|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Kostnad for sommerferie - reise og bosted | |||
| 0 - 9 999 |
|
26 | 14,77% |
| 10 000 - 19 999 |
|
36 | 20,45% |
| 20 000 -29 900 |
|
37 | 21,02% |
| 30 000 - 39 999 |
|
34 | 19,32% |
| 40 001 - 60 000 |
|
24 | 13,64% |
| 60 001 - 80 000 |
|
12 | 6,82% |
| 80 001 - 100 000 |
|
3 | 1,70% |
| 100 000 eller mer |
|
4 | 2,27% |
| Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kostnad for sommerferie?Vi reiser to voksne og to barn som begge er over 12 år til Normandie i Frankrike. Vi har foreløpig booket Kiel-fergen og andre overnattinger for litt under 20000 kr. Vi skal bo på campingplass, hotell og vandrehjem. Vi blir borte 18 dager.
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kostnad for sommerferie?Denne sommeren skal vi 3 uker til Portugal/Spania. Tror vi har betalt ca 8000,- for flybilletter. Utenom kommer hotell/leilighet i Portugal en uke. I Spania har vi leilighet, så der kommer det ikke noen boutgifter utenom. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Kostnad for sommerferie?Vi har bestilt flybilletter til drøyt 18000 og leilighet til knappe 15000. Skal være to uker i Italia. Vi var ikke særlig heldige med prisen på flybillettene.
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kostnad for sommerferie?Ca 50 000 går det nok med i år. Vi skal 6 stykker til Thailand i 7 uker. 35000 går med i reise og 15 000 i lommepenger. Vi bor gratis.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Kostnad for sommerferie?Vi skal feriere i Norge, hovedsakelig hos familie men med noen hotellovernattinger og kanskje en park eller to. Har ikke bestilt noe enda, men vi ender nok i den laveste eller nest laveste gruppen i undersøkelsen. Jeg skjønner ikke at det skal være rart å bruke "lite" på ferie, det er ikke alle som kan eller vil bruke 30-40 000.
|
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kostnad for sommerferie?Vi bruker ikke penger på ferier ettersom vi er så glad i konseptet, verken å reise eller å ha fri. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kostnad for sommerferie?Vi har per nå bestilt 2 sydenturer i sommer. En for hele familien i to uker til kr 77.000,- (inkl. halv pensjon), og så skal jeg og ungene en uke litt senere på sommeren til 38.000,- (m/all inclusive). Vi har i tillegg en uke til fri alle sammen, og kommer nok til å ta en tur et eller annet sted da også, men det er ikke bestemt ennå.
|
|
|
#8 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Kostnad for sommerferie?I år blir det "billigferie". Vi har kjøpt feriehus, og kommer til å bruke det en del i sommer. I årlige kostnader er det ikke billig egentlig, men vi håper det er verdt det på sikt. Håper å få til en storby-tur i høstferien, da helst innenfor rammen 10-15000 kroner. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kostnad for sommerferie?Nå har vi svidd av mer enn nok på camping innenlands og i Danmark, så i år skal jeg til Hellas. Det blir på ingen måte dyrere, i hvert fall ikke så lenge vi styrer unna charter og all inclusive.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kostnad for sommerferie?Ingen planer lagt, men tipper det blir Danmark evt Polen. Tipper det går maks 15 000 kr, tre stk.
|
|
|
#11 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kostnad for sommerferie?I år skal vi ikke på ferie i det hele tatt. I stedet får vi et barn til, så vi sparer jo ikke akkurat penger...
|
|
|
|
#12 |
|
wizzzard
|
Sv: Kostnad for sommerferie?10 000,-. Me har aldri vore på dyrare ferie enn det heller, trur ikkje eg hadde hatt samvit til å bruke pengar på slikt når eg har så mykje anna å betale på.
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Kostnad for sommerferie?Vi bruker typisk rundt 40000 på en utenlandstur om sommeren. Jeg synes det er mye, men vi greier aldri helt å få det billigere. Enten er det bolig som er dyrt, og vi liker nok mer komfort enn vi egentlig er klar over, eller så er det fly som er dyrt. Eller begeg deler. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kostnad for sommerferie?Vi har alltid vært i Danmark og på Sørlandet hos familie. Da går det ikke allverdens summer. Når barna er eldre blir feriene garantert dyrere (for vår del).
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Kostnad for sommerferie?I år blir det kjøretur fra Vestlandet til Trondheim i den nye Teslaen :-) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Kostnad for sommerferie?Jeg skal ha sommerferie i år! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Søt og rar
|
Sv: Kostnad for sommerferie?Fly tur-retur Bornholm via København + leie av feriehus i to uker kommer på rundt 25.000.
|
|
|
#18 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Kostnad for sommerferie?Vi har sommersted nordpå. Det koster i diesel, bompenger, overnatting på vei opp, mat og sånt. Mat må vi jo ha uansett, slik at det blir ikke akkurat noe ekstraordinær utgift. Ganske rimelig, ser man bort fra nedbetaling av lånet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Kostnad for sommerferie?Jeg håper jeg greier å holde meg til 3-5000 i år. Forhåpentligvis får jeg låne bil av foreldrene mine for å kjøre til fjellfestivalen i Åndalsnes (ca 1000 i bensin inkl kjøring i området). Da bor vi gratis hos lillesøs og familien hennes og bruker lite på mat og annet. Et par billetter til aktiviteter under festivalen blir det nok.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Kostnad for sommerferie?Varierer mye. Fly,leiebil og leilighet i Spania for ca femten tusen i år. Itillegg skal vi kjøre til Oslo og være noen dager i sommer. Resten hytta. Arvet småbruk,men går jo en del i forsikringer og maling hvert år. |
|
|
|
![]() |
|
|