|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hugser du din første skuledag? | |||
| Ja! |
|
42 | 35,29% |
| Tja.. Usikker på om eg hugser dagen eller om eg har sett bilete |
|
34 | 28,57% |
| Nei |
|
41 | 34,45% |
| Anna/grønnsak |
|
2 | 1,68% |
| Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Hugser du første skuledag?
Caran D'Ache, sveitsiske. http://www.carandache.com
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker ingenting. Jeg vet hvordan alle så ut og hva jeg hadde på meg, men det er bare fordi jeg har sett bilde. Jeg hadde musefletter, pologenser og skjørt. Jeg kan heller ikke huske om foreldrene mine fulgte meg, men jeg regner med at de gjorde det siden jeg nok ville husket det om de ikke gjorde det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hugser du første skuledag?Husker absolutt ingenting.
|
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hugser du første skuledag?Dei lesebøkene hadde vi og! Dei hadde eg gløymd, men eg trur det var nokre strikkadukker hos oss og, når eg tenker meg om.
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker bittelitt av dagen, men ikke mye. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hugser du første skuledag?Husker ingenting men har sett bilde fra 1.skoledag.
Sist redigert av GinaK : 20-08-15 kl 13:28. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker ikke mye fra den alderen, men jeg husker at jeg gråt masse på første skoledag. Jeg hadde ikke vært i barnehage, så det var fælt å skilles fra moren min. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hugser du første skuledag?Nei, jeg husker ingenting fra den dagen. Hadde mamma som lærer og var godt kjent på skolen, så om det var så spennende vet jeg ikke.
|
|
|
#10 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg har bare bruddstykker fra første skoledag. Litt usikker på hva jeg hadde på meg, sikkert en kjole, håret flettet og rød sekk. Vi ble ropt opp av rektor tror jeg. Husker hvordan frøken så ut, men husker ikke hva hun heter.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hugser du første skuledag?Husker nok bare det som finnes bilder av. Eller jeg hr blitt fortalt en del ganger.
|
|
|
#12 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker en del. Jeg husker at det var sol og at vi ble tatt imot på skoleplana og geleidet inn i musikkrommet på skolen av lærere, rektor og faddere. Alle fikk utdelt en blomst hver, også måtte vi gå frem en og en og sette blomsten i en vase som sto på et kateter samtidig som at vi sa navnet vårt høyt og tydelig til alle klassekamerater og foreldre. Husker jeg synes det var litt skummelt.
|
|
|
#13 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg klarer ikke skille mellom første dag på besøksdagen på våren eller første skoledag. Men jeg husker at Frøken skulle rope opp alle elevene og hun ropte meg opp først, jeg var for sjenert til å svare så min løsningsorienterte og totalt usjenerte fire år gamle lillebror tok ansvar og ropte ut fra bakerste benk at "Hallo frøken det der er jo Geeky!"
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg ville nok ikke husket den om det ikke var for at det finnes bilder. Generelt husker jeg mye fra jeg var liten, men akkurat skoletiden fra 1-3 er ikke så klar.
|
|
|
#15 |
|
Eklektisk
|
Sv: Hugser du første skuledag?Fra første skoledag husker jeg at jeg satt bak på mammas sykkel, og så traff vi venninnen min og hennes mamma (som også hadde sykkel) i et kryss og dro videre sammen mot skolen. Jeg er avbildet utenfor inngangsdøren med lang slengbukse med oppbrett, grønn jakke og oransje ransel. Og kort, brunt hår. Utenfor huset var det potetåker før det ble plen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hugser du første skuledag?Å ja, jeg husker første skoledag ja! Med krølltangkrøller i håret og strøket kjole. Det regnet, luktene, læreren, lukten av fadderen min. ja, jeg husker det godt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker at vi gikk til og fra skolen, hva jeg hadde på meg, hvem jeg gikk sammen med. Men ikke selve skoletiden. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker absolutt ingenting. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hugser du første skuledag?
Det henger vel igjen fra den tiden kvinnelige lærere var ugifte, og følgelig ble titulert som Frøken. Min Frøken var hauggammal, gift med skolens gymlærer (som var en sadistisk dritt) og bodde i skolens lærerbolig inne på skoleområdet.
|
|
|
#20 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hugser du første skuledag?Vi hadde også Fifi og Fofo. Jeg fikk faktisk kjøpt et brukt eksemplar av den boka det året Ville skulle begynne på skolen, så den står hjemme i hylla.
|
![]() |
|
|