|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Vi har en plastboks under kjøkkenbordet (ingen spiser ved kjøkkenbordet, og det er plass til den der uten at den plager mannens om har det som kontorplass) Når det raser over kanten, tar vi den ut... DA tar vi med det som ligger i store hauger både på spisebordet og i entreen også... reklame, altså
![]() |
#62 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Vi drar ut en skuff under vasken, og der er en av boksene satt av til papir. Den fylles jo raskt opp, så vi må gå ut med det relativt ofte. Større ting går vi rett ut med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?
Fordi matavfall er mye tyngre enn plastavfall, så om man skulle fyllt opp en like stor pose med mat hadde den gått i stykker. Derfor har vi dette settet, minus den store svarte under vasken, og den hvite henger oppi en av de grå. I den hvite er det en grønn pose, og i den grå den henger oppi samler vi batterier og annet spesialavfall. ;
Sounds familiar. Vi samler papir i papirposer, slik at vi kan kaste hel greia. Egentlig greit, men vi har ikke noe sted å gjøre av det.
![]() |
#64 |
|
Nå har jeg ikke lest hele tråden før jeg svarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?I den rosa sekken i dertil egnet søppeldunk. Her hvor jeg bor har man ikke suppeldunk ute, og alt av glass, papir og lignende går i samme sekk. Festlig system.
![]() |
#67 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Samler papiret i en stor bag. Lett å bære ut til vårt underjordiske sorteringssystem |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DETTE var en god idé! Og en sånn har vi stående på "loftet", som vi kan bruke. Når vi bare får pakket ut og ryddet det rommet...
![]() |
#69 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2015
![]() |
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Har en papirpose i et skap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Endelig fant jeg noe jeg likte! Sist redigert av Pegasus : 05-03-18 kl 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Kaster papiravfalet i skittentøys kurven i kjellergangen.oppi kurven går glass og metal og tomme flasker og da det og oppevases i kjelleren ilag med vaskemaskin og papirinnsamlings sekken i kjelleren. Så den ene gagen i mnd det er tømming taes sekken ut. Og glemmer jeg det sånn som jeg bruker så tar jeg bare sekken med å kaster det på statoil
![]() |
#72 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Papirsøppel går i en firkanta flettekurv med lokk, som står på kontoret (ligner litt på Him sin, men er ikke så robust). Den blir båret ut til den store, grønne dunken ute, når den er så full at det renner over og litt til. Er det fullt nedi og lokket spriker, så er det bare å legge oppå lokket, nemlig. Iallfall mener de jeg bor sammen med det.
![]() |
#73 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#74 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Vi har en stygg blå plaskasse, muligens fra Ikea, som en gang var noe leker oppi, men som nå står ved siden av vedkassen i stuen og der legger vi papir og papp. Jeg tror jeg i det minste skal kjøpe en finere kasse. Under vasken er det ikke plass - der har vi to mindre søppelbøtter somv i bruker til restavfall og plastavfall.
![]() |
#75 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
Å bytte pose ville jo bety at man må gå ut med den fulle. Det er jo å definere som arbeid! Men innimellom er det nok å bare dytte litt nedover, det gjøres ikke, det heller...
![]() |
#77 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Vi har en rund stoffbeholder med stropp fra IKEA som henger i gangen. Den er ikke så stor, og blir tømt ganske ofte. Orker ikke lagre på så store mengder inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Jeg slenger det rett foran utgangsdøra, så jeg er nødt til å ta det med neste gang jeg går ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Introvert textrovert
|
Og nå har jeg bestilt en "fancy" vaskbar papirpose fra en interiørbutikk på nett.
![]() |
#80 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor/hvordan oppbevarer du papir/pappavfall før det kastes?Vi har det i en eske (av størrelsen flytteeske) under vasken - ved siden av søppelbøtta. Fordelen med å ha den her - sånn med unntak av at den ikke vises, er at den kan stables utrolig full - for undersiden av vasken holder liksom haugen på plass
![]() |
|
|