karbonadedeig fra fryseren
Søndag: lammesteik med soppblanding fra fryseren. Og så må vi ha litt dessert kanskje, muffins eller is eller smoothie.

Gammel 26-01-14, 16:58   #18
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha venner på middag i dag,og raclette står på menyen.
Fra fryseren kommer pølser, bacon, kylling,svinefilet og ost.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 18:09   #19
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Ribbe og brun saus fra fryseren.

Gammel 26-01-14, 18:11   #20
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Og potetmos av kokte poteter fra kjøleskapet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.