Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har dere hytte?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har dere hytte?
Ja, to eller flere 4 1,93%
Ja, 1 38 18,36%
Nei, men vi disponerer to eller flere hytter nokså fritt (eid av foreldre e.l.) 36 17,39%
Nei, men vi disponerer 1 hytte nokså fritt (eid av foreldre e.l.) 40 19,32%
Nei, men vi får låne hytte av familie eller venner iblant 8 3,86%
Nei, men vi pleier å leie hytte 9 4,35%
Nei, og vi reiser knapt på hytteferie overhodet 41 19,81%
Nei, men vi ønsker oss det 24 11,59%
Annet - du har jo ikke peiling på hytteliv, din stuegris! 7 3,38%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-15, 10:52   #61
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere hytte?

Nei, ingen hytte her. Men skulle gjerne hatt.
Vi får være med et vennepar på deres hytte når vi ønsker, så vi er heldige.

Gammel 24-02-15, 10:55   #62
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har hytte, en ganske stor og romslig på fjellet, i nærhet av alpinanlegg men ikke med ski in, ski out. Den har den meste av det vi trenger av fasiliteter, inkludert vinkjøleskap.

Vi bruker den mye og trives godt der oppe hele familien.

Gammel 24-02-15, 11:03   #63
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det hyttelivet jeg har sansen for, finner jeg for øvrig på jobbhytta til Blåmann. Den er omtrent som en turisthytte med bad på alle rommene og servering av tre fantastiske måltider om dagen, tilberedt av en tidligere stjernerestaurantkokk.

Denne "hytta" har jeg veldig sansen for også! Vi har tilgang på ikke mindre enn fem hytter i min og mannens familie, og vi bruker fire av dem innimellom. Men selv om det er deilig å være der, er det et sant helvete med alle forberedelsene, planlegging, pakking og handling. Og drar vi bort en helg, går første kvelden med til å fyre, og siste dagen med til å vaske ut. Og vi sitter gjerne i bilkø begge veier. Er det verdt det? Nei.

Noen ganger tenker jeg at det kunne vært fint å eie en hytte, og ha alt vi trengte der, og uten å måtte være helt petimeter med rengjøringen før vi forlater hytta. Og vite hva som finnes av dagligvarer og ting og tang til enhver tid.

Innerst inne er jeg et luksusdyr som liker å komme til duk og dekket bord, og få boenheten vasket etter meg. Dessuten er jeg eventyrlysten og liker å oppleve stadig nye land og steder, så hotell eller leie av leilighet - og bil - i utlandet trumfer hyttetur når som helst. Men det er litt dyrt, da ...

Gammel 24-02-15, 11:08   #64
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hytte på fjellet, midt i en slalåmbakke, eier på 11. året. I tillegg har mamma og pappa en som vi sikkert kan låne nokså fritt.

Jeg synes en del her overdriver vedlikeholdsbehovet en smule. Det er selvsagt forskjell på hytter, men vår laftede tømmerhytte på 65 kvm. krever ikke mye. Vi tar en sjau hver 3-5 år og thats it. Og hele poenget med hytte fremfor hotell er jo nettopp å føle seg som hjemme. Jeg koser meg ikke på et hotell på samme måte som på en hytte.
Og for the record - jeg er et ganske så lat luksusdyr inni meg.

Gammel 24-02-15, 11:09   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både mine foreldre og svigers har hytter som vi kan låne, så det er ikke noe poeng å bruke penger på hytte selv. I tillegg kan jeg leie hytte via jobb/fagforening. Vi klarer oss.

Gammel 24-02-15, 11:09   #66
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nei, og ikke skal vi ha heller, selv om mannen innimellom drømmer. Jeg ser sjarmen, men også ulempene.

Vi har en familiehytte ved sjøen på mitt hjemsted vi kan disponere, samt at min mors mann har hytte. Og svigermor har også hytte på fjellet. Alle er langt unna, for langt for en helg og krever både bil, fly og båt. Så føler ikke akkurat vi har det lett tilgjengelig. Er på svigermors hytte en gang i året ca.

Ellers er jeg på hytta til en venninne en gang i året, samt at vi gjerne leier en leilighet på Hafjell i påsken.

Gammel 24-02-15, 11:10   #67
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Denne "hytta" har jeg veldig sansen for også! Vi har tilgang på ikke mindre enn fem hytter i min og mannens familie, og vi bruker fire av dem innimellom. Men selv om det er deilig å være der, er det et sant helvete med alle forberedelsene, planlegging, pakking og handling. Og drar vi bort en helg, går første kvelden med til å fyre, og siste dagen med til å vaske ut. Og vi sitter gjerne i bilkø begge veier. Er det verdt det? Nei.

Utvasking! Det er faktisk det aller verste, og en veldig god grunn til ikke å låne private hytter.

Gammel 24-02-15, 11:11   #68
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Foreldrene mine har fritidshus ved sjøen som vi kan låne, men siden det er uaktuelt for meg å dra dit så blir det til at ungene blir med besteforeldrene innimellom. Har ingen ønsker om å kjøpe egen hytte, vil heller bruke pengene til å reise.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 11:14   #69
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde, men solgte for ett år siden. Da hadde vi eid den i nesten 4 år.
Den ble ikke brukt ofte nok til å forsvare prisen, syntes vi og nesten alle helger er bundet opp med fotball/håndball.

Svigers har hytte i ganske nær kjøretur, som vi aldri bruker. Vi var der i helgen som var der nå for første gang på minst 3 år. De bruker den selv hele tiden, men i forrige uke var de i syden.
Min mor har hytte ved byen jeg er fra, der er vi på sommeren, men det er 70 mil unna. Hun har også hytte på fjellet. Det er også veldig, veldig langt å kjøre dit, men det hender vi er der i påsken.
Min far har hytte ved sjøen, det er også ca 70-80 mil unna. Der er vi av og til når vi likevel er i hjembyen min, men det er litt lengre unna enn min mors hytte.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 11:20   #70
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har arvet en sjøhytte som er helt fantastisk å være på. Den er langt unna da, så vi er der bare i sommerferien. I tillegg har foreldrene en stor fjellhytte with all the trimmings i grei kjøreavstand. Den bruker vi nesten aldri.

Siden jeg jobber så mye i helger så er der så deilig å være hjemme, selv på sommeren. Vi har stor hage og så har vi båten som vi heller bruker som hytte. Kommer ikke til å anskaffe oss mer.

Gammel 24-02-15, 11:23   #71
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi ønsker oss ikke. Jeg stemte at vi disponerer en, men veit egentlig ikke om den kan regnes med pr. nå. Den ligger 200 mil unna, og vi må ta fly og leie bil med plass til tre barneseter eller kjøre hele veien, så vi kommer nok ikke til å dra dit med det første. Den tilhører min mor, og hun og pappa er der et par uker hver sommer. Den har ikke innlagt strøm eller vann og er neppe særlig beboelig i vinterhalvåret. Jeg er glad i stedet, så hadde vi bare hatt to unger skulle vi nok dratt i år.

Vi har stor enebolig og alltid noe vedlikehold på den, så det frister ikke å pådra seg mer. Vi kommer til å leie sommerhus i år og sikkert de neste 3-4 åra, og så drar vi vel med ungene også på byferie etter det. Da kan det nok hende vi drar på hytta sammen med foreldrene mine i tillegg, når ungene blir lettere å transportere. Påske og vinterferie er jeg vant til å tilbringe hjemme uansett, vi har skispor 50 meter fra døra og skogen rett rundt hjørnet, så vi kommer oss ut på passe lange turer om vi vil.

Gammel 24-02-15, 11:31   #72
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi har ikke hytte, men ønsker oss. Det går litt i bølger, og nå etter at vi flyttet til et hus med mer enn dobbelt så stor plass (og dertil husarbeid) og også hage har ikke behovet vært så stort heller.
Men det er en form som tiltaler oss begge, vi er nok ikke så veldig reiselystne av oss (mannen reiser en god del med jobben, og blir nok mettet av det), og de gangene vi har reist på ferie som ikke er til hans foreldre nordpå så har vi leid feriehus, og trives med det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 11:39   #73
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Det positive er at det er vår egen og har våre ting og sengetøy der. Vi bruker den når vi vil og den ligger veldig fint til. Vi føler vi har litt lite plass der vi bor nå, men det hjelper å kunne dra dit og det å kunne lagre en del ting der. Men det er liksom hus,låve,redskapshus,stabbur og naust

Fem soverom har vi der og kan dermed ha med oss besøk så det er koselig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 11:43   #74
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Dessverre, nei. Men drømmen om hytte på fjellet står sterkere enn noen gang - det skal vi få oss, før eller senere. Helst i går, men ...

Gammel 24-02-15, 11:45   #75
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to setrer, med boligenhet på begge.
Vet ikke om det regnes som hytte?
Eller kan vi bruke familiehytta så mye vi vil, men eier den ikke.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 12:03   #76
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leide fjellhytte på åremål noen år, men sa opp da vi kjøpte nytt hus.

Jeg kunne godt tenkt med hytte på fjellet. Helst en litt stor, med minst 3 soverom, egen TV-stue og anneks. Nære veien, så en slipper baksing i snø. Og helst ny, uten mye vedlikehold.

I tillegg vil jeg reise til varmere strøk om sommeren og helst minimum en storbyferie i året.

Til og med jeg ser at regnestykket ikke går opp, så nå har vi innsett at håpet er å bli lottomillionær.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 12:21   #77
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke hytte, og er ikke oppvokst med det heller. Hadde en stund en svigerfamilie med hytte som vi var på et par ganger i året, men skjønte aldri hva som var så stas med utedo og vann fra bekken (heldigvis hadde jeg mann som kunne fikse de tingene da).

Men - i det siste har jeg tatt meg i å ønske et sted, kanskje et naust, hvor jeg bare skal sitte i solveggen og se på havet og drikke kaffe og lese bøker mens jeg fyrer bål. Det finnes sånne fem minutter herfra, da kan jeg kjøre hjem for å sove og gå på do, bare så synd at prisen er en halv mill.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 12:23   #78
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hytte, og har ingen hytte å låne lenger. Jeg ønsker ikke å eie en hytte, fordi det er for mye ansvar, og for dyrt.

Men min mor og jeg har kjøpt et hotellrom på deling på et fjellhotell (http://aktiv.no/prospekt?c=250&id=6f...b4-ce36d-b32fa) . Genialt for oss!

Gammel 24-02-15, 12:37   #79
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi har ikke hytte og ikke vil vi ha det heller. V har heller ikke tilgang på hytte fra familiemedlemmer.

Jeg har for første gang leid hytte gjennom hytteforeningen på jobb og vi skal på hyttetur i helligdagene i påsken. Det blir ungenes første hyttetur.

Jeg er spent på reaksjonen egentlig. Eldste har allerede definert én gang for alle at "vi er ikke en campingfamilie, mamma". Så får vi se da om vi er en hyttefamilie eller ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 12:38   #80
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi har en liten, rimelig hytte på fjellet.

Jeg er nok som Toffen og bluen når det kommer til husarbeid. Hjemme har vi vaskehjelp (som er et helvete for da må vi rydde)

På hytta har vi mye mindre saker og ting, så der er det OK å holde grei orden. Innimellom leier vi en "utvask" og ellers så går det greit med støvsuger og engangsmopp.

Vi koser oss stort på hytta, senker skuldrene og lar tida gå litt langsomt. Vi får ikke brukt den så mye som vi ønsker pga håndballhelger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.