|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selv
Hvor anbefaler du å bo og bestille?
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi leide leilighet i Torriveja, men dro hver dag til Guardamar - fantastiske badestrender og koselig by, ikke langt fra Alicante som stor by og bare 15 min med bil til Torriveja (skriver det sikkert ikke riktig. .. Torvika!). Og kun 30 min til Benidorm med Terra Mitica. 1,5 time til Valencia - fantastisk barnevennlig og morsom by med mange aktiviteter. Jeg er ikke begeistret for Hellas, men syntes Spania er veldig flott. Hver sin smak. Fly bestiller du på finn.no, samme med leilighet og bil. Evt gå inn på spaniagudien.no og søk. Homeaway.co.uk har også mye hus/leiligheter i området. Som sagt, skulle vi dratt dit igjen, hadde jeg valgt Guardamar.
![]() |
#5 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvSendte deg en prikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har leid på et kjedelig sted på Bornholm, men planlegger å ha leiebil og farte litt rundt med den, samt leie sykler en del av dagene. Huset ligger 250 m fra skapelig strand. Jeg føler meg ganske sikker på at det blir en super ferie selv om vi ikke har noen bestemte eller fasjonable planer.
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg bor med en komfortfanatiker, en prinsessefanatiker og en baby. Vi hadde nettopp en suksess av en tur til Florida. Rikelig med fornøyelsesparker, rikelig med shopping, rikelig med fancy strender, gode restauranter, pent prisnivå, billige leiehus (eget svømmebasseng er litt fantastisk. Ikke all verdens på historiske greier, skjønt det er en overkommelig kjøretur til St Augustine og til og med Savannah om man har barn som er litt mindre bilskeptiske enn mine, men de er gode på naturseverdigheter.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg ser at for oss er det ikke noe billigere nå å bestille rett fra hotellet enn gjennom ving eller apollo som begge er på hotellet. Men det er typisk annerledes før jul ja. Det hotellet er ikke ideelt for oss i og med mange barn, vi må jo ha to rom, men bortsett fra det ser det jo veldig bra ut. Jeg sitter og ser litt på Kreta nå, vurderer det litt. Vi har vært der før og synes det er fint der. Men jeg vil ikke alt for langt utenfor allfarvei, sist var vi i Gerani og det ble for gokk for meg.
![]() |
#9 |
X First Lady
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selv
Vi har vært 5 ganger på Vings Alexandra Beach, Kreta. Likte oss veldig godt der og syntest det var "roligere" enn et typisk Sunving anlegg. Vi vurderte bestille et år direkte via hotellet og ordne med fly tur/retur selv, men flyturen ble såpass dyr at det ble ikke billigere enn reise/bestille via Ving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvTror kanskje hotellet kan hoste opp noen bra priser om man henvender seg direkte. De er veeldig gode på service
![]() |
#11 |
X First Lady
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvDet meste blir rimeligere om man er bosatt ikke langt unna Oslo tenker da på fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg synes det er en fordel å ha alle i samme leilighet, men det er ikke noe must. Men det blir ofte litt dyrere hvis man er så mange at man ikke passer inn. For eksempel får vi barnepris bare for to av barna. (eldstemann har avgått for aldersgrensen også nå, men det gjaldt før også). Men sånn er det, det må vi forholde oss til, men det er grunnen til at vi ser på om det er mulig å få til en bra ferie uten å involvere reiseselskap.
![]() |
#13 |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvJa, ser den. Dere kommer nok best ut av det uten reiseselskap uansett vil jeg tro, for reiseselskap skal jo ha sin del av fortjenesten. Det er jo ofte det man sparer ved å bedtille selv.
![]() |
#14 |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvTyrkia er mye mer hett enn Kreta. Jeg syns det var uoverkommelig i Tyrkia i juli, mens jeg greier meg veldig fint på Kreta. Kan til og med jogge i varmen. Er ekstremt glad i sol og varme, så det er akkurat passe for oss i Kreta.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg reiser glatt uten reiseselskap dersom jeg oppnår fordeler av det altså, men på akkurat dette hotellet i sommer vil vi tape 10-20000 på å bestille selv fremfor apollo. Men det er jo ganske sent nå, sånt er alltid mer fordelaktig før jul. Bare så dumt at jeg aldri har oversikt over ferie da.
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg er glad i sol og varme, men over 35 grader blir i overkant. Mannen synes han koker når vi passerer 20 grader.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvOi, ja da er det nok bedre med reiseselskap ja. Blir jo dyrere jo nærmere man kommer avreise.
![]() |
#20 |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selv20 grader er jo iskaldt. Kan ikke gå i singlett engang. Brr..
![]() |
|
|