|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Undre du deg? | |||
| Ja |
|
36 | 17,65% |
| Nei |
|
168 | 82,35% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei, er vant med lite alkohol i familie og vennekrets, og synes det er helt i orden og normalt at man ikke nødvendigvis har lyst på alkohol, selv om de andre i selskapet drikker. Man får vel gjøre som man vil. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg har for øvrig svart ja, for jeg undrer meg - såpass nysgjerrig er jeg, men det er jo ikke dermed sagt at jeg faktisk spør og graver.
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg har ei tysk venninne og for henne er dette også veldig rart. Hun kan for eksempel gå til disken for å kjøpe seg en øl, men så får hun plutselig lyst på en brus istedenfor og ombestemmer seg. Det er to typer drikke i hennes verden. Hun drikker aldri alkohol slik nordmenn gjør, hun velger en type drikke eller en annen. Og forholder seg til andre på samme måte. Dette med alkoholen som fokus synes hun er rart, og det er i grunnen det - hvorfor legger alle merke til hva folk velger å drikke?.
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholTja, det kommer an på hvor godt jeg kjenner vedkommede. Noen ganger vil jeg undre meg, uten at jeg nødvendigvis gjør det til et samtaletema. Som oftest vil jeg nok ikke legge merke til det, eller anta at vedkommede har en grunn som bil/medisin/hemmelig gravid/skal tidlig opp/liker ikke/er avholds.
|
|
|
#5 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei. Virkelig ikke.
|
|
|
|
#6 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei. Men jeg antar ganske mange andre gjør det, siden de stadig spør meg. I hvert fall når de selv har inntatt en del alkohol.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg svarte nei, men jeg har garantert spurt nære venner som alltid tar seg et glass eller to hvis anledningen er der, om hvorfor ikke, hvis de plutselig ikke ville ha. Ikke fordi det plaget meg at de ikke drakk, men bare fordi det var atypisk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
One of These Days
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg har en del venner som ikke drikker alkohol av forskjellige årsaker og har venner som absolutt bør holde seg unna alkohol, så nei, jeg lurer ikke om noen ikke drikker alkohol på fest. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei jeg undrer meg ikke over det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ferdiglada
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholEg snakke ikkje om høglytt undring altså.
|
|
|
|
#11 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg må innrømme at jeg er litt overrasket over resultatet så langt. Jeg tror at så nær som 90% av gangene jeg ikke drikker så får jeg spørsmål om hvorfor.
|
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
De som har svart her til nå, er neppe representative for den norske befolkning, altså. Det er jo knapt en sjel som selv later til å drikke jevnlig ved sosiale tilstelninger. (Enten er det atypisk, eller så er det jeg og mine omgivelser som er uvanlig alkoholiserte.)
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Greia for min del er vel at det er litt for lite av sånt som sosiale tilstelninger.
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Ane at Bluen kjem med en ny tråd
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholHvorfor skulle man undre seg over det? Jeg undrer meg over dette at "å drikke alkohol" er noe helt annet enn å velge et glass vin fremfor noe annet, det er noe mye mer overordnet. Av en eller annen grunn.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg satt også her og lurte på om denne undringen blomstrer opp etter et glass og to.
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Eg er også overraska. Samtidig har vi hatt mange trådar her inne der ting som slepp innom mi hjerne er himmellangt frå det majoriteten her tenker på.
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholDet finnes forresten én situasjon hvor jeg undrer meg. Det er når yngre kvinnelig kollega ankommer lønningspils og bestiller farris eller pepsi max. Med eller uten bil, bilen kan være skalkeskjul.
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNeisj, jeg bryr meg virkelig ikke.
|
![]() |
|
|