Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Når skaffet du deg hund/valp?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-15, 18:04   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når skaffet du deg hund/valp?

Vi overtok en 7 år gammel hund i sommerferien, for da hadde svigerfar tid til å kjøre over fjellet med henne. Det var jo praktisk at vi da var hjemme med henne en stund. Med en valp er vel det langt mer krevende, så å så dem i ferien er nok greit, men det er nå engang slik at ikke alle tisper føder 8 uker før sommerferien eller hvor gamle det er hundene skal være...

Gammel 15-07-15, 18:30   #62
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når skaffet du deg hund/valp?

Jeg hentet min hund rett før vinterferien 2014. Da var hun 10 uker. Hadde foretrukket å få hund rett før sommerferien, men det ble litt en "now or never" situasjon (sjelden rase med lange ventelister og så å si ingen omplasseringer). De første ti dager sov jeg på kjøkkenet ved siden av buret hennes, mest som selskap for hun holdt seg fra midnatt til 6 om morgenen helt fra starten. Hadde ialt 3 uker hjemme med henne (jobbet hjemmefra), deretter ble hun med på jobb når det var mulig, og ellers ordnet jeg det slik at hun ikke var hjemme alene alt for lang tid om gangen. I vårsemesteret er det mange dager uten undervisning for oss i skoleverket, så det gikk bra selv om jeg måtte organisere en del. Skaffet meg varmedress og støvler som jeg kunne hoppe rett inn i når vi skulle ut.

Nå vil hun helst være hjemme når jeg er på jobb. Rasen er kjent for å være selvstendig, og når jeg er der driver vi med bruks samt går lange turer. Hun har aldri vist tegn på separasjonsangst og ikke vært mer destruktiv enn det som er vanlig for rasen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.