Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 18:35   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?

Vi har en plastboks under kjøkkenbordet (ingen spiser ved kjøkkenbordet, og det er plass til den der uten at den plager mannens om har det som kontorplass) Når det raser over kanten, tar vi den ut... DA tar vi med det som ligger i store hauger både på spisebordet og i entreen også... reklame, altså

Gammel 06-02-15, 10:01   #62
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi drar ut en skuff under vasken, og der er en av boksene satt av til papir. Den fylles jo raskt opp, så vi må gå ut med det relativt ofte. Større ting går vi rett ut med.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 10:07   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det burde finnes en kasse for dette også som kommer i sett med de andre sorteringskassene. And when I'm at it, hvorfor pokkern er de grønne posene mindre enn de blå? Blir søl i bøtta hele tiden!

Fordi matavfall er mye tyngre enn plastavfall, så om man skulle fyllt opp en like stor pose med mat hadde den gått i stykker. Derfor har vi dette settet, minus den store svarte under vasken, og den hvite henger oppi en av de grå. I den hvite er det en grønn pose, og i den grå den henger oppi samler vi batterier og annet spesialavfall. ;

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg har disse fra IKEA under vasken.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Papirposer og pappesker som fyller opp gulvet på kjøkkenet og et par andre rom. Kan ikke egentlig anbefales.

Sounds familiar. Vi samler papir i papirposer, slik at vi kan kaste hel greia. Egentlig greit, men vi har ikke noe sted å gjøre av det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 10:26   #64
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det burde finnes en kasse for dette også som kommer i sett med de andre sorteringskassene. And when I'm at it, hvorfor pokkern er de grønne posene mindre enn de blå? Blir søl i bøtta hele tiden!

Nå har jeg ikke lest hele tråden før jeg svarer.

De grønne er mindre ettersom mat begynner å lukte og du vil kaste den tidligere enn den blå. Dermed spares det plast på å ha den liten. (Jeg har jobbet med Oslo Kommune når det gjelder dette). Jeg har like store bøtter, men har lagt bobleplast i bunnen av den som jeg har matavfall i så at bunnen på den grønne posen viler på bobleplasten. Fungerer ypperlig.

Når det gjelder papiravfall så har i en pappeske i et skap. Denne pappesken er en anelse større enn aviser. Ikke pent, men fungerer, spesielt med tanke på at mannen, helt av seg selv, har blitt sjef for tømmingen av den.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 21:41   #65
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker kassene fra Godt levert, som Tjorven, men våre står i gangen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 21:48   #66
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

I den rosa sekken i dertil egnet søppeldunk. Her hvor jeg bor har man ikke suppeldunk ute, og alt av glass, papir og lignende går i samme sekk. Festlig system.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 22:59   #67
Underbar
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
Underbar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Samler papiret i en stor bag. Lett å bære ut til vårt underjordiske sorteringssystem

Underbar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 23:06   #68
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ligger i Hol fra Ikea. Liker det godt, den kan i nødsfall brukes både som stol og bord tenker jeg. Før hadde vi den i gangen - type møbel "sitte på når man tar av og på seg skoene".

DETTE var en god idé! Og en sånn har vi stående på "loftet", som vi kan bruke. Når vi bare får pakket ut og ryddet det rommet... Men dette noterer jeg meg definitivt.

Ellers har vi to ganske fine, selvsagt utgåtte, aviskurver i tre fra IKEA i stua som vi samler aviser og ukeblader og slikt i. Det ender alltid opp med å bli en stor haug oppå dem før vi noen sinne klarer å tømme dem... Så systemet kan definitivt forbedres.

På kjøkkenet har vi to hvite, store TROFAST bokser (de der barneoppbevaringskassene man får i masse farger, og med stativ til å putte dem i vet dere) inni spiskammerset vårt. Den ene fylles med "kjøkkenpapp" ala melke- og juicekartonger, og den andre fylles med glass og metall. Tømmes når de er så fulle at de for lenge siden har flytt ut over gulvet der inne og jeg blir sur hver gang jeg åpner døren.

Gammel 08-02-15, 12:40   #69
Anna2
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2015
Anna2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har en papirpose i et skap.
Når posen er full, kastes alt i den grønne dunken.

Anna2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 09:37   #70
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Endelig fant jeg noe jeg likte! De har nettopp fått inn disse kurvene på Europris. Jeg kjøpte den største til papirsøppel, og den minste til garn/strikketøy. Kurvene kommer i reklameavis til uka, visstnok.

Sist redigert av Pegasus : 05-03-18 kl 15:24.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 12:11   #71
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Kaster papiravfalet i skittentøys kurven i kjellergangen.oppi kurven går glass og metal og tomme flasker og da det og oppevases i kjelleren ilag med vaskemaskin og papirinnsamlings sekken i kjelleren. Så den ene gagen i mnd det er tømming taes sekken ut. Og glemmer jeg det sånn som jeg bruker så tar jeg bare sekken med å kaster det på statoil men genial måte å samle papp og papir på .for oss

Gammel 15-02-15, 12:15   #72
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Papirsøppel går i en firkanta flettekurv med lokk, som står på kontoret (ligner litt på Him sin, men er ikke så robust). Den blir båret ut til den store, grønne dunken ute, når den er så full at det renner over og litt til. Er det fullt nedi og lokket spriker, så er det bare å legge oppå lokket, nemlig. Iallfall mener de jeg bor sammen med det.

Resten av søppelsystemet vårt er basert på at vi bor i gammelt hus med kjeller. Plastsøppel holder til i en bærepose på en spiker i trappenedgangen til kjelleren, og bæres ned til posen som det skal leveres i, når det er fullt i trappeposen. På andre siden av trappenedgangen, ny spiker, ny pose, til glass og metall. Og på ei hylle i trappenedgangen, ei blomsterpotte til brukte batterier. Og sist, men ikke minst, sammenbrettede melkekartonger står på øverste trappetrinn til det er blitt en full kubbe, og så kastes kubben ned trappa. Sammen med tomme brusflasker. Der nede sorteres det i henholdsvis pose og søppelsekk. Jepp, fint med ordentlig kjeller der man egentlig ikke bor

Gammel 15-02-15, 12:41   #73
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Er det fullt nedi og lokket spriker, så er det bare å legge oppå lokket, nemlig. Iallfall mener de jeg bor sammen med det.

Jepp, hos oss gjelder dette restavfall. Noen ganger ser det ut til å gå sport i å balansere mest mulig på toppen, over kanten av søppelbøtta, uten at det tipper over og man skifte pose.

Gammel 15-02-15, 12:44   #74
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en stygg blå plaskasse, muligens fra Ikea, som en gang var noe leker oppi, men som nå står ved siden av vedkassen i stuen og der legger vi papir og papp. Jeg tror jeg i det minste skal kjøpe en finere kasse. Under vasken er det ikke plass - der har vi to mindre søppelbøtter somv i bruker til restavfall og plastavfall.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 13:09   #75
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jepp, hos oss gjelder dette restavfall. Noen ganger ser det ut til å gå sport i å balansere mest mulig på toppen, over kanten av søppelbøtta, uten at det tipper over og man skifte pose.

Å bytte pose ville jo bety at man må gå ut med den fulle. Det er jo å definere som arbeid! Men innimellom er det nok å bare dytte litt nedover, det gjøres ikke, det heller...

Gammel 15-02-15, 13:45   #76
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en plastkasse fra IKEA. Den blir alltid overfylt og når det går ras litt for tett så tømmes den.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 13:57   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en rund stoffbeholder med stropp fra IKEA som henger i gangen. Den er ikke så stor, og blir tømt ganske ofte. Orker ikke lagre på så store mengder inne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 14:14   #78
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg slenger det rett foran utgangsdøra, så jeg er nødt til å ta det med neste gang jeg går ut.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-15, 10:37   #79
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi har en stygg blå plaskasse, muligens fra Ikea, som en gang var noe leker oppi, men som nå står ved siden av vedkassen i stuen og der legger vi papir og papp. Jeg tror jeg i det minste skal kjøpe en finere kasse. Under vasken er det ikke plass - der har vi to mindre søppelbøtter somv i bruker til restavfall og plastavfall.

Og nå har jeg bestilt en "fancy" vaskbar papirpose fra en interiørbutikk på nett.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-15, 10:41   #80
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det i en eske (av størrelsen flytteeske) under vasken - ved siden av søppelbøtta. Fordelen med å ha den her - sånn med unntak av at den ikke vises, er at den kan stables utrolig full - for undersiden av vasken holder liksom haugen på plass Esken står for øvrig oppi et nett slik at vi har hanker å bære esken i når vi (omsider) får rotet oss av gårde for å kaste.

Vi har container med "brevsprekk" - jeg hater derfor å kaste papirsøppel - det tar sånn tid.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.