Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke filmer får deg til å gråte?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-08, 16:59   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke filmer får deg til å gråte?

Jeg gråter av My girl...

Gammel 10-08-08, 00:10   #2
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg gråter av My girl...

Me too...
Trenger ikke se hele filmen en gang. Hvis jeg tilfeldigvis flikker innom (de ørten gangene den går på tv i løpet av året) og ser scenen hvor Vada går ned trappa og slenger seg på kista til Thomas J og sier "Where are his glasses? He can't see without his glasses"...

Jeg hulker like mye på samme sted i filmen hver gang.

Gammel 09-08-08, 19:13   #3
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hallo! SippeguriTM her!

Sist sett gråtende foran Livet er herlig - forøvrig en film som også fremkalte latteren i de tristeste stunder.

Ellers så jeg Så som i himmelen da den gikk på NRK her forleden, og da storgråt jeg også. Men ikke av det samme som da jeg så den på kino.

Jeg har imidlertid aldri grått så lenge og plagsomt som da jeg så The English Patient. Men det hadde nok med andre omstendigheter i livet å gjøre også.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:18   #4
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har virkelig grått av to filmer. Den første var ET da jeg var 8-9 år, og den andre var Lilja Forever. I tillegg er det nok mange filmer som har rørt meg i større eller mindre grad.

Gammel 09-08-08, 19:36   #5
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Den filmen jeg har gråte mest av er vel annie når jeg var 7-8 år gammel. Ellers er det stort sett filmer fra virkeligheten jeg liker å se å mange av dem har jeg sippet til, men titlene bemerker jeg meg ikke så mye till.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 20:08   #6
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Turi: jeg må nesten smile litt av at filmer får deg til å gråte så du nesten kaster opp, gråter i timesvis etterpå, må forlate rommene osv. Det er litt søtt!

Men jeg er fryktelig lettrørt selv!

Breaking the waves er den som for meg utpeker seg mest. Fordi jeg var på kino, og holdt på å miste kontrollen helt. Jeg var redd for å tutehulke, og klarte å holde igjen det verste til vi kom på kinoens wc etter filmen. Da rant all sminke av, og vi ble kastet hulkende ut av kino-doen fordi det skulle stenge. Det var flaut. Og vi hulket hele veien hjem.

La Vita e Bella (Livet er herlig) er også forferdelig trist og rørende, men også litt morsom.

Og ja - The Champ... Jeg kunne aldri sett den igjen, så altfor trist.

Nå som jeg har fått 2 barn, kjenner jeg at jeg vil unngå triste filmer, for jeg vil ikke miste kontrollen. Da må jeg være alene, eller sammen med sippehyppe venninner.

Men noen ganger blir jeg dritsur av at gode filmer har sterke, triste scener som tar meg fullstendig på senga og som får meg til å gråte på nullkommaniks - når jeg overhodet ikke hadde planlagt det!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:42   #7
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg griner av alt jeg, men jeg tror aldri jeg har grått så mye til en film som jeg gjorde til Titanic. Jeg var utrøstelig.

Gammel 18-08-08, 08:17   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg griner av alt jeg, men jeg tror aldri jeg har grått så mye til en film som jeg gjorde til Titanic. Jeg var utrøstelig.

Filmnerd som jeg er, klarte jeg aldri å gråte eller på noen måte engasjere meg emosjonelt i Titanic.
Jeg var bare så umåtelig skuffet over at den lenge påventede storfilmen til en av mine favorittregissører - med to av de beste unge skuespillerne som var å oppdrive på den tiden! - ble redusert til et klissete såpedrama.
Med Kate og Leo på autopilot, jeg hadde sett dem begge så mye bedre før.

Gammel 18-08-08, 08:39   #9
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gråter ofte av film, og tårene sitter uten tvil løsere etter et par barnefødsler. Gråtefilmen over alle gråtefilmer er likevel gode gamle 'Kramer mot Kramer' fra 1979 eller noe sånt.

Gammel 09-08-08, 20:31   #10
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Jeg griner av det meste, men har hulket til Piano (Campion sant?), Breaking the waves og en Disneyfilm om en hundehvalp og en rev som er venner :rødmer littegrann:

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 22:39   #11
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

En offiser og en gentlemann
Den grønne mil

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:47   #12
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Jeg gråter visst av det meste. Jeg er bare så fryktelig dårlig til å huske titler. Men jeg husker jeg grein som en foss da jeg var med klassen på videregående og så Schindlers liste. Ikke kult.
Men jeg gråter av reklamer, såpeserier, filmer, sport osv.
De gangen jeg har vært gravid, har jeg grått av nasjonalsangen.

Gammel 10-08-08, 01:10   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg grein en god del gjennom "Legends og the fall", inntil det bikka over og vi satt og fniste på kino fordi det ble så svulstig og overdramatisk. Ellers sipper jeg også ganske lett til filmer. Jeg klarer ikke å plukke ut en spesiell.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 03:34   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svært, svært få. "Once" fikk meg nesten til å tippe over. "Finding Neverland". Ellers kommer jeg ikke på fler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 04:01   #15
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

A perfect day og green mile..

Gammel 10-08-08, 12:13   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Svært, svært få. "Once" fikk meg nesten til å tippe over.

Samme her. Jeg gråter nesten aldri av film, men det var nære på da jeg så "Once", ja.

Også gråter jeg litt av "Muriel's Wedding". Alle sier den er så morsom, jeg synes bare den er trist, trist, trist. Med veldig høy gjenkjennelsesfaktor.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 10:00   #17
Merra
Nybegynner

Merra sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Merra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg griner av det meste... Pinlig.

Merra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 12:25   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lilja 4 ever.

Gammel 10-08-08, 13:04   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Lilja 4 ever.

Jeg gråt ikke av den, men jeg satt som lamslått og klarte ikke å riste den av meg. Det samme med "Irreversible". Det er to filmer som har gått sånn innpå meg at jeg aldri, aldri skal se dem igjen. Jeg nekter å utsette meg selv for den påkjenningen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 17:40   #20
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Lilja 4 ever.

Den var helt fryktelig ja, lånte den på biblioteket nå, og jeg orket ikke se den ferdig, jeg grein så fælt.

Også barnefilmer, jeg går ikke på kino med eldste, for på nesten alle barnefilmer så er det noe som skjer med barn eller dyr, og da er løpet kjørt. Da får vi heller se filmer sammen hjemme, og tute alt vi bare orker.

Jfr:
Istid
Kamilla og tyven
Spirit
2 gode venner
My girl
Free Willy, for å nevne noen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.