Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva skriver dere på navnelapper?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Jeg merker klær og utstyr med (flervalgspoll)
Fornavn 85 74,56%
Etternavn 97 85,09%
Telefonnummer 106 92,98%
Avdeling/klasse 1 0,88%
Adresse 1 0,88%
Merke? Brokkoli holder vel i lange baner 1 0,88%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-14, 21:08   #61
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Fornavn, etternavn og mitt mobilnr. Jeg har blitt oppringt flere ganger, min jente har lært seg telefonnummeret mitt utenat pga det, og jeg har også lært dem at hvis de blir borte fra meg på et kjøpesenter eller noe, kan de vise nummeret i klærne til en voksen, så kan den voksne ringe meg opp. En gang ble jeg oppringt etter at jenta mi hadde falt av sykkelen og slått seg ganske mye et stykke unna der vi bor, så det kom godt med.

Gammel 19-07-14, 21:44   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Dette har gjort at storesøs har lært seg mitt tlfnr iallefall Og blir oppringt av diverse foreldre ift å bli med hjem osv.

Slik har vi også hatt det, særlig i 1. klasse. Hadde glemt det Skal sannelig ha på tlf nr til yngste også når han nå blir skolegutt.

Gammel 19-07-14, 22:37   #63
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Fornavn, etternavn og mitt mobilnr. Jeg har blitt oppringt flere ganger, min jente har lært seg telefonnummeret mitt utenat pga det, og jeg har også lært dem at hvis de blir borte fra meg på et kjøpesenter eller noe, kan de vise nummeret i klærne til en voksen, så kan den voksne ringe meg opp. En gang ble jeg oppringt etter at jenta mi hadde falt av sykkelen og slått seg ganske mye et stykke unna der vi bor, så det kom godt med.

Jeg har også lært eldste å vise nummeret til noen dersom hun går seg bort fra oss, og det er hovedårsaken til at jeg har nummeret på lappen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-14, 22:54   #64
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Som regel fornavn + bokstav for etternavn. Av og til skoleklasse (kommer an på hva det er). Av og til også bare etternavn. Ellers har vi sånne klistrelapper med etternavn + telefon, som brukes på noe. Så litt avhengig av plagg, bruksområde, om det skal arves av søsken, et.c.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-14, 23:05   #65
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etternavn (ikke så vanlig + helt uvanlig) + telefonnummer.

Gammel 19-07-14, 23:40   #66
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster, mellomsøster, lillesøster, etternavn.
Tlf. xxx xx xxx

Ble så lei lappestryking og overstryking etter hvert at jeg bestilte felleslapper som klistres på uten strykejern. Navnelapper.no.

Gammel 19-07-14, 23:47   #67
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Fornavn Etternavn Telefonnummer

Bestiller kun klistrelapper, og syns de fra Nordic Print er best. Veldig sjelden de faller av, og da klistrer jeg bare på en ny.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 01:06   #68
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det forresten fortsatt navnelapper.no som er greiest eller har det kommet noen andre som er bedre?

www.presis.no har noen klistrelapper som sitter som bare rakkern.

Gammel 20-07-14, 09:24   #69
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etternavn, stort sett. Hender jeg skriver mitt tlf på ting som koster litt, eller barna er veldig glade i.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 09:29   #70
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lærerne gidder ikke sjekke klær. Alt havner i gjenglemt kassene. Tenker jeg tar barnets navn, etternavn og tlf nr.

Med jevne mellomrom går vi gjennom tøyet i gangen. Selv i tiende klasse.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 18:51   #71
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har testet det meste som finnes og er mest fornøyd med Nordicprint.

Akkurat bestilt derfra til begge to. Hatt de før og synes de sitter bra.

Gammel 20-07-14, 22:13   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fornavn etternavn telefonnummer.

Noen ganger bare etternavn, vi er den eneste barnefamilien i Norge med det navnet.

Gammel 20-07-14, 22:15   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lærerne gidder ikke sjekke klær. Alt havner i gjenglemt kassene. Tenker jeg tar barnets navn, etternavn og tlf nr.

Det syns jeg ikke de skal bruke tid på heller. Skolebarn er store nok til å bruke knaggene, og for de som ikke klarer det så får foreldrene ta jobben med å sortere fra glfmmekassen.

Gammel 20-07-14, 22:32   #74
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det syns jeg ikke de skal bruke tid på heller. Skolebarn er store nok til å bruke knaggene, og for de som ikke klarer det så får foreldrene ta jobben med å sortere fra glfmmekassen.

Enig i det! Jeg hadde meg en runde en av de siste skoledagene for å lete etter en hanske, fant den ikke...........Hun hadde lett flere ganger selv uten hell.

Sist redigert av millact : 20-07-14 kl 23:40.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 23:39   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, jeg har selv en av den sorten som legger ting igjen i et spor etter seg, så jeg må stadig vekk ha en runde.

Gammel 21-07-14, 06:48   #76
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fornavn og telefonnummer.

Begge ungene har navn de er alene om å ha. Vi har fått vite at det fins en jente født i 2010 på Lillestrøm som heter det samme som Snuppa. Knerten har dobbeltnavn. To relativt normale navn, men ikke en vanlig kombinasjon. Det holder i hvert fall med fornavn for å identifisere dem.

Barnehagen ba pent om at vi hadde fornavn på merkelappene, og jeg antar at Aks også setter pris på det. Det er mange unger og de husker ikke hva alle heter til etternavn til enhver tid. Særlig ikke vikarer eller relativt nye folk.

Sist redigert av Tjorven : 21-07-14 kl 07:15.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-14, 08:59   #77
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har noen lapper med fornavn/etternavn/mitt nr, og noen med storebror og lillebror etternavn og telefonnr.

Tror vi dropper etternavn nestengang for det er ingen med likt navn i mils omkrets.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-14, 10:20   #78
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Fornavn og telefonnummer.

Gammel 21-07-14, 10:27   #79
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etternavn og telefonnummer på klistrelapper, bare etternavn på strykelapper. Har noen med fornavn også, men veldig mye er det greit å merke mer generisk.

Ellers bruker jeg MYE sprittusj/merketusj.

Gammel 21-07-14, 11:04   #80
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Kommer an på hva jeg gidder. Noe er sirlig merket med lapper med fornavn+etternavn+telefonnummer. Annet har kun fornavn skriblet i full fart med merketusj. Hittil har vi i liten grad merket om det lillebror har arvet etter storebror; de ansatte kjenner barna godt på tvers av avdelingene (og ingen i bhg har like for- eller etternavn som våre).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.