Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Etternavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange deler du etternavnet ditt med?
Mindre enn 50 75 38,66%
51-150 35 18,04%
151-300 15 7,73%
301-500 8 4,12%
501-1000 21 10,82%
1001-2000 8 4,12%
2001-5000 13 6,70%
5001-8000 6 3,09%
8001-11000 5 2,58%
Mer enn 11000 8 4,12%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 19:50   #61
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etternavn

Det var rett i overkant av 600 som hadde samme etternavn som meg. Kombinasjon for og etternavn var det mindre enn 3 som har.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:50   #62
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

59. De fleste kjenner mannen til (hans slekt), men det er en og annen ukjent der ute.

Før jeg gifta meg delte jeg etternavn med ca 24000. Kan vel innrømme at jeg ikke kjente alle

Gammel 22-05-07, 19:54   #63
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er rett over 200 som har samme etternavn som oss. Det er riktig nok mannens navn. Mitt pikenavn er ikke fullt så sjelden, det er det over 4200 som har.

Gammel 22-05-07, 19:56   #64
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Det er 131 som (nå) har mitt pikenavn. Vi satte sammen navnene våre da vi giftet oss (med bindestrek) og det er nå kun oss tre (min mann, min datter og jeg) som har vårt navn.

Det viktigste var at vi begge fikk beholde våre respektive navn og fikk føre dem videre. Vi hadde gode grunner begge to, og er fornøyd med sammensetningen.

Gammel 22-05-07, 19:58   #65
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er 39 stykker som har samme etternavn som meg.
Tre eller færre som har samme for- etternavn. Alene om det m.a.o.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:05   #66
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ut fra avstemningen så langt ser det ut til at vi kan føye til enda et punkt på lista over kjennetegn ved den typiske FP-bruker. Dette er en gjeng med økomatknaskende, miljøbevisste, bæresjalinntullede modne bunadssnobber med sjeldne etternavn.

Bunad har jeg ikke, bæresjal har jeg aldri prøvd engang, økomat er for dyrt...men prøver å være miljøbevisst og sjeldent etternavn det har jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:13   #67
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er 6 i landet her som har samme etternavn som meg. Barna mine har mannens etternavn og det er kun 6 i landet som heter det. Vi hadde et dilemma når vi fikk barn. Hvilket av våre sjeldne navn skulle barnen få. Det hørtes best ut å si ###### ********. Derfor ble mitt navn mellomnavn og mannens etternavn til barnen.

Det er også 11 i Sverige som har samme etternavn som meg.

Sist redigert av Propella : 22-05-07 kl 20:24. Årsak: Måtte sjekke hvor mange det var i Sverige
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:15   #68
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Like over 100 som har samme etternavn som meg. Tre, to eller en med samme kominasjon av for- og etternavn.

Gammel 22-05-07, 20:18   #69
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Over 2800 som har samme etternavn som meg. Og Sambo har et -sen-navn.

Jeg har aldri vært spesielt interessert i navn og slekt og slikt, så det er ikke så nøye for meg.
Hvis vi gifter oss en gang kommer jeg til å ta -sen-navnet til Sambo, selv om det er litt kjedelig.

Gammel 22-05-07, 20:21   #70
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fornavn, mellomnavn og etternavn. Mellomnavn er mammas etternavn. Det er 894 som har samme etternavn som meg, 54 har mellomnavnet mitt som etternavn, nøyaktig tre har samme kombinasjon mellomnavn+etternavn, 14123 har samme fornavn som meg, og kun meg (bare bare meg ) har akkurat den kombinasjonen fornavn+ mellomnavn + etternavn.

Gammel 22-05-07, 20:24   #71
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ut fra avstemningen så langt ser det ut til at vi kan føye til enda et punkt på lista over kjennetegn ved den typiske FP-bruker. Dette er en gjeng med økomatknaskende, miljøbevisste, bæresjalinntullede modne bunadssnobber med sjeldne etternavn.

Plutselig følte jeg meg veldig spesiell til FP-bruker å være Eneste som kunne passe på meg er bunad-greiene, men det er jo ikke min feil at farmor har brodert vesttelemarkbunad til meg vel?

Gammel 22-05-07, 20:46   #72
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Bare meg med min navnekombinasjon,men deler etternavnet med 6 andre. Junior er også alene om sin navnekombinasjon, mannen derimot har mange navnebrødre.

Gammel 22-05-07, 20:46   #73
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

4 (meg, søsteren min, mamma og pappa)

Har i tillegg 35 slektninger som har samme etternavn, men annen skrivemåte.

Gammel 22-05-07, 21:10   #74
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Pikenavn: Det er 53353 som har * som etternavn.
Mann sitt etternnavn: Det er 842 som har *som etternavn.

Det er 4 kvinner som har Marianne som eneste fornavn, og *mann sitt etternavn* som etternavn

Stemte med mann sitt etternavn. For det jeg bruker

Gammel 22-05-07, 21:22   #75
Linda
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2007
Linda har et hav av muligheter foran seg
Standard

491 har samme etternavn som meg

Linda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:23   #76
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er 14 personer i Norge med etternavnet vårt.

Gammel 22-05-07, 21:23   #77
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg deler etternavn med ca. 1300 stykker. Hele navnet mitt deler jeg garantert ikke med noen. Snupp og mann deler sine navn med (minst) fem personer. Hadde vi vært navnesnobber kunne vi valgt etternavnet til mannens mor da vi giftet oss (som er både pent og sjeldent) men mannen er av prinsipp mot navnesnobberi. Han slekter nok på sin mor på den fronten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:24   #78
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Etternavnet er det 401 som har. Kombinasjonen med mellomnavn etternavn er vi fire som har. Ungene og jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:26   #79
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det er ingen som har hele navnekombinasjonen som jeg har, men 717 som har samme etternavn.

Gammel 22-05-07, 21:26   #80
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er 45 som har mitt etternavn. 5 av dem vet jeg om - mamma, meg og ungene mine.

Det er imidlertid 289 som har samme etternavn med en annen stavemået.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.