|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg har brukt ertesuppe- og ertestuingposer innimellom, men nå er det veldig lenge siden vi hadde noen av delene. Saus bruker vi veldig lite, unntatt tomatsaus, som jeg lager selv, og saus til fest, som jeg også lager selv. Jeg liker veldig godt hjemmelaget tomatsuppe og potetstappe, og det finner jeg aldri på å kjøpe på pose. (Poden er hellig og uttalt overbevist om at "hjemmelaget er alltid best" - jeg hadde gjerne laget posesuppe til ham iblant om han faktisk foretrakk det, men det gjør han ikke.) Bergensk fiskesuppe har vi hatt innimellom, men det er sikkert et par år siden sist. Buljongterninger bruker jeg noen ganger, eller buljongpulver fra glass. (Ingen av delene er fra Toro, men det går da litt for det samme?) Jeg ville sikkert laget Torokake hvis jeg skulle ha barneselskap med allergikere, men det har jeg aldri hatt.
Hvem er Erik?
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?
Gamle-Erik?
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Og ja, sånne kakemikser for allergikere må jo være gull til barneselskap. Men hittil har det ikke vært aktuelt.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Omtrent samme situasjon nå, bortsett fra at det er enda lengre siden jeg har laget ertesuppe fra pose.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan virkelig ikke lage lasagne, og liker ikke de pakkene i butikken. Har du en ordentlig oppskrift så vil jeg gjerne ha den om du vil dele |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Nå spør du ikke meg, men jeg lager denne, og den er kjempegod: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eklektisk
|
Jeg kjenner at jeg må ha lasagneoppskriften din. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Mannen foretrekker Knorr lasagne og saus, så det blir ikke så mye Toro.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg er ikke glad i å bake, og bruker Toro fritt og hemningsløst der. På tur tar vi av og til med pannekakemiks, jeg bruker den glutenfrie langpannekaken, og browniesene syns jeg er kjempegode.
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg leser forøvrig "hvilke touretter spiser du".
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Kommer bare på et par poser blomkålsuppe i året. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Vi bruker av og til lasagne-pakken fordi den glutenfrie er ok. Ellers bruker jeg lys muffins-blanding som base i noen kaker fordi den også er glutenfri. Generelt er Toro gode på allergimat, synes jeg.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Brun saus innimellom.
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Vi bruker en del av allergivariantene: Glutenfri kakemiks, glutenfri muffins, glutenfri lasagne når jeg ikke lager selv, og så har jeg funnet ut at lavkarbobrødmiksen deres funker greit hvis jeg skal ha brødmat en sjelden gang. Lasagnen er litt salt for min smak, men lettvint, og så pimper jeg den litt. Jeg liker å lage mat, men det er veldig greit med litt raske løsninger når en ellers bruker mye tid på å lage det meste selv og aldri kan kjøpe ferdige ting på farten (pga intoleranse).
|
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg vil bare opplyse om at min spik-spenna-kommentar om lasagnevar ironisk/tøysete og ikke ment å skulle virke hverken snobbete eller overlegen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Lage pizzabunn fra pose...? Hva blir egentlig kilosprisen på det melet som er oppi den posen?
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 14-11-14 kl 09:49. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg husker ikke helt om det er Toro eller Maggi eller hva, men jeg bruker terninger med kjøttsuppe eller kyllingkraft ganske ofte. Og så hender det vi har Toro tomatsuppe og pannekake-mix'en.
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Men har Toro buljong? Jeg bruker gode, gammeldagse buljongterninger, men trodde det var Knorr eller Maggi?
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Ja, de har, men når jeg googler så ser jeg at det er Knorr jeg bruker.
|
![]() |
|
|