Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva er det for noe rart med hunden vår?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-16, 18:34   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det for noe rart med hunden vår?

Kan det være idiopathic head tremors tro? Hvis du googler det + dog finner du masse videoklipp.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 18:47   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kan det være idiopathic head tremors tro? Hvis du googler det + dog finner du masse videoklipp.

Jeg googlet det, men det ligner ikke på de videoene jeg så. Det er ikke sånn krampeaktig liksom. Jeg har han faktisk på video. Du kan få se i morgen, om jeg husker det. Har en video fra tirsdag, hvor han og minsten løper og leker. Og en fra før i dag, hvor det definitivt ikke er noe lek og løping.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 18:55   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg googlet det, men det ligner ikke på de videoene jeg så. Det er ikke sånn krampeaktig liksom. Jeg har han faktisk på video. Du kan få se i morgen, om jeg husker det. Har en video fra tirsdag, hvor han og minsten løper og leker. Og en fra før i dag, hvor det definitivt ikke er noe lek og løping.

Skal minne deg på det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 19:46   #4
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det høres litt ut som da vår Grand Danois fikk slag.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 20:35   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Uff, håper at det ikke er noe så alvorlig. God bedring videre til hunden din.

Gammel 21-04-16, 23:39   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nok dessverre litt på den slag enda.

Men da blir de ofte forholdsvis fine igjen etter noen dager faktisk.
Det er ikke helt som med oss mennesker.

Men håper dere finner ut av det, ikke noe kjekt når dyra blir syk.

Gammel 22-04-16, 02:03   #7
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Han hadde lekt bittelitt i hagen i kveld faktisk. Ikke som vanlig, og mannen oppfatter han fortsatt som veldig skvetten, rar og anderledes.
Slag, vil det vises i ettertid også? Jeg er fortsatt der at jeg har lyst til å ta bilder av hodet.

Sist redigert av Avatar : 22-04-16 kl 10:00. Årsak: IPhonen lager mange rare ord altså
Gammel 22-04-16, 09:53   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg villa fått tatt bilder av hodet.
Jeg heller mot slag.
Nabogutten vår har hatt det, han går det bra med nå.

Gammel 22-04-16, 09:59   #9
Nå også i farger

Standard

Den lille oppturen i går var kortvarig. I dag fikk ikke mannen min han ut fra buret på morgenen. Han gikk først ut etter å ha blitt lokket med leverpostei, men satt seg så ned utenfor og nektet å røre på seg. Så løp han inn i buret igjen. Mer leverpostei, lokke han ut igjen, lukke døra (så han ikke gikk inn igjen) og bære han ned. Jeg begynner å ane at dette er mer omfattende enn vi håpte på og mest sannsynlig noe helt annet enn fysisk sykdom, altså ikke slag.

Gammel 22-04-16, 10:50   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Har du kontaktet veterinæren igjen eller?

Gammel 22-04-16, 10:50   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Gammel 22-04-16, 11:05   #12
Nå også i farger

Standard

Ja, vi skal dit over helgen igjen. Planen var å forsøke smertestillende og betennelsesdempende for å utelukke at det er smerte han kamuflerer. Utredning, når det ikke er akutt, behandligstrengende tar jo lenger tid enn å ta en urinprøve og få antibiotika liksom.

Gammel 22-04-16, 11:08   #13
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Huff. Du bør kanskje kontakte dyrlegen i dag?

Gammel 22-04-16, 12:03   #14
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Huff. Du bør kanskje kontakte dyrlegen i dag?

Vi er i kontakt med de altså, så jeg har sagt det. Grunnen til tråden er fordi jeg håpet noe skulle si de har opplevd det samme, og at jeg kanskje kunne bli litt beroliget. Dette er ikke spesielt til deg altså, bare vil si at han får all pleie, omsorg og tilsyn han trenger. Jeg er ikke spesielt tålmodig, men det er jo sånn med oss mennesker også - man finner ikke alltid ut av alt i går. Dessverre.

Gammel 22-04-16, 17:41   #15
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi er i kontakt med de altså, så jeg har sagt det. Grunnen til tråden er fordi jeg håpet noe skulle si de har opplevd det samme, og at jeg kanskje kunne bli litt beroliget. Dette er ikke spesielt til deg altså, bare vil si at han får all pleie, omsorg og tilsyn han trenger. Jeg er ikke spesielt tålmodig, men det er jo sånn med oss mennesker også - man finner ikke alltid ut av alt i går. Dessverre.

Det var ikke ment som kritikk, bare leste at dere skulle se det an til over helga, og tenkte at det var lenge til om det var forverring.

Jeg har to hunder selv, så jeg vet at det er ille når de ikke oppfører seg som de skal. Dyrlegen vår kommer forresten hit i dag og skal få se på en kul i en patte.

Hvordan har dagen vært, forresten? Klem til hundemammaen.

Gammel 22-04-16, 11:37   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vondt å se at han ikke er seg selv. Håper dere finner ut av hva det er.

Og vær litt oppmerksom på barn når de er i nærheten av ham. Dyr kan bli litt agressive hvs de har vondt eller føler seg syke på annet vis.

Gammel 22-04-16, 11:59   #17
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Så vondt å se at han ikke er seg selv. Håper dere finner ut av hva det er.

Og vær litt oppmerksom på barn når de er i nærheten av ham. Dyr kan bli litt agressive hvs de har vondt eller føler seg syke på annet vis.

Jepp, de får ikke være alene med han nå. Våre er heldigvis store og rolige.

Gammel 22-04-16, 11:50   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Er smertestillende dere fikk i går ute av kroppen nå kanskje? Eller fikk dere med noe dere har gitt han i dag?

Gammel 22-04-16, 11:57   #19
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Er smertestillende dere fikk i går ute av kroppen nå kanskje? Eller fikk dere med noe dere har gitt han i dag?

Han fikk med hjem. Får hver dag i en uke.

Gammel 24-04-16, 16:36   #20
Nå også i farger

Standard

Nå har det gått noen dager og vi har fått observert han i forskjellige settinger. Den veivingen med hodet gjør han ikke lenger (kanskje det var en flue der den kvelden?! Vet da søren jeg). Vi tror han har trengt tid på å finne ut hva slags underlag det er greit å gå på. Kjøkken og gang er ok. Der er det grove fliser. Ute er greit. Soveromsgang (der buret står), trapp og stue er ikke ok. Der er det laminatgulv (ikke i trappa, det er vanlig treverk). Han har rett og slett fått en sterk gulvangst, tror vi. Vi bærer han ikke ned lenger, han må gå. Men vi holder han i bånd, slik at han føler en viss trygghet i det. Å gå ned alene gjør han ikke. Det er nok også derfor han har hatt alle disse episodene hvor han har stoppet opp og sett seg rundt og virket redd. Alle disse episodene har jo skjedd i stua. Ute løper og leker han nå, for han har vel blitt trygg på at gresset ikke er glatt. Han har alltid vært redd for gulvet (fordi han opplever det som glatt). Det gjør at han blir stiv og da er det naturligvis vanskeligere å gå skikkelig på det. Han har derfor hatt noen episoder hvor han "spinner" over gulvet, f.eks. ut på terrassen eller inn på kjøkkenet.

Jeg er ganske trygg på at dette rett og lett er sterk angst, og at det gikk fra litt redsel til sterk angst ganske plutselig. Mest sannsynlig utløst av en "spinning" over gulvet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.