|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: 17. mai-klær til gutterVi skifter heller ikke klær. Kun meg i så fall, om vi skal noe som ikke er helt bunadsvennlig.
|
|
|
|
#62 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai-klær til gutterJeg synes det er evig nok å skulle stryke bunadskjorter, om jeg ikke skal gjøre klart enda et sett med penklær i tillegg ...
|
|
|
#63 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai-klær til gutterDet blir julaftenantrekket, har knapt blitt brukt mer enn julaften. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
ctrl+z
|
Sv: 17. mai-klær til gutterVet ikke i år, men vanligvis har han brukt en chinos-aktig bukse og skjorte over. Han bruker nøytrale skatesko hele sommeren, så da har de gjerne vært nye til 17. mai. Pensko og dress får jeg kun på han i konfirmasjon og begravelse. (ikke at jeg presser så mye heller, det er viktigere for meg at han føler seg vel).
|
|
|
#65 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: 17. mai-klær til gutterHos oss ble årets vårsko Nike i sort, med turkise nike merke. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: 17. mai-klær til gutterEldste får nok nye hverdagsklær og er fornøyd med det. Vi hadde dress til han i fjor, men den er for liten nå. Han står konfirmant til høsten, og jeg tar ikke sjansen på å kjøpe ny dress nå til 17. mai. *laban i voksemodus* |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 17. mai-klær til gutter
Ja, det synes jeg.
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 17. mai-klær til gutterDet blir enten nye joggesko ellers bruker han bare de nye han fikk for ikke lenge siden. De ser enda rene og pene ut, enn så lenge.
|
|
|
#69 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: 17. mai-klær til gutterJeg vet ikke hva han skal ha på seg i år. Men jeg liker heller å kjøpe nye, vanlige, litt kule klær. Det er ikke så mange anledninger å bruke dress, liksom. Da får han også nye sko. Om det er joggesko eller andre fritidssko, det varierer. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
~~~~~~~
|
Sv: 17. mai-klær til gutterMini skal ha dress, vi har kjøpt 1 dress pr år ca de siste 3-4 årene, denne bruker han jul, 17. mai, bursdager. Han syntes dress er ett veldig kult antrekk.
|
|
|
#73 |
|
~~~~~~~
|
Ypperlig på karneval også - som James Bond.
|
|
|
#74 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai-klær til gutterHer blir det svart bukse og skjorte, en av de som henger i skapet, og nye Vans på beina. Toget er langt, og jeg kjøper ikke nye pensko som antagligvis bare passer, og blir brukt, på 17. Mai. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, ikke sant? Jeg lurer litt på det, dere som foretrekker nye hverdagsklær på 17.mai framfor penklær. Når pynter barna seg egentlig? For meg har nemlig julaften og 17.mai alltid vært de to største pyntedagene i året. Så derfor begynte jeg å lure på, hvis man ikke har på seg penklær på 17.mai, når har man da på seg penklær? Gjelder det bare gutter, eller bruker jentene også (for dere som har) pene hverdagsklær på 17.mai?
|
|
|
#76 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: 17. mai-klær til gutterHan har ikke dress på seg på julaften heller. Vi er bare oss 4 her, så det er ikke noen stor fest, liksom. Men vi er pyntet alle sammen. Han har da gjerne en fin jeans eller lignende og skjorte med slips eller sløyfe og bukseseler. Eller vest. Nå til jul fikk han ny svart jeans som var litt finere enn de vanlige jeansene. Den ble ødelagt (han sliter veldig på bukser) før januarmåneden var over. Enda han ikke brukte den før juleforestillingen på skolen like før jul, og så på julaften. Så er det ikke en vanlig blå dongeribukse det er snakk om heller. Men den kan brukes til hverdags også. Det passer vår økonomi og vår livsstil. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Fortynnet
|
Sv: 17. mai-klær til gutterTror ikke det er noen som mener det er et problem? |
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
Sv: 17. mai-klær til gutterMin gutt går med dressbuker, skjorte og slips på 17. mai, julaften og nyttårsaften. Han er veldig glad i å pynte seg, og jeg lever egentlig ganske greit med å kjøpe et sett pentøy som passer til bare de tre anledningene før det blir arvet av fetteren.
|
|
|
|
#79 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: 17. mai-klær til gutterVåre pynter seg (dvs dressbukse og pen skjorte) til alle barnebursdager, i tillegg til 17. mai, julaften og 1. juledag (vi pynter oss til jul selv om det bare er oss). Finklær blir derfor brukt jevnlig. Pensko har de derimot aldri bruk for, så å kjøpe dette bare for 17. mai gjør vi ikke. Dressjakke brukes heller ikke.
|
|
|
#80 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
Sv: 17. mai-klær til gutterVåre pynter seg også, men jeg kjøper ikke dyre pensko somer egnet til masse trasking. Eldste (som er den som kommer til å traske litt) tenkte jeg å kjøpe et litt finere par brukssko i skinn som hun kan bruke til bunaden, det er noe hun trenger uansett. Finner jeg ikke noe slikt, så har jeg null problemer med å ha på henne joggesko til bunaden.
|
|
![]() |
|
|