Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-16, 08:13   #61
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Jeg snakker ikke nødvendigvis om helt totalt ukjent partner altså. Jeg vet jo godt hvem de aller fleste mennene til de i klubben min er, men de fleste er ikke det jeg vil regne som mine egne venner. Alle i klubben er ikke nære venner heller, det er jo alltid sånn at noen kjenner hverandre godt og noen forblir mer "venners venn".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 08:20   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del hadde det ikke vært logisk å invitere den venninneklubben + andre venner med partner. Jeg synes ikke det er galt, men jeg hadde syntes det var rart. Bare venninneklubb blir noe annet. Men jeg ser ikke helt stresset med å ha ukjente i selskapet.

Gammel 23-02-16, 08:20   #63
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg snakker ikke nødvendigvis om helt totalt ukjent partner altså. Jeg vet jo godt hvem de aller fleste mennene til de i klubben min er, men de fleste er ikke det jeg vil regne som mine egne venner. Alle i klubben er ikke nære venner heller, det er jo alltid sånn at noen kjenner hverandre godt og noen forblir mer "venners venn".

Og i sånne tilfeller ville nok jeg vært mer redd for å sortere enn for å enten invitere alle eller ingen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 08:23   #64
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes planen i HI høres veldig grei ut, hadde gjort det samme selv.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 08:28   #65
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Forskjellen er kanskje at det ikke er så vanlig i min omkrets med nære og kjære som har ukjent partner.
Om det er snakk om ny partner til nære og kjære har jeg nok sterkt ønske om å bli kjent også.

I en situasjon hvor det er vanlig blir det nok annerledes ja.

Det er jo egentlig ingen forskjell da. Som du leser i hi vil det jo komme mange par, hvor begge er nære og kjære. Det er kun kollegaer det ikke er slik med. De kollegaene mine som kommer har jeg jobbet med i 6 år og grunnen til at jeg ikke kjenner partnerne dems er fordi vår jobb ikke har en policy om å ha med partner på jobb-ting (vi er 1300 ansatte). Hadde det ikke vært sånn hadde jeg jo kjent de. Det har ikke vært naturlig å gjøre private ting som par med kollegaer. Selv om vi kollegaene har god kjemi er det jo ikke selvsagt at man har det som par (og det er tilfelle her).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 08:29   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og i sånne tilfeller ville nok jeg vært mer redd for å sortere enn for å enten invitere alle eller ingen.

Noen få er nære vennepar. Et par av mennene har jeg knapt møtt. Det var en veldig naturlig sortering vil jeg si, og de aller fleste ble jo invitert alene. Det var ikke sånn 12 med og 3 uten partner, mer motsatt.

Gammel 23-02-16, 08:32   #67
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40 års lag?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Helt innafor å be kolleger uten følge. Jeg syns det er noe helt annet enn å be venner uten følge. Dette er vanlig i mitt miljø, og det hadde vært verkelig om Høvdingen skulle bli bedt i min kollegas førtiårsdag, selv om jeg ble det.

Jeg har selv vært i 40-årsdag uten partner hos nær kollega, mens andre var der som par. Par der hun kjenner begge og uten følge der hun bare kjente den ene. Null problem i min bok.

Gammel 23-02-16, 08:37   #68
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen få er nære vennepar. Et par av mennene har jeg knapt møtt. Det var en veldig naturlig sortering vil jeg si, og de aller fleste ble jo invitert alene. Det var ikke sånn 12 med og 3 uten partner, mer motsatt.

Hadde du tenkt annerledes om tallene var motsatt? Eller trumfer det med "ikke lyst på fremmede i bursdag"?

Det er sånt jeg lurer på når jeg leser.
Jeg ser de praktiske sidene altså.

Jeg ser ikke de store forskjellene på bursdag og bryllup heller sånn sett, litt avhengig av form.

Gammel 23-02-16, 08:45   #69
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg hadde antagelig tenkt annerledes om tallene var motsatt ja. Og "ikke lyst på fremmede i bursdag" var ikke poenget her, det var "prioritere å ha plass til gode venninner, familie og venner fremfor partnere jeg knapt har møtt".

Det var en veldig annerledes setting enn et bryllup, for meg er det to veldig forskjellige typer selskap.

Gammel 23-02-16, 08:51   #70
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde antagelig tenkt annerledes om tallene var motsatt ja. Og "ikke lyst på fremmede i bursdag" var ikke poenget her, det var "prioritere å ha plass til gode venninner, familie og venner fremfor partnere jeg knapt har møtt".

Det var en veldig annerledes setting enn et bryllup, for meg er det to veldig forskjellige typer selskap.

Det er veldig stor forskjell på bryllup og et 40 års lag ja. Bryllup er mye mer formelt.

Det høres utrolig sært ut med "vil ikke ha fremmede i bursdag". Jeg er jo ikke akkurat folkesky liksom. Men jeg ønsker kun de nærmeste. Jeg er nok der at hadde det vært helt på jordet, så hadde jeg droppet hele laget. Noen er glad i store fester og snakker med alt og alle og er like avslappet som vanlig. Jeg er ikke sånn. Da blir settingen for meg mye mer formell og det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker rett og slett en liten fest med folk jeg bryr meg om.

Gammel 23-02-16, 08:53   #71
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, er det noe hyggelig med fremmede mennesker i bryllupet sitt, da? Jeg skrev tidligere i tråden at både jeg har vært i bryllup som "+1", og jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Jeg følte meg velkommen, det var ikke det, men jeg følte at jeg kom trampende inn i noe veldig privat. Da kjente jeg ikke brudeparet i det hele tatt. Da mannen og jeg giftet oss, ville vi bare ha folk vi følte oss vel sammen med, i bryllupet. Men man kan jo ikke velge gjester helt fritt når det gjelder nær familie, så der valgte vi i å ikke invitere familie i det hele tatt. Det var trist, men alternativet var å ha gjester der som jeg rett og slett ikke maktet å ha rundt meg på en slik dag. Og det var uaktuelt på VÅR dag. At folk orker å ha ukjente og/eller folk de ikke liker, i bryllupet sitt, er helt ufattelig for meg. Men jeg skjønner at jeg sikkert er litt sær der. Dette henger sikkert sammen med det jeg har skrevet tidligere om begravelser også, at jeg reagerer på hvor mange ukjente som tropper opp.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 08:54   #72
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forbeholder meg virkelig retten til å ikke ha fremmede i bursdagsselskapet mitt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 08:54   #73
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Nå blir jeg neppe invitert til noe som helst igjen, men ...)

Gammel 23-02-16, 08:58   #74
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du kan få komme til meg, for jeg tror vi er ganske like.

Gammel 23-02-16, 09:01   #75
Guava

Guava sin avatar

Standard

Vi inviterte bare de aller nærmeste til uformelt bryllup og det innebar to nesten ukjente partnere. Selv om vi bare hadde de nærmeste opplevde vi ikke settingen som intim og privat. Partnerne var nye partnere til noen veldig nære. Å utelate dem ville vært uaktuelt. Hadde de valgt å ikke komme hadde det selvsagt vært helt greit.

Jeg er nok ikke vant til tanken om at bryllup, store bursdager og begravelser er veldig intimt og privat. I alle fall ikke mer intimt enn at partnere til gode venner og nære slektninger har en plass der.

Jeg har vært invitert uten partner i bryllup til barndomsvenn en gang. Da følte jeg meg ganske utenfor faktisk selv om jeg kjente mange av de andre. De andre kom som par og begge var der kjent av brudeparet. Brudeparet kjente ikke mannen min.
I selskaper hvor jeg er med mannen føler jeg ikke at jeg tramper inn i noe privat. Det blir mer introduksjon til noen han er glad i og det betyr noe for meg. I minnesamvær til hans grandtanter og sånt var jeg ukjent for de fleste, men håper ikke de tenkte at jeg ikke hadde noe der å gjøre. For min del var det fint å bli kjent.

Gammel 23-02-16, 09:02   #76
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner at her er det "to fronter" - de som er åpen for å treffe nye potensielle venner, kanskje fordi de har flyttet til et nytt og fremmed sted enn der de vokste opp, og de som "har nok venner" kanskje fordi de bor der de vokste opp og har omgang med masse folk.

Da blir det jo to ulike ønskede måter å feire bursdager på, uten at noen av måtene er feil.

:fredsmegler:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-16, 09:02   #77
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg forbeholder meg virkelig retten til å ikke ha fremmede i bursdagsselskapet mitt.

Tviler på at det blir formulert lovverk på det området, selv om man aldri kan være for trygg med Listhaug i regjering.

Gammel 23-02-16, 09:05   #78
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du blir gjerne invitert hit, men mannen din risikerer også invitasjon.

Gammel 23-02-16, 09:08   #79
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Du blir gjerne invitert hit, men mannen din risikerer også invitasjon.

Bra dere er rause og vil invitere særinger som oss, da.

Gammel 23-02-16, 10:31   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn tenkte jeg også på det da jeg inviterte til runddag. Det hadde vært koselig med alles partnere også, men plass og budsjett var litt begrenset, så da inviterte jeg de jeg faktisk kjente godt. (OK, så "snek det seg med" en partner fra hjembyen min som jeg ikke akkurat kjenner kjempegodt, men alle de andre fra hjembyen stilte to stykker.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.