|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dugnadsånd (barnehage)
I mine ører høres det virkelig unormalt ut for så små barn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
superbruker
|
Ikke unormalt men litt uvanlig. Alle 3 går på tae kwon doe. Junior 2 som eldste går på har 5 treningstimer i uken. De anbefaller at man går på 2. En time er for generell trening, en for å trene serier osv. Da velger man hvem man vil gå på. Samme gjelder for junior 1 som mellomste går på. Barnegruppen har 2 treninger i uken.
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
superbruker
|
Nei, jeg synes ikke det er greit. Jeg synes ikke at det burde være dugnad i kommunalt drevne barnehager. De får penger til drift og vedlikehold via budsjett. Dugnad burde ikke være nødvending. Privat barnehage er organisert annerledes og der aksepterer man å stille så og så mye på dugnad når man takker ja til plassen.
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Har jeg muliget så drar jeg på dugnad, men det har også hendt at det ikke har passet. Kan jeg ikke så kan jeg ikke, enkelt og greit og jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn.
|
|
|
#6 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)I år var det faktisk veldig greit med dugnaden i bhg. De hadde to lørdager istede for lørdag og søndag samme helg. Det skal litt til at man ikke kan noen av de. Jeg valgte lørdagen hvor jeg hadde ungene hjemme, eksen tok det som en selvfølge at han også skulle være med så da ble det kun to timer på oss hver siden vi hadde fem timer hver på høstdugnaden.
|
|
|
#7 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Alle foreldrene i vår bhg skal ha 14 dugnadstimer, dette er uavhengig av antall barn du har i bhg. Vi har alltid hatt det antallet vi skal ha. Ikke det store problemet med dugnaden der for ungene kan fint være med uten at en trenger å se etter de hele tiden.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hos oss går storebror på ishockey og i vinter var det opptil 3 dager med trening i uka. Når da lillemann går på allidrett en dag og kor en dag sier det seg selv at mange av kveldene går til barneaktiviteter. Og enda har ikke knøtt begynt. Heldigvis er naboene med på noe av det samme, så vi samkjører en del. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Vi stiller opp på dugnader så langt det er mulig. Men en sjelden gang passer det ikke og da har jeg ikke dårlig samvittighet. Det samme gjelder alle foreldremøter osv. Eneste som kan skjære seg er når ting skjer samme dag, da vi ikke har flust med barnevakter. Men som regel får vi det til da også! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener det er usolidarisk å kunne betale seg ut av dugnad. Jobben man skal gjøre under dugnaden har helt klart en verdi, en verdi det ikke kan være vanskelig å tallfeste. Slik mange her betrakter dugnad gir meg vibber til sosialisttanker fra etterkrigstiden. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Jeg er uhyre lite sosialistisk, men jeg mener altså at når man mener man betaler seg ut fra en dugnad ved 500 kroner, aner man ikke hvor mye det faktisk koster å leie inn folk til å gjøre en jobb. Da føler jeg at man i liten grad verdsetter den jobben de andre faktisk gjør når de stiller opp. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Sv: Dugnadsånd (barnehage)Jeg er nok litt sær, skjønner jeg.
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Jeg har vært på mange dugnader etter hvert og har ikke opplevd at ikke alle som stiller tar i et tak og står på.
|
![]() |
|
|