|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
Sv: Terrortrusselen mot NorgeI 2007 sa forsvarssjefen at Melkøya var terrormål nr 1: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Terrortrusselen mot NorgeI noen sekunder var jeg like redd for å gå hjem fra jobb, som jeg var for å gå ut av sykehuset på Mo i Rana etter 22. juli, men så tenkte jeg at jeg må bare holde hodet høyt hevet og ryggen strak, og ikke se ut som om jeg er redd for at noen skal si noe til meg, da er det mindre sjangse for at de sjikanerer meg.
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Terrortrusselen mot Norge
Fy søren så trist. Alle vettuge folk skjønner at dette er noe ekstremister, noen ganske få. Og at så mange skal gå fullstendig av skaftet og helt miste folkeskikken, det synes jeg er utrolig både trist og provoserende, men jeg må dessverre si jeg ikke blir så overrasket.
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Terrortrusselen mot NorgeFetteren til mannen min og kjæresten var på vei til roma. Fetteren er mørk i huden og har masse (kule) tattoveringer. En dame anklagde ham for å være terrorist, flyet snudde, og han ble møtt på flyplassen av seks væpnede politimenn. Jeg er helt sjokkert.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har dette skjedd i dag???
|
|
|
#6 |
|
Prematurmamma
|
Jepp. På et fly fra torp til amsterdam. Han ble avhørt i to timer av væpnet politi mens flyet ventet, og halve flyet mistet flyene sine videre fra amsterdam.
|
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#8 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg er ikke litt overrasket engang, dessverre.
|
|
|
#9 |
|
|
Jeg må si dette er rimelig talentløst og tragisk av norsk politi også, dersom fremstillingen hans stemmer (leste statusen på FB). Vi kan ikke ha det sånn at folk blir utsatt for timesvis med avhør fordi noen mener de ser mistenkelige ut basert på hudfarge og manglende håndbagasje. Statusen hans er, for ordens skyld, offentlig.
|
|
|
|
#10 |
|
ctrl+z
|
Sv: Terrortrusselen mot NorgeJeg synes informasjonen har vært saklig og god, jeg har respekt for at det har vært en vanskelig avgjørelse å gå offentlig med dette.
|
|
|
#11 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det er jeg enig i.
|
|
|
#12 |
|
|
Det er akkurat det som slår meg og, veldig |
|
|
|
|
|
#13 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Stemmer dette altså? Så fæl opplevelse for fetteren! Men hvorfor har ingen nyhetsredaksjoner slått opp dette, tro? Det burde jo være en viktig nyhetssak? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Terrortrusselen mot NorgeEllers velger jeg å gå ut i fra at alle som vet ikke-offisielle ting som med hensikt ikke har blitt publisert har vett nok til å holde munn om det og gi faen i å hinte på nett bak et nick. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Terrortrusselen mot NorgeNår jeg kan få en ubehagelig opplevelse på høylys dag tilfeldig en onsdag i desember, kan jeg nok dessverre det nå også.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Terrortrusselen mot NorgeJeg veksler mellom å tenke at "sikkert overdramatisering" og "nå får de iallefall spredd frykt" på den ene siden, og "herregud, jeg skal fly med ungene hjem fra Spania om litt over en uke, og pappa og bror og svigerinne og venner skal fly ned i overmorgen" og får mest lyst til å sette meg ned og grine.
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Terrortrusselen mot NorgeHva jeg er mest bekymre for med dette, er alt grumset i folkedypet som nå får næring til hatet sitt. Hvor lenge går det før en eller ennen finner ut at han/hun vil få utløp for dette hatet.
|
|
|
#18 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Terrortrusselen mot NorgeDet er allerede en kvinne med niqab som har blitt skjelt ut og skreket til på åpen gate i Oslo i dag. Men hun sa at i motsetning til vanlig når det skjer, så fikk hun faktisk støtte av andre mennesker rundt henne denne gangen.
|
|
|
#19 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Hva er det som feiler folk?!
|
|
|
#20 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Terrortrusselen mot NorgeDere som kjenner at dere ikke er engstelige, oppholder dere dere på de mest utsatte stedene som Gardermoen, sentralstasjonen osv? Altså, hadde jeg bodd utenfor Oslo og ikke vært nødt til å dra til de mest utsatte steden hadde jeg også klart å la fornuften styre, stole på politiet, reflektere over hva dette gjør med landets muslimer. Men de fleste er seg selv nærmest, også jeg, så det at vi (hele og deler av kjernefamilien) skal til Gardermoen flere ganger i denne perioden gjør at jeg ikke klarer å skyve dette like lett unna, som jeg ville klart om jeg hadde hatt feks Sola som knutepunkt.
|
![]() |
|
|