|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hva er ditt forhold til vin? | |||
Jeg er helt avholds |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 5,71% |
Vin smaker grusomt |
20 | 8,16% |
Jeg kan til nød drikke vin hvis den er søt |
4 | 1,63% |
Jeg liker noen få typer rund og lettdrikkelig vin |
22 | 8,98% |
Jeg liker vin, men alt smaker ganske likt for meg |
13 | 5,31% |
Jeg liker vin, og «kan» noen flasker som jeg vet jeg liker |
65 | 26,53% |
Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert |
91 | 37,14% |
Jeg liker vin og har ganske god greie på druesorter og vinstiler, og samler kanskje litt |
12 | 4,90% |
Jeg lever og ånder for vin, har spesialbygd vinkjeller og nekter å vaske vinglass i oppvaskmaskinen |
0 | 0% |
Brokkolivin |
4 | 1,63% |
Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Jeg liker jo snobberi innen mat og vin og det meste egentlig. Iallefall når det er ærlig og kanskje av og til uten at de som snobber skjønner det selv. Det er sjarmerende med mennesker som er snobber og tror at det de gjør, som er ganske avansert, er heeelt vanlig hos alle andre også
![]() |
#62 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Jeg har prøvd å lære meg å drikke rødvin, men jeg har konstatert at jeg syns alt smaker likt, og ikke spesielt godt. Jeg kan dog ta meg en flaske rødvin, men da er det rusen jeg vil ha, for den liker jeg. Jeg kan av og til drikke litt hvitvin.
![]() |
#63 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Jeg liker vin, men kan for lite om det. Også er jeg alltid litt redd for vin, fordi jeg noen ganger har endt opp med dundrende hodepine etter bare noen slurker.
![]() |
#64 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Jeg synes det er ganske upraktisk å ikke like øl, og skulle gjerne gjort det.
![]() |
#65 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Litt vanskelig å svare, jeg "kan" en del viner som jeg gjerne kopler med matretter og vet litt om druesorter og sånn, men så langt fra noen ekspert. Jeg elsker å utvide repertoaret da og lære mer og få hjelp av eksperter. Jeg er skikkelig god på å be om hjelp.
![]() |
#66 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Øl drikker jeg aldri, unntaket var den gangen jeg hadde lyst på røyk, og siden jeg kun røykte når jeg drakk så måtte jeg få en øl hos venninna jeg var på besøk til.
![]() |
#67 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Synes ikke vin er særlig godt og når det også er alkohol i det, som jeg absolutt ikke liker virkningen av, lar jeg det stort sett være. Stemte at jeg kan til nød drikke vin om den er søt. Liker over hodet ikke øl. Om jeg må velge noe med alkohol blir det cider.
![]() |
#68 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Da mangler vi bare en med spesialbygd vinkjeller, så er samlingen komplett!
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?
Akkurat dette kunne jeg ha skrevet.
Jeg mener å ha lest en historie av James Herriot der han havner på oppdrag hos en streng metodistfamilie etter utagerende prøvesmaking av blant annet pastinakkvin.
Finnes det altså enda verre skvip enn JP Chenet?
![]() |
#70 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Jeg liker ikke heller øl. Det skyldes sikkert en kombinasjon av at faren min drakk altfor mye av det (liker ikke lukten), at jeg ikke liker smaken noe særlig og at jeg blir veldig stappa i magen av det. Men en iskald liten Corona med limebåt i tuten kan være godt om sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
kamerat
|
Haha! Det tror jeg stemmer! Det forekommer pastinakkvin hos Dorothy Sayers også!
Tja, jeg vet ikke om det er det jeg sier. JP Chenet har jo en sånn liksom-ryggrad. «Jeg later som om jeg er en vin som passer til en skikkelig biff!» Men Doppio Passo har ingen ryggrad overhodet. Jeg vet ikke helt hva som er verst.
![]() |
#72 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Tåler ikke alkohol, men skulle så gjerne ha kunnet drikke vin. Det ser sååå kos ut
![]() |
![]() |
#73 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Dette minne meg om ei venninne som var på første date som gikk så bra og attpåtil delte han hennar kjærlighet til god rødvin. Tida gjekk, dei blei kjærestar og etterkvart kunne han fortelle at han hata rødvin og vatna blomsteren med vinen når ho ikkje såg på.
![]() |
![]() |
#74 |
Introvert optimist
|
Du skulle ha vært her på Champagnemiddagen vi hadde her i fjor. Champagne er fantastisk!
![]() |
#75 |
Ferdiglada
Det hadde eg elska. Trur det er neste eg må finne på, restaurantbesøk med champagnemeny!
![]() |
![]() |
#76 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Jeg har vinkjeller, med hjemmesnekrede hyller, er det spesialbygget nok?
![]() |
#77 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Cru har champagnemeny en uke i november hvert år, Tussa. Det er nok gøy.
![]() |
#78 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Cru er stas. Kanskje eg må til Oslo i november!
![]() |
![]() |
#79 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?"Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert." Men jeg setter veldig pris på at f.eks. HI stadig påtar seg å forsyne meg med nye innspill og bidrag på området.
![]() |
#80 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Sånn er alkohol for meg: Øl er nydelig en varm sommerdag, til grillmat f.eks. Samtidig blir jeg veldig mett av øl og klarer som regel ikke å kombinere det med mat (da må det bli veldig lite av en av delene, i alle fall.) Rødvin er godt om vinteren, jeg liker varmen og at man blir litt døsig/avslappet. Sjampanje er betyr festilig lag, og er kanskje den alkoholholdige drikken jeg liker best. (Men det er dyrt, så oftes er det musserende jeg drikker.) Jeg liker smaken av både sjampanje, rødvin og øl, men jeg liker de andre aspektene ved drikkene like godt. Nå høres jeg sikkert ut som en soon-to be-alkoholic, men jeg drikker faktisk ikke alkohol mer enn en gang i måneden eller to. Mer enn tre-fire enheter drikker jeg ikke mer enn et par ganger i året. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|