|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Bruker du begrepet Syden? | |||
| Nei, aldri. Med mindre jeg fleiper eller snakker med folk som strøk i geografi på skolen. |
|
31 | 22,79% |
| Ja, vanligvis eller alltid. Det er da et helt greit begrep. |
|
40 | 29,41% |
| Av og til. |
|
61 | 44,85% |
| Brokkoli! |
|
4 | 2,94% |
| Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Sier du "Syden"?
Det 007 sa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor det, egentlig?
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sikkert befriende når det gjelder å lettvint finne spisested og kanskje også mulig for gjesten å spare penger, men AI er en tragedie for den lokale handelstanden rundt hotellet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Sier du "Syden"?Jeg bruker glatt begrepet om type ferie uten å skjemmes for det.
|
|
|
#8 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Sier du "Syden"?Elsker min årlige charterhelvetetur til Syden, (Tenerife), med AI og mini club, dog ikke Bamse eller Lollo & Bernie. Samme hotell hvert år. Har ennå til gode å dra på en eneste utflukt mens jeg har vært der...
|
|
|
#9 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sier du "Syden"?Jeg kan bruke det som et slags samlebegrep for å dekke "steder der det er godt og varmt" og "steder folk vanligvis drar på charterferie". "Lurer på om vi har lyst til å ta oss en sydentur" eller "Jeg har aldri vært i syden".
|
|
|
|
#10 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier du "Syden"?Jeg sier syden når jeg snakker om at jeg vil på tur, er turen bestilt eller jeg har vært der omtaler jeg turen med navn på landet/øya. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
I følge en venninne som er lærer på barneskoken, er det ikke bare mulig, men også temmelig vanlig med barn som ikke vet hvilket land de har vært i når de kommer hjem fra Syden. Hun sier at mange av dem ser rart på henne og sier "Hæ?" når hun spør hvilket land de har vært i. "Jeg har vært i Syden, vel." |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er også lærer på barneskolen, men har ikke opplevd det slik. "Hvor i syden har du vært/hva heter det der du har vært?" er spørsmål vi stiller, og barna vet hvor.
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Er det kanskje sånn med "fjellet" også? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Sier du "Syden"?Ungene på skolen har vært på hytta også, men de aner aldri hvor hytta ligger. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Min 3,5-åring vet at vi nettopp var på fjellet, men han husker nok ikke at han har vært på Finse og Hardangervidda. Spør du, tror jeg han svarer at han var på isfjellet, siden Blåisen var det mest fascinerende med hele turen.
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Sier du "Syden"?Jeg hadde ikke spist på AI om jeg fikk det gratis. Har vært på et AI-hotell en gang. Uten AI. Vi spiste frokost der en dag. Det var som å spise i en gigantisk kantine. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Sier du "Syden"?For meg som for mange andre i tråden er Syden mer et begrep om typen ferie, altså charterferie. Da jeg var ungdom spøkte vi i familien om at vi aldri hadde vært i syden, men hadde vært mye sør for syden. Vi bodde på den tiden i Kenya og ferierte da rundt omkring i Afrika.
|
|
|
#20 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sier du "Syden"?Jeg har en kompis (44) sm ikke er sikker på om han var på Kypros eller på Rhodos forrige gang han var i syden. Og nei; han har ikke vært i syden mange ganger, kun den ene. |
|
|
|
![]() |
|
|