Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Baksnakking og rykter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 10:08   #1
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baksnakking og rykter

Jeg har hørt så mye rart om meg selv opp igjennom årene, så på et tidspunkt sluttet jeg å bry meg.

Når jeg er frustrert og oppgitt over personer som står meg nær, prøver jeg å ta det opp med den det gjelder. Hvis ikke er mannen min den som får høre alt. Kanskje er det baksnakking av personer ovenfor mannen min, men jeg velger å la det passere for det gir meg en mulighet til utlufting.

Gammel 18-06-07, 10:32   #2
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Hvis noen baksnakker meg er det vel egentlig sjelden jeg får høre noe om det. Og hvis jeg får høre det, så trekker jeg mest på skuldrene og glemmer det før jeg har snudd meg rundt.

Når det gjelder baksnakking av andre, så må jeg innrømme at jeg skiller litt...

På den ene siden - hvis jeg oppfatter baksnakkingen som ondskapsfull eller at den det snakkes om ikke er i stand til å forsvare seg selv - da blir jeg ofte sint - og sier klart i fra om det - gjerne med klare meldinger om de som bedriver baksnakkingen.

På den andre siden - det meste av baksnakking og rykter er mest av nyhets-interesse. Dvs spekulasjoner om hvem som er gravide, rykter om folk som flytter fra hverandre, osv. Og der må jeg innrømme at jeg vel er interessert. Veldig mye informasjon kommer via andre enn den det gjelder. Men når det gjelder videreformidling av rykter så er jeg veldig varsom.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 01:42   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har svært lite til overs for folk som slarver om andre. Og med slarving så mener jeg ryktespredning og ondsinnet kjerringsnakk. Jeg vet jeg ble baktalt på en tidligere jobb jeg hadde, det var en forferdelig ukultur der. Sjefen satt og klaget over andre ansatte på spiserommet og sånt. Veldig hyggelig. Jeg var i konflikt med ham fordi jeg ble gravid og de nektet å gjøre jobben mulig for meg å gjøre. Nestsjefen gikk også og slarvet og klaget, og en dag hun og en av de andre kjerringene lot sin irritasjon over en annen ansatt flyte over til meg, sa jeg fra. Det var regelrett baksnakking de drev med, av typen "Vet du hva hun gjorde, eller? Er det ikke fælt?" Gjett hvem som ble baksnakket etter det?

Gammel 19-06-07, 01:44   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten vokst opp i et hjem hvor baksnakking og drittslenging om andre var dagligdags. Det tok meg noen år før jeg skjønte hvor mye det ødela, og det er kanskje derfor jeg har blitt så allergisk mot sånt? Mine foreldre driver fremdeles med det, og de får høre det DIREKTE når de prøver seg. Jeg er ikke interessert i sånt dritt. Og de får iallefall ikke ødelegge barna mine med det!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.