|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)I vår barnehage har de løst dette på en glimrende måte.
![]() |
#62 |
♡
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Er det dugnad stiller man!
![]() |
#63 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Hos oss pleier vi alltid å være for mange, egentlig, så det blir en del slarving også. Trivelig.
![]() |
#64 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi stiller. Dette står på årsplanen og er booket lang tid i forkant så det bør ikke komme som en overraskelse. Jeg er litt kontrollfreak så jeg skriver inn sånne dager når årsplanen blir lagt ut.
![]() |
#65 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi stiller på alt som skjer i barnehagen så sant vi kan. Noen ganger er de så trege med å sende ut beskjeder at da kan det være det ikke passer, men det er sjelden. Jeg synes det bare er koselig å delta på sånt.
![]() |
#66 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi stiller på det som skjer i barnehagen. Det er som oftest bare en av oss som kan enten det er ting på dagen, ettermiddagen eller kvelden det skjer, men stiller det gjør vi. I barnehagen vi går (privat) har de gitt beskjed om at dugnad er frivillig, men jo flere som dukker opp jo mindre penger behøver de å bruke på å leie inn folk til å gjøre det. Og dette kommer igjen barna tilgode med utflukter og ting barnehagen kan arrangere for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)I vår barnehage er det dugnad om våren og høsten. 8 timer i året. 4 timer kan en avse for at ungene skal ha det fint rundt seg ja. Vet om noen barnehager som gir bøter til de som ikke møter opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)
Hos oss går storebror på ishockey og i vinter var det opptil 3 dager med trening i uka. Når da lillemann går på allidrett en dag og kor en dag sier det seg selv at mange av kveldene går til barneaktiviteter. Og enda har ikke knøtt begynt. Heldigvis er naboene med på noe av det samme, så vi samkjører en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi stiller opp på dugnader så langt det er mulig. Men en sjelden gang passer det ikke og da har jeg ikke dårlig samvittighet. Det samme gjelder alle foreldremøter osv. Eneste som kan skjære seg er når ting skjer samme dag, da vi ikke har flust med barnevakter. Men som regel får vi det til da også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Peppy!
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener det er usolidarisk å kunne betale seg ut av dugnad. Jobben man skal gjøre under dugnaden har helt klart en verdi, en verdi det ikke kan være vanskelig å tallfeste. Slik mange her betrakter dugnad gir meg vibber til sosialisttanker fra etterkrigstiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Stadig underveis
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)I storebrors barnehage er det dugnadsplikt 10 timer pr år pr forelder... altså 20 timer pr barn... og det er effektiv jobbing som skal til for å bli ferdige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Kjør og kjør, jeg lurer jo bare på hva som får folk til å tro at det de holder på med og deres tid er mer verdt enn andres. Om lindamor hadde sagt at hun var alene med en haug unger og hadde prblemer med barnevakt hadde hu hatt min fulle symati, men når noen ikke bidrar til felleskapet fordi de selv ikke prioriterer det blir jeg overrasket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Stadig underveis
Ja og du tåler sikkert litt pepper du også da |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dugnadsånd (barnehage)Bergljot liker pepper. Da føler hun at hun blir sett ekstra godt. Det er viktig å gi henne mye oppmerksomhet, slik at hun får bedre selvfølelse. Ergo: mye pepper til Bergljot.
![]() |
#75 |
I mål
|
Jeg er uhyre lite sosialistisk, men jeg mener altså at når man mener man betaler seg ut fra en dugnad ved 500 kroner, aner man ikke hvor mye det faktisk koster å leie inn folk til å gjøre en jobb. Da føler jeg at man i liten grad verdsetter den jobben de andre faktisk gjør når de stiller opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Peppy!
|
Nå var 500 kr et eksempel. I vår barnehage ville det vært i overkant mye, i og med at det er en ny barnehage med lavt vedlikeholdsbehov. I andre barnehager kreves det mer. Poenget mitt er at de timene man bruker på å utøve arbeidet helt klart har en pris, som jeg mener det må være valgfritt å betale seg ut av. Det er prinsippet om at vedlikeholdsarbeid i barnehagen skal utføres av foreldrene, og ikke ved hjelp av foreldrenes penger som jeg argumenterer mot. Hvis penger er mindre verdifullt for meg enn min tid, så må jeg få lov til å betale meg ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
I mål
|
Jeg er forsåvidt enig med deg i dette siste her, dersom det finnes en ordentlig ordning for å få det til på en skikkelig måte, men dersom det ikke finnes noen slik ordning synes jeg man bør prøve møte opp, eller gå i bresjen for å etablere en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
navnet sjemmer ingen
|
![]() |
![]() |
![]() |