Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Øya ut av boligstrøk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-14, 14:05   #61
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg var på Kalvøya. I 1990. Det var lineup'en sin, gitt!
Bob Dylan, Jeff Healey Band, Melissa Etheridge, Midnight Oil, The Rainmakers, Mercury Motors, Lenny Kravitz, Jonas Fjeld. Fantastisk! Tenkte ikke et sekund på naboene.

Gammel 06-08-14, 14:08   #62
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde heller takla fjorten dagar med rigging enn 4 dagar med musikk som eg oppleve som ekstrem støy. Kanskje med unntak av Monica Heldal, Egil Olsen og Bjella.

Gammel 06-08-14, 14:09   #63
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jo samtidig oppmode dokke som skal på Øya om å få med dokke Egil. En lokal kompis med fine låtar, fantastisk humor og et morsomtmerkelig sceneshow.

Gammel 06-08-14, 14:10   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg var på Kalvøya. I 1990. Det var lineup'en sin, gitt!
Bob Dylan, Jeff Healey Band, Melissa Etheridge, Midnight Oil, The Rainmakers, Mercury Motors, Lenny Kravitz, Jonas Fjeld. Fantastisk! Tenkte ikke et sekund på naboene.

Der var jeg og! Fy søren som deg regnet! Jeg kunne vri opp trusa mi etterpå, til tross for at jeg og venninnen min var fornuftige 16-åringer (det var på 16-årsdagen min, faktisk) med full regnhabitt og medbragt matpakke.

Men i rettferdighetens navn, det var på en øde øy, ikke 10 meter fra soveromsvinduet til noen. Lyden slår mye mer inne i byen også, enn ute i åpent landskap.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:18   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, det er tydeligvis ikke alle naboene som er like sure: http://instagram.com/p/rU3smktbaL/

Gammel 06-08-14, 14:22   #66
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:22   #67
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og stakkars bamsen som bare henger der.

Gammel 06-08-14, 14:23   #68
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde jeg bodd der så regner jeg med at vi hadde lagt opp til å reise bort i perioden, eller evnt sendt bort barna og kost oss selv.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:41   #69
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Der var jeg og! Fy søren som deg regnet! Jeg kunne vri opp trusa mi etterpå, til tross for at jeg og venninnen min var fornuftige 16-åringer (det var på 16-årsdagen min, faktisk) med full regnhabitt og medbragt matpakke.

Men i rettferdighetens navn, det var på en øde øy, ikke 10 meter fra soveromsvinduet til noen. Lyden slår mye mer inne i byen også, enn ute i åpent landskap.

Ja, SOM det regnet! Jeg havnet under Blitz-presenningen, men kunne vri opp trusa allikevel.

Gammel 06-08-14, 14:43   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Og Lenny Kravitz sklei i gjømra bak scenen og slo hull i hodet så han ikke kunne gjøre ekstranummer.

Gammel 06-08-14, 14:48   #71
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, jeg digger antibloggeren og instagram-bildet!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:50   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare lest litt av tråden, samt oppslaget i vg.

Jeg forstår beboerne, men de mister sympatien når de klager over at ungene mister lekeplassen i fire dager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:55   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg forstår beboerne, men de mister sympatien når de klager over at ungene mister lekeplassen i fire dager.

De mister ikke parken i fire dager, de mister den i tre uker.

Gammel 06-08-14, 15:13   #74
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og utebassenget på Tøyenbadet er stengt.

Klart dette kan vise seg å være genialt for Tøyen i lengden, jeg vil tro det, men jeg hadde håpet og forventet at Øyafestivalen selv viste seg fra en hakket mer, tja, ydmyk side. Jeg har ikke et snev av sansen for de av de involverte som sutrer på sosiale medier over sure naboer, og dette er gjerne godt kjente folk med mengder av følgere. De burde vite bedre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 15:17   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... og utebassenget på Tøyenbadet er stengt.

Det er for øvrig ikke akkurat noe spesielt for Øya, det er jo stengt støtt og stadig.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Klart dette kan vise seg å være genialt for Tøyen i lengden, jeg vil tro det, men jeg hadde håpet og forventet at Øyafestivalen selv viste seg fra en hakket mer, tja, ydmyk side. Jeg har ikke et snev av sansen for de av de involverte som sutrer på sosiale medier over sure naboer, og dette er gjerne godt kjente folk med mengder av følgere. De burde vite bedre.

Enkeltpersoner som gjør slikt burde absolutt vite bedre, og det slår tilbake på Øya som organisasjon. De jeg følger har ikke skrevet noe. Samtidig; det er intervjuet to stykker fra ett borettslag i avisen. Det er ikke sikkert at dette er et særlig stort problem.

Gammel 06-08-14, 15:21   #76
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samtidig; det er intervjuet to stykker fra ett borettslag i avisen. Det er ikke sikkert at dette er et særlig stort problem.

Den tanken slo meg også. Avisene elsker jo folk som klager og tyter og raser over alt mellom himmel og jord.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 15:42   #77
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg er miljøskadd etter å ha bodd midt i et anleggomsråde i snart to år, så jeg veksler mellom å synes litt synd på de folka som bor der og å si "tre uker! :utestemme: Prøv to år and counting med anleggsstøy, rystelser og biltraffikk nesten over trammen!"

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 15:45   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Antiblogger Magnhild kommer med en realitetsorientering!

http://www.antibloggeren.com/2014/08...oyafestivalen/

Hehe. "Leiligheta di kommer altså til å stige i verdi når du skal selge den og flytte før neste års Øyafestival."

Gammel 06-08-14, 16:08   #79
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Grøntområde stenges i fryktelig mange dager. Det er kjipt. Enda verre er at kidsa i område også mister utebassengene på Tøyenbadet i mange dager. Det er dobbeltkjipt i skomeferien.

Ellers bor jeg i område og har jobbet frivillig på miniØya i to år. Da stod jeg vakt og forsvarte stenging av parkområde uten problemer da det kun var noen få dager. Glad jeg ikke skal gjøre det samme nå selv om jeg personlig ikke har noe problem med festival i nærområde.

Sist redigert av Lisa : 06-08-14 kl 16:21.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 16:14   #80
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fire dager liksom. To uker stenger de område. To uker av sommerferien til barn i et område der det er ytterst få grøntområder og mer ofte en vanlig at mange unger "henger" ute og bruker grøntområdene.

Det er kjipt å bade inne på Tøyen om dagen og se hele uteområdet beslaglagt for opprigg til festival.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.