|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKSå slutten i går. Den var skuffende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
can-jur
|
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRK
Jeg har ikke sett seien og jeg kommer ikke til å gjøre det heller, men jeg har forstått såpass at det spøkes mye med overgrep mot dyr og jeg må ærlig inrømmet at jeg se utrolig skuffet over at "dere" ler av det og synes det er ok underholdning. Nei barn og dyr er ikke det samme, men INGEN hadde akseptert samme "humoren" om det gjalt barn eller andre svake grupper. Hva er det som gjør at dette er greit å tulle med? Det er overgrep mot de mest forsvarsløse av alle. De som aldri kan si i fra.
![]() |
![]() |
#64 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det er egentlig ikke "gøy", Floksa. Det er som med mye annet i serien, bare helt absurd og man får langt flere vonde følelser en gode. Og det er vel ingen som sier det er greit å tulle med. Det er jo en perversjon, og det kommer frem synes jeg selv om metoden så absolutt kan tolkes humoristisk. Og som jeg skrev i den tråden så er jo det selvfølgelig med en bismak. Jeg vet ikke, jeg vokste opp på landet, så jeg har mine historier frist i minne fra hva som ble sagt på bygda også. Det er jo faktisk slik at dette forekommer, antakeligvis mer en vi aner.
![]() |
#65 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKTror ikke jeg har ledd av det, det eneste som var var bittelitt i nærheten var diskusjonen om etikken i det. Det er sånn trekke- på- smilebåndet- morsomt. Det kan jeg gjøre av absurde voldscener også, som feks Arme riddere.
![]() |
#66 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKJeg syns serien er god, og den retter fokus mot nettopp dyrevelferd og en rekke andre saker som er viktige. Først får serien deg til å smile av dyreelskeren Vidkun, men når overgrepene skjer blir alt snudd til en veldig flau bismak i munnen. Hvordan kunne jeg fnise av ham, det han står for er jeg jo helt uenig i, det de gjør burde være forbudt? Serien fikk meg til å tenke meg om.
![]() |
#67 |
anglofil
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKDet har også vært skrevet en del i avisen om at serien presenterer et veldig negativt bilde av "polakker". Dvs bekrefte stereotype bilder nordmenn ofte har av polakker i Norge.
![]() |
#68 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKJeg er helt enig, Lisa. Tomasz er en av de mest sympatiske personene i serien. Eller er det jo mange som opptrer underlig og jeg kjenner at jeg fikk litt sånn klump i magen helt på slutten. Det rørte meg på et vis.
![]() |
#69 |
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKJeg kan ikke tro annet enn at manusforfatterne, bl.a Erlend Loe, har ment å nettopp røske litt i disse stereotypiene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKDet er jo ikke slutten - det kommer en sesong til i februar.
![]() |
#72 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKSerien er full av absurde, groteske virkemidler, som jeg mener handler om den kuede mannen i forskjellige former. Det betyr ikke at den fremmer holdninger i retning aksept av dyremisbruk eller drapsforsøk, da.
![]() |
#73 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKNemlig, man sitter jo og humrer av den vanvittige absurde scena når de graver ned Serafin på parkeringsplassen, for det var jo midt i turistsesongen, og så mye å gjøre, at de ikke kunne ta seg bryet med å frakte liket hjem til Polen akkurat nå. (Never mind at han nettopp var blitt drept i en tragisk ulykke, liksom.) At man ler av det absurde i dette, betyr ikke nødvendigvis (håper jeg da) bety at man er enig i at dette var en grei ting å gjøre.
![]() |
#74 |
Elsker gamlis- godis
Ja, det har du rett i. *lyspære*
![]() |
#75 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKJa, det har du jammen rett i.
![]() |
#76 |
Glamorøs
|
Det er jo Loes MO, er det ikke? Kuede menn og hurpete damer?
Sist redigert av Tallulah : 05-11-14 kl 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Vanskelig å forklare, men synes ikke manuset til siste episode var så godt. Ikke så mange gode dialoger som har preget de andre episodene, og mangel på den sjarmen jeg syntes de tidligere episodene hadde. Håper det tar seg opp igjen i sesong 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRKJeg likte siste episode veldig godt, men vil jo ha mer!
![]() |
|
|