Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Blir du påvirka av prisen på smågodt?
Eg handle aldri smågodt uansett 43 23,12%
Eg kjøpe mindre når det er billig 8 4,30%
Eg kjøpe den mengda eg likevel kjøpe 77 41,40%
Eg kjøpe meir smågodt 58 31,18%
Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-16, 18:47   #61
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?

Jeg blir sur av priskriger, og kjøper aldri varer som er i krigen.

Jeg har akkurat vært innom en Rema, og jeg blir både forundret, forskrekket og litt sånn tenker mitt når jeg observerer godt voksne mennesker i desperat kamp om å få tak i de siste sjokoladeeskene som står der.

Jeg skal fylle 2 påskeegg snart, og har et innkjøp av ca 40 esker smågodt om noen måneder, men det blir ikke av krigsgodtet, nei.

Gammel 10-03-16, 18:50   #62
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt upåvirket, pris påvirker overhodet ikke hvor mye smågodt jeg spiser. Hadde de kommet med kaloribillig smågodt, derimot, hadde det blitt fart på sakene, mirakuløst billig smågodt, 40 kcal/100 g eller noe sånt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 19:01   #63
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det er et problem for næringen når pris i butikk er så mye lavere enn pris hos grossist. Det er er endel hamstring av varer som havner på det svarte markedet.

Gammel 10-03-16, 19:58   #64
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir sur av sånn idiotisk priskrig. Spesielt på så usunne varer.

Heldigvis for meg har jeg en selvpålagt godtestopp akkurat nå og er på fjerde dagen uten snop, ekstremt bra timing faktisk. Mannen syntes det var dårlig timing. Jeg gidder ikke å la pris påvirke hvor mye snop jeg kjøper, jeg spiser altfor mye uansett når det er fullpris. Mer snop fordi det er billig er bare teit. Har null selvkontroll når det først er i hus.

Gammel 10-03-16, 20:07   #65
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper det sjeldent, så det påvirker ikke meg.

Gammel 10-03-16, 20:16   #66
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nei, for jeg er på den sunne linje og da må jeg holde meg unna. Ungene er helt ville da...

Gammel 10-03-16, 20:36   #67
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det var ville tilstander i smågodthyllene på Rema da jeg var der for to timer siden. Det er aldri slik ellers så det er tydelig at folk lar seg lokke til å kjøpe mye ekstra når det er billig. Selv foretrekker jeg Meny sitt smågodt, som skal kjøpes i morgen, og jeg håper inderlig Meny ikke har samme tilbud slik at det faktisk er noe igjen til meg og jeg slipper å slåss om det.

Gammel 10-03-16, 20:38   #68
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Så på NRK Super at en REMA solgte vanligvis 30 kg om dagen, 600 kg dagen nå til 2,90.

Gammel 10-03-16, 20:46   #69
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Nei. Ungene får bittelitt i helgen, jeg liker ikke. Mannen kjøper, men blir neppe påvirket av pris.

Gammel 10-03-16, 20:54   #70
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg handlet smågodt i dag. Sjokoladepletter til Storebror, og litt til påskeegg. Synes jeg handlet mye, tror det var 500 gram.
Men når jeg så at folk hadde 5-6-7-8-9 bokser, så tok jeg det med knusende ro.

Eneste jeg "hamstret" var 2 flasker ketchup og 3 bokser nugatti. For ketchup går det mye av her, og nugatti er eneste pålegget Storebror spiser. Så det har vi bruk for liksom.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 20:56   #71
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Definitivt påvirket.

Gammel 10-03-16, 21:36   #72
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Nei. Kjøper aldri smågodt lenger. Eller jeg kjøpte en liten pose i fjor en gang, men angret fort.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 21:39   #73
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hadde det vært bringebær og blåbær som var på tilbud derimot hadde jeg hamstret.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 21:40   #74
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Er det priskrig på ketsjup også?
Det er faktisk verdt å få med seg, da det er hovedingrediens i 4-åringens måltider for tiden. :rolleeyes:

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 21:41   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg hadde ikke fått med meg at det var salg før jeg så denne tråden. Jeg får aldri med meg slikt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 21:43   #76
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

På min Rema var det ikke en eneste smågodtbit igjen, helt ribbet. Så nei, jeg har ikke kjøpt smågodt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 21:44   #77
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, det er ikke prisen som gjør at jeg spiser smågodt sjelden.

Jeg elsker smågodt og må holde meg nesten helt unna for å ikke spise mer enn helsa har godt av. Jeg unngikk derfor Rema i går, visste at jeg ville bli fristet av et bugnende torg av ulike varianter. Det er utvalget som frister meg, ikke prisen.

Samme her. Må halde meg unna for å ikkje bli hekta, så eg styrer unna smågodt-krig-butikkane.

Elles bruker eg stort sett kolonial.no Då slipper eg spontane fristelser.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 22:02   #78
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Det vil si, når jeg først skal handle inn smågodt til påska går jeg muligens (hvis jeg gidder) til en butikk som har det billig, men jeg kjøper ikke inn bare fordi det er billig. Og kjenner jeg meg selv rett ender jeg nok opp med å handle inn der jeg uansett er, samme hva det koster.

Gammel 10-03-16, 22:02   #79
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kjøper vanligvis ikke smågodt fordi jeg syns det er for dyrt i forhold til hva jeg får. Men nå som det var på tilbud kjøpte jeg en kilo som skal fordeles på oss fire i ukene fremover.

Kjøpte endel annen mat som er sunnere i priskrigen da. Blant annet store spann med gresk yoghurt til 19.80 pr spann.

Gammel 10-03-16, 22:06   #80
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

jeg liker best sjokolade, og det kjøper jeg til helgen uansett, kommer neppe til å hamstre smågodt til ungenes påskeegg. Er det fortsatt billig når jeg skal kjøpe det, er det jo bonus. Men jeg blir litt oppgitt over at det er så billig at en liten unge kan få 0,7kg godteri for en 20kroning. Hjelpe meg, det er mye for en liten kropp!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.