Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hugser du første skuledag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hugser du din første skuledag?
Ja! 42 35,29%
Tja.. Usikker på om eg hugser dagen eller om eg har sett bilete 34 28,57%
Nei 41 34,45%
Anna/grønnsak 2 1,68%
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-15, 00:58   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg har ganske mange minner fra første skoledag. Det aller klareste er at da vi fikk utdelt fargestiftene (het de ikke Karandasj eller noe sånt?)

Caran D'Ache, sveitsiske. http://www.carandache.com (Kan for øvrig aldri tenke meg at vi fikk mer enn to blyanter - en grå og en som var halvt rød og halvt blå. Og Snorre-viskelær delt i to med saks, for penger hadde verken skolen eller kommunen. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 21:32   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ingenting. Jeg vet hvordan alle så ut og hva jeg hadde på meg, men det er bare fordi jeg har sett bilde. Jeg hadde musefletter, pologenser og skjørt. Jeg kan heller ikke huske om foreldrene mine fulgte meg, men jeg regner med at de gjorde det siden jeg nok ville husket det om de ikke gjorde det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 21:42   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Husker absolutt ingenting.

Husker i det hele tatt lite fra barneskolen. Var litt komisk da jeg satt og snakket med ei mamma på turn (som nå har jente i samme klasse som litja) og det viste seg at vi er vokst opp på samme sted, og hun gikk 2 trinn over meg. Og vi var en skole med 60 elever. Og jeg har ikke den MINSTE anelse om hvem hun var den gangen. Jeg kan ikke huske henne LITT en gang. Det snåle er at jeg husker de to jentene hun gikk i klassen med. Men de var også med i 4H med meg og sånn. Men henne - nei.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 21:49   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dei lesebøkene hadde vi og! Dei hadde eg gløymd, men eg trur det var nokre strikkadukker hos oss og, når eg tenker meg om.

Og Frøken... Kva var greia med det, liksom?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 21:57   #5
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Jeg husker bittelitt av dagen, men ikke mye.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 22:38   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Husker ingenting men har sett bilde fra 1.skoledag.
En urgammel til som gikk på skolen på 70-tallet.

Sist redigert av GinaK : 20-08-15 kl 13:28.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 22:53   #7
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg husker ikke mye fra den alderen, men jeg husker at jeg gråt masse på første skoledag. Jeg hadde ikke vært i barnehage, så det var fælt å skilles fra moren min.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 23:06   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg husker ingenting fra den dagen. Hadde mamma som lærer og var godt kjent på skolen, så om det var så spennende vet jeg ikke.

Gammel 19-08-15, 23:28   #9
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ikke litt en gang.

Gammel 19-08-15, 23:46   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har bare bruddstykker fra første skoledag. Litt usikker på hva jeg hadde på meg, sikkert en kjole, håret flettet og rød sekk. Vi ble ropt opp av rektor tror jeg. Husker hvordan frøken så ut, men husker ikke hva hun heter.

Gammel 19-08-15, 23:49   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Husker nok bare det som finnes bilder av. Eller jeg hr blitt fortalt en del ganger.

Gammel 20-08-15, 01:02   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker en del. Jeg husker at det var sol og at vi ble tatt imot på skoleplana og geleidet inn i musikkrommet på skolen av lærere, rektor og faddere. Alle fikk utdelt en blomst hver, også måtte vi gå frem en og en og sette blomsten i en vase som sto på et kateter samtidig som at vi sa navnet vårt høyt og tydelig til alle klassekamerater og foreldre. Husker jeg synes det var litt skummelt.

Etterpå gikk vi til klasserommet der alle foreldrene sto bakerst mens vi hadde "skoletime". Det var skikkelig varmt og alle vinduene sto oppe og det kom varm vind inn. Jeg hadde på meg mintgrønn bikerjakke i dongeristoff fra Lindex og dongeriskjørt og en lyserosa t-skjorte. Brun skinnransel med meis. Ellers husker jeg lite fra 1.klasse, eller barneskolen generelt. Jeg husker enkelthendelser, men aner som regel ikke hvor gammel jeg var, og det er ikke mye som sitter igjen.

Jeg startet på skolen i 1988. Sikkert noen som kunne gjette tiåret mtp. antrekket .

Gammel 20-08-15, 09:02   #13
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer ikke skille mellom første dag på besøksdagen på våren eller første skoledag. Men jeg husker at Frøken skulle rope opp alle elevene og hun ropte meg opp først, jeg var for sjenert til å svare så min løsningsorienterte og totalt usjenerte fire år gamle lillebror tok ansvar og ropte ut fra bakerste benk at "Hallo frøken det der er jo Geeky!"
Og så husker jeg vi fikk Asina brus (en slags Solo) fra Brænne brus og at de flaskene hadde en rar kork, der man drog i en ring for å åpne brusen. En gutt i klassen hadde selvfølgelig rista godt på den brusen så det spruta på Frøken og hun skar seg på korken.

Gammel 20-08-15, 09:04   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok ikke husket den om det ikke var for at det finnes bilder. Generelt husker jeg mye fra jeg var liten, men akkurat skoletiden fra 1-3 er ikke så klar.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 09:34   #15
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Fra første skoledag husker jeg at jeg satt bak på mammas sykkel, og så traff vi venninnen min og hennes mamma (som også hadde sykkel) i et kryss og dro videre sammen mot skolen. Jeg er avbildet utenfor inngangsdøren med lang slengbukse med oppbrett, grønn jakke og oransje ransel. Og kort, brunt hår. Utenfor huset var det potetåker før det ble plen.

Jeg husker fra førskoledagen at jeg ble bedt om å telle til 100, og det kunne jeg tydeligvis, for jeg husket jeg ble stoppet og at jeg var stolt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 09:30   #16
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Å ja, jeg husker første skoledag ja! Med krølltangkrøller i håret og strøket kjole. Det regnet, luktene, læreren, lukten av fadderen min. ja, jeg husker det godt.

Nå gikk jeg hele første klasse på en annen skole og i en annen by, så jeg husker veldig mye fra det året.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 09:40   #17
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker at vi gikk til og fra skolen, hva jeg hadde på meg, hvem jeg gikk sammen med. Men ikke selve skoletiden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 09:42   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker absolutt ingenting.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 10:00   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Og Frøken... Kva var greia med det, liksom?

Det henger vel igjen fra den tiden kvinnelige lærere var ugifte, og følgelig ble titulert som Frøken. Min Frøken var hauggammal, gift med skolens gymlærer (som var en sadistisk dritt) og bodde i skolens lærerbolig inne på skoleområdet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 10:00   #20
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde også Fifi og Fofo. Jeg fikk faktisk kjøpt et brukt eksemplar av den boka det året Ville skulle begynne på skolen, så den står hjemme i hylla.

Jeg husker bruddstykker fra første skoledag, som at vi ble ropt opp og at vi satt i klasserommet med masse foreldre stående rundt. Kjolen husker jeg såvidt, sikkert mye fordi vi har bilde av meg i den, men det slo meg her en dag at jeg ikke for mitt bare liv kan huske hvordan ranselen så ut.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.