|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Hvor ofte sminker du deg? | |||
| Hver dag |
|
132 | 55,46% |
| Noen ganger i uken |
|
44 | 18,49% |
| En sjelden gang |
|
48 | 20,17% |
| Aldri |
|
14 | 5,88% |
| Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
bits and pieces
|
Sv: Sminker du deg?
Aldri føler jeg. Har vært tenåring siden jeg var 12 og får fortsatt kviser jevnt og trutt, uavhengig av syklus.
|
|
|
|
#2 |
|
finner ut av mye
|
Nå bruker ikke jeg sminke til hverdags, og syns heller ikke jeg ser så veldig blass ut egentlig, men jeg tenker sjelden på om folk har sminket seg eller ei. Jeg legger jo merke til de som har veldig spesiell sminke eller har veeeldig mye sminke.
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Noen kan jeg tenke på som blasse, men jeg tror det i hovedsak er en egen greie. (Og sikkert noen sleivete kommentarer som har satt seg) jeg er helt lys på både vipper og bryn, så det ser veldig nakent ut.
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg tror det er en vanesak. Jeg bruker aldri øyesminke til hverdags, og mener selv at jeg ser både frisk og våken ut uten. Men et par ganger har jeg farget vipper og bryn, og når fargen da har gått ut, er jeg så vant til å se meg selv med mørkere vipper og bryn, at det er uvant å se det uten, og det blir helt merkelig. Av venninner og kollegaer ser jeg også med en gang hvis de går uten sminke, at det ser veldig feil ut, og de kan se trøtte og blasse ut. Men det er nok mest fordi jeg er vant til å se de med sminke. De jeg vet om som ikke bruker sminke, de ser heller ikke ut som de burde hatt det. (Stort sett.)
|
|
|
#5 |
|
Tøff
|
Sv: Sminker du deg?Jeg er rødhåret og har helt blonde øyebryn og vipper. Stort sett farger jeg brynene, men har ikke gode erfaringer med farge på vippene, så det blir litt transparent pudder og eyeliner og mascara hver dag. (Jeg bruker ofte noe på leppene óg. Er plaget med veldig tørre lepper så må uansett smøre på noe. ) I alle fall om jeg skal ut døra. Jeg føler meg naken uten sminke. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Sminker du deg?Jeg har faktisk sminket meg litt i dag.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Nei, jeg synes det varierer veldig fra person til person. Jeg har en venninne som er lys blond og lys i huden, med nesten hvite vipper og bryn. Hun synes jeg er blass uten litt sminke. Mens jeg har en like lyshåret venninne som har mer farge i huden og brune vipper og bryn, og hun ser ikke blass ut. Jeg tror heller ikke jeg ser blass ut usminket, det er nok større fare for at jeg ser drag ut med for mye sminke. Jeg synes f eks. leppestift med farge blir for voldsomt på meg som har mye farge ellers.
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Det kommer an på hvordan folk ser ut i utgangspunktet. Jeg kjenner de som ser ganske bleke og nesten syke ut uten sminke, men de fleste er enten like fine eller litt finere med. Og noen overdriver.
|
|
|
#9 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Jeg har alltid vært sminket, usminket har jeg fått høre at jeg ser trøtt ut. Men ikke denne sommeren, jeg er brun og litt grevling etter all sykling og soling med briller.
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sminker du deg?Det er litt opp og ned. Som regel bare rouge og mascara, men det er ikke krise om jeg glemmer det. Jeg ha mørke vipper og øyenbyn, men føler jeg ser litt mer markert og våken ut med sminke.
|
|
|
#12 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Sminker du deg?Hver dag når jeg skal på jobb, litt type bb-cream, bittelitt øyeskygge og mascara. Sjelden noe på leppene. I helgene sminker jeg meg bare hvis jeg skal noe. Går fint på butikken uten sminke. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Sminker du deg?Jeg har stort sett alltid mascara på når jeg skal på jobb, av og til øyenskygge også. Jeg bruker ofte lipgloss eller lebestift, men ikke hver dag. Jeg kan fint bevege meg ute blant folk i usminket tilstand.
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sminker du deg?Ja, stort sett hver dag og alltid når jeg skal på jobb.
|
|
|
|
#17 |
|
Superaktiv
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
Sv: Sminker du deg?Hver dag når jeg skal på jobb (eller det skjer at jeg drar på jobb uten sminke, men det er sjeldent). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Sminker du deg?Hver dag, kan ikke tenke meg å gå uten sminke på jobb. Og så synes jeg sminke er artig og jeg koser meg faktisk med å holde på med det.
|
|
|
|
#19 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Sminker du deg?Jeg synes forøvirg mange ser fantastiske ut uten sminke.
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Sminker du deg?Hver dag. Jeg blek og rødmusset, og har blasse farger ellers, så jeg ser syk og gammel ut om jeg ikke sminker meg ganske heftig.
|
![]() |
|
|