|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg snakker ikke nødvendigvis om helt totalt ukjent partner altså. Jeg vet jo godt hvem de aller fleste mennene til de i klubben min er, men de fleste er ikke det jeg vil regne som mine egne venner. Alle i klubben er ikke nære venner heller, det er jo alltid sånn at noen kjenner hverandre godt og noen forblir mer "venners venn". |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
maler
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?For min del hadde det ikke vært logisk å invitere den venninneklubben + andre venner med partner. Jeg synes ikke det er galt, men jeg hadde syntes det var rart. Bare venninneklubb blir noe annet. Men jeg ser ikke helt stresset med å ha ukjente i selskapet.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?
Og i sånne tilfeller ville nok jeg vært mer redd for å sortere enn for å enten invitere alle eller ingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg synes planen i HI høres veldig grei ut, hadde gjort det samme selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo egentlig ingen forskjell da. Som du leser i hi vil det jo komme mange par, hvor begge er nære og kjære. Det er kun kollegaer det ikke er slik med. De kollegaene mine som kommer har jeg jobbet med i 6 år og grunnen til at jeg ikke kjenner partnerne dems er fordi vår jobb ikke har en policy om å ha med partner på jobb-ting (vi er 1300 ansatte). Hadde det ikke vært sånn hadde jeg jo kjent de. Det har ikke vært naturlig å gjøre private ting som par med kollegaer. Selv om vi kollegaene har god kjemi er det jo ikke selvsagt at man har det som par (og det er tilfelle her). |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Fortynnet
|
Noen få er nære vennepar. Et par av mennene har jeg knapt møtt. Det var en veldig naturlig sortering vil jeg si, og de aller fleste ble jo invitert alene. Det var ikke sånn 12 med og 3 uten partner, mer motsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Off the map.
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40 års lag?
Jeg har selv vært i 40-årsdag uten partner hos nær kollega, mens andre var der som par. Par der hun kjenner begge og uten følge der hun bare kjente den ene. Null problem i min bok.
![]() |
#68 |
|
Hadde du tenkt annerledes om tallene var motsatt? Eller trumfer det med "ikke lyst på fremmede i bursdag"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg hadde antagelig tenkt annerledes om tallene var motsatt ja. Og "ikke lyst på fremmede i bursdag" var ikke poenget her, det var "prioritere å ha plass til gode venninner, familie og venner fremfor partnere jeg knapt har møtt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er veldig stor forskjell på bryllup og et 40 års lag ja. Bryllup er mye mer formelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Textrovert
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Tja, er det noe hyggelig med fremmede mennesker i bryllupet sitt, da? Jeg skrev tidligere i tråden at både jeg har vært i bryllup som "+1", og jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Jeg følte meg velkommen, det var ikke det, men jeg følte at jeg kom trampende inn i noe veldig privat. Da kjente jeg ikke brudeparet i det hele tatt. Da mannen og jeg giftet oss, ville vi bare ha folk vi følte oss vel sammen med, i bryllupet. Men man kan jo ikke velge gjester helt fritt når det gjelder nær familie, så der valgte vi i å ikke invitere familie i det hele tatt. Det var trist, men alternativet var å ha gjester der som jeg rett og slett ikke maktet å ha rundt meg på en slik dag. Og det var uaktuelt på VÅR dag. At folk orker å ha ukjente og/eller folk de ikke liker, i bryllupet sitt, er helt ufattelig for meg. Men jeg skjønner at jeg sikkert er litt sær der. Dette henger sikkert sammen med det jeg har skrevet tidligere om begravelser også, at jeg reagerer på hvor mange ukjente som tropper opp.
![]() |
#72 |
kamerat
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg forbeholder meg virkelig retten til å ikke ha fremmede i bursdagsselskapet mitt.
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Vi inviterte bare de aller nærmeste til uformelt bryllup og det innebar to nesten ukjente partnere. Selv om vi bare hadde de nærmeste opplevde vi ikke settingen som intim og privat. Partnerne var nye partnere til noen veldig nære. Å utelate dem ville vært uaktuelt. Hadde de valgt å ikke komme hadde det selvsagt vært helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
heimføing
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg aner at her er det "to fronter" - de som er åpen for å treffe nye potensielle venner, kanskje fordi de har flyttet til et nytt og fremmed sted enn der de vokste opp, og de som "har nok venner" kanskje fordi de bor der de vokste opp og har omgang med masse folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
Tviler på at det blir formulert lovverk på det området, selv om man aldri kan være for trygg med Listhaug i regjering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Textrovert
|
![]() |
#80 |
ej ikke møjkets heije
|
Sånn tenkte jeg også på det da jeg inviterte til runddag. Det hadde vært koselig med alles partnere også, men plass og budsjett var litt begrenset, så da inviterte jeg de jeg faktisk kjente godt. (OK, så "snek det seg med" en partner fra hjembyen min som jeg ikke akkurat kjenner kjempegodt, men alle de andre fra hjembyen stilte to stykker.)
![]() |
![]() |
|
|