|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt
Definisjonen på voldtekt er seksuell omgang ved trusler eller vold, men også seksuell omgang med personer som enten er bevisstløse eller ute av stand til å motsette seg. En annen ting er om vedkommende som har gjennomfører det skjønner at det er et overgrep. Det er også viktig å jobbe med syns jeg, for som du sier; det er ikke alltid en sylskarp og tydelig skillelinje.
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant. Samtidig så er det viktig at kvinner er klare på hva de vil og ikke vil. Jeg kan godt forestille meg at to fulle ungdommer ikke akkurat greier å kommunisere særlig bra, verken med å si i fra at man ikke vil, eller å faktisk forstå at motparten ikke vil. Det er så utrolig viktig at man snakker med begge kjønn om dette!
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Jeg har også vært der. Mer enn én gang også. Men i mitt tilfelle kan jeg ikke akkurat hyle opp om overgrep eller voldtekt. Jeg er god på ansvarsfraskrivelse, men i disse tilfellene har jeg alltid beskjemmet måtte stå fast ved at her kan jeg utelukkende skylde på meg selv. At andre som har opplevd lignende situasjoner, ser på det helt annerledes, er ikke så rart. Ingen situasjoner er jo like.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtattJeg forstår hvorfor du spør om definisjonen, Pelle. Jeg har noen ganger sett undersøkelser der overskriften er "X av 10 kvinner opplever vold i forholdet!!!", og så har man brukt en så vid definisjon av vold at det egentlig undergraver hele poenget. Noen ganger legger man omtrent inn at man har blitt brølt til. Jeg har også sett betegnelsen "overgrep" brukt så vidt at man kan svare "ja" om noen en gang kløp deg i rumpa på trikken.
|
|
|
#6 |
|
Unik
Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtattWord! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Unik
Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtattMan skal svare på hendelser vedrørende analsex, oralsex, gjenstander opp i vagina? Nei takk... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtattVar det egentlig noen samer som reagerte på den lappe-historien?
|
![]() |
|
|