Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva sier du når du tar telefonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 21:36   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

"Hei, det er Zoë! "

Synes det er vanskelig med dem som ikke presenterer seg, det kan lett bli misforståelser.
En gang tok mora til venninna mi telefonen. Jeg trodde det var venninna mi, og heiv meg rett på sarkasmen ... Mora ble veldig forrvirra, og sur ...
Ordentlig flaut.

Gammel 31-05-07, 22:11   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På hustelefonen sier jeg "Hei det er Gaia" evt. "Hei" og navnet til personen som ringer. På mobilen sier jeg som oftest hei og navnet på den som ringer. På jobben presenterer jeg meg med etternavn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:53   #3
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

"Hei det er amor"!

Gammel 31-05-07, 23:04   #4
Left
Passiv

Standard

"Hei, det er sjuggerpløm" sier jeg når jeg tar telefonen. Nei det gjør jeg ikke, for gjett hva? Sjuggerpløm er ikke navnet mitt DET hadde dere ikke gjettet det!

Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 15:06   #5
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

"Ja, Line?"
Les: " Dette er Line, hvem der?

Om det er nære kjente sier jeg ofte enten "Heisann" eller "Hallå!"

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 15:22   #6
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Hei, det er Cora" hvis det er ukjent nummer. Hvis det er kjente, sier jeg bare "Hei!"

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 15:57   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forresten lagt meg til en rar vane med å avslutte samtaler med "Hadem". Lurer på hvor det kommer fra.

Gammel 03-06-07, 09:08   #8
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg har forresten lagt meg til en rar vane med å avslutte samtaler med "Hadem". Lurer på hvor det kommer fra.

Og jeg har plutsellig begynt å si: " Hadet litt!"
Bare til kjente, da...

Gammel 07-06-07, 15:06   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Du har sikkert gjort narr av noen en gang - og blitt fanget i spøken. Jeg og to venner gjør akkurat det samme. Vi sier "Hademmmmmm", men vet ikke hvorfor

Gammel 03-06-07, 10:00   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger stort sett på med å si: "Nei, nå MÅ jeg legge på!" eller "Dooooooffeeeen! Neeeeeiiiiii!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 12:22   #11
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg legger stort sett på med å si: "Nei, nå MÅ jeg legge på!" eller "Dooooooffeeeen! Neeeeeiiiiii!"

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 11:08   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sier "Hei, det er Martis" på jobbtelefonen og på fasttelefonen som er uten nummervisning. Til kjente på mobilen sier jeg som oftest hei eller hallo

Gammel 04-06-07, 00:17   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringer jeg på vegne av jobben presenterer jeg meg med fornavn + etternavn + firma. Dessverre jobber jeg i et firma med et langt navn, så jeg vurderer å kutte litt ned på det.

Ellers ringer folk meg stort sett på mobilen. Jeg ser som oftest hvem det er og da sier jeg bare "Hei, det er fornavn" eller "Hei"

Gammel 04-06-07, 06:56   #14
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ringer jeg på vegne av jobben presenterer jeg meg med fornavn + etternavn + firma. Dessverre jobber jeg i et firma med et langt navn, så jeg vurderer å kutte litt ned på det.

Ellers ringer folk meg stort sett på mobilen. Jeg ser som oftest hvem det er og da sier jeg bare "Hei, det er fornavn" eller "Hei"

Jeg sier fullt navn 60-100 ganger om dagen på jobben.
Jeg blir lei mitt eget navn.

Gammel 04-06-07, 10:11   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg sier oftest bare hallo, det henger igjen fra jeg bodde på Østlandet.
Vi har et samisk etternavn som må ha fortonet seg temmelig eksotisk i ei lita østlandsbygd, og det var så mange som tulleringte bare for å fnise av å høre oss si etternavnet vårt, så vi begynte med bare "Hallo".
Tulleringingen opphørte kanske kjapt etter det...

Men nå, når jeg har mobil og ser hvem som ringer, blir det gjerne "Halla bejb", "hallaiæææn" eller "hei, min elskede" om det er noen jeg kjenner.

Gammel 04-06-07, 12:20   #16
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kommer an på:
Venner: "Ja, det er meg"
Mannen: "Hei, tjukken"
Søster: "Hva vil du?"
Ukjent nummer: "Hei, det er Eria"
Skjult ID: "Jah?" (Vil ha muligheten til å lure meg unna om det er Norsk Gallup eller noe sånt)
På jobbtelefonen: "**** Blad, du snakker med Eria Peria."

Jeg er mye flinkere å presentere meg ordentlig når det er jeg som ringer.

Gammel 04-06-07, 14:29   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hei det er annemede sier jeg, til og med når mannen ringer. :svimehode:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 19:53   #18
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det spørs hva slags humør jeg er i. Som oftest sier jeg "hei, det er" også navnet mitt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 14:42   #19
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Andre enden!

Neida, jeg sier som regel bare hei eller hallo, men det er fordi jeg har caller ID. Hvis det er ukjent nr. presenterer jeg meg, og hvis det er skjult ID, tar jeg den ikke.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.