Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie helt alene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-14, 18:29   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Folk er jo forskjellige. For noen frister det med aleneferie, for andre ikke. Jeg synes kronikken var dårlig skrevet om målet var å problematisere egne følelser. Det høres mer ut som om hun kritiserer turoperatører, det å være alene, og andre par.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 09:49   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det bare jeg som er helt teit å savner mannen min (partner) så mye at jeg nesten "dør"?

Det er helt fremmed for meg, i alle fall.

Jeg liker godt å reise alene, men kjenner raskt at jeg gjerne skulle hatt selskap til middag. (Å dele dobbeltrom med en ukjent? That'll be the day!)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 12:03   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser til Spania alene hver høst. Et par dager uten krav, det er bare deilig. Hjemme er jeg mor 24/7/52.

Barna må være alene hjemme, da. :dårlig mor:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 12:03   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke om jeg hadde orket en hel uke alene, i hvertfall ikke uten å skravle med dama i nabosolsengen, men noen dager hadde gjort seg. Bare meg, god mat, god drikke, og ipad og bøker.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 12:10   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen dager alene høres helt nydelig ut. Ideelt sett ville jeg ha vært alene hjemme mens mann og barn gjorde noe hyggelig. Det har jeg gjort en gang etter at jeg fikk barn. Jeg var alene hjemme i fire dager og nøt det i fulle drag.

Jeg kunne godt reist på ferie alene. Da ville jeg ha reist til en by der det var mye å se og oppleve og så ville jeg kombinert det å trene hver dag, sightse om dagen og ha masse tid til bøker/filmer om kvelden. Grunnen til at jeg ikke gjør det er at jeg prioriterer å bruke ferietiden og pengene med familien. Men hadde jeg hatt mer tid og penger skulle jeg gjerne reist alene.

Jeg ville ikke reist på en strand/badeferie alene. Jeg synes i utgangspunktet at den typen ferie er ganske kjedelig. Jeg har gjort det en gang sammen med jentene fordi de hadde veldig lyst og det var jo greit nok. Men ikke det jeg ville valgt om jeg bestemte helt selv.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 12:07   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

2 dager max.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 12:13   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig introvert, men trives ikke saa godt i eget selskap. Hadde foretrukket aa reise sammen med andre, og hatt mulighet til aa trekke meg tilbake naar jeg trengte det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 12:28   #8
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg føler det nok litt annerledes enn flere av dere andre i tråden som mener at det å reise på ferie alene en uke må være bare fantastisk. Det er faktisk ikke alle som har noe valg heller. Jo, jeg har mulighet til å dra på ferie med jenta mi til og sammen annen annen familie. Men jeg har ingen å reise utenlands med for eksempel, skulle jeg ha lyst på en tur til varmere strøk måtte jeg gjort det alene. Det er faktisk hakket mer ensomt enn befriende. Jeg kan selvsagt avstå fra å reise noen plass og bare bli hjemme i 14 dager. Nå kjenner jeg at det er faktisk ganske så ensomt det også. Jeg har visst nok alenetid resten av året til at jeg får fylt opp kvoten min. Men alt dreier seg sikkert om valg på en eller annen måte.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 16:15   #9
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg føler det nok litt annerledes enn flere av dere andre i tråden som mener at det å reise på ferie alene en uke må være bare fantastisk. Det er faktisk ikke alle som har noe valg heller. Jo, jeg har mulighet til å dra på ferie med jenta mi til og sammen annen annen familie. Men jeg har ingen å reise utenlands med for eksempel, skulle jeg ha lyst på en tur til varmere strøk måtte jeg gjort det alene. Det er faktisk hakket mer ensomt enn befriende. Jeg kan selvsagt avstå fra å reise noen plass og bare bli hjemme i 14 dager. Nå kjenner jeg at det er faktisk ganske så ensomt det også. Jeg har visst nok alenetid resten av året til at jeg får fylt opp kvoten min. Men alt dreier seg sikkert om valg på en eller annen måte.

Kan anbefale Jomfrureiser! Reiser til spennende destinasjoner og med ulike aktiviteter avhengig av hva du liker. Jeg var på yogatur, ble kjent med mange hyggelige damer og storkoste meg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 16:24   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Kan anbefale Jomfrureiser! Reiser til spennende destinasjoner og med ulike aktiviteter avhengig av hva du liker. Jeg var på yogatur, ble kjent med mange hyggelige damer og storkoste meg.

Er alle som reiser med jomfrureiser single? Jeg har ferie igjen i år, men det har verken mann eller barn, så jeg må reise alene. Men jeg er ikke så sikker på om det er noen god idé for min del, så jeg vurderer alternativene.

Gammel 23-07-14, 17:10   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg reiser gjerne alene ja. Var en tur i Spania tidligere i sommer. Helt topp Lengre turer enn en uke tror jeg kanskje kunne blitt kjedelig, da måtte jeg ha hatt mye å gjøre. Sole meg, lese bøker, trene, shoppe litt og spise god mat -herlig. Jeg skjønner dog at det kan oppleves litt mindre tiltrekkende dersom man ikke har et valg og må reise alene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 19:24   #12
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er alle som reiser med jomfrureiser single? Jeg har ferie igjen i år, men det har verken mann eller barn, så jeg må reise alene. Men jeg er ikke så sikker på om det er noen god idé for min del, så jeg vurderer alternativene.

Nei, det tror jeg absolutt ikke. Det er vel en del jentegjenger som reiser sammen på slike turer. Tror dog jeg hadde undersøkt alderssammensetningen like grundig som sivilstanden.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 20:00   #13
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, tvert i mot, på den turen jeg var, var de fleste gifte i hvert fall.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 12:30   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Men da har du jo alenetid. Alenetid ville vært min motivasjon for å reise.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 12:45   #15
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker best å reise sammen med noen, men med mulighet til å trekke meg tilbake. Mannen synes typisk det er bortkasta tid å tilbringe to timer midt på dagen på hotellrommet for å lese, mens jeg synes det er et must. Livet med små barn byr ikke på mange nok sånne pauser når man har dem hjemme hele dagen, så akkurat nå synes jeg en sånn ferie høres deilig ut! Spise mat i fred! Lese! Gå på do aleine! Ha tid til egenpleie! Sove! Himmelsk!

Jeg reagerer også på overskrifta og på vinklinga i artikkelen. "Ekstremversjonen av ensomhet"?! Jeg hørte akkurat om ei dame i nittiåra som bodde aleine, ikke fikk plass på eldrehjemmet sjøl om hun ønska det, og hvis siste ønske var at katten hennes skulle avlives etter hennes død, for å begraves sammen med henne. Da kan vi snakke om ensomhet. Pokkers sutrete journalist.

Gammel 23-07-14, 12:49   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det å være på workshop nå, alene, om et tema jeg elsker, det er helt fantastisk. For meg er ikke det helt det samme som å dra på en aleneferie hvor man ikke har noe annet opplegg enn å lese. Det blir for stusselig for meg. 3-4 dager hadde jeg nok fikset bedre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 13:38   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Ja, Luvi sa det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 13:35   #18
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

På aleneferie hadde jeg jo gjort mye annet enn å lese, vil jeg tro. Tidligere harjeg fylt dagen med feks museumsbesøk, guided walks fra guidebok, kino og cafeglaning. Trening og masasje kunne jeg nok også ha fått puttet inn, samt surfing, evt drikke seg full alene på hotellrommet og ramle ut av sengen (proud moment).

Gammel 23-07-14, 15:39   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er enig i at overskriften har på trynet. Ekstremversjonen av ensomhet? Et hån mot de som er ensomme.

Men innholdet reagerte jeg ikke på. Jeg oppfattet det litt ironisk og morsomt. Overskriften har nok også ment sånn, men det slo helt feil ut for meg. Det er msnge som ER ensomme.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 17:38   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Man jo ikke reise aleine. Man kan la være å reise, det er da ikke noe poeng i å dra bort hvis man ikke synes det er fint? Og det er vel ensomheten som er problemet, ikke ferieturen? Jeg skjønner at ensomheten kan forsterkes når man er langt fra kjente og alle andre later til å ha selskap av noen, men jeg synes premissene for den artikkelen blei veldig rare likevel, fordi det er en valgt ensomhet i mye større grad enn en hel rekke andre situasjoner man kan sette seg i.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.