Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor har du valgt å bo der du bor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-07, 20:27   #61
Løvefot
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
Løvefot har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?

Jobb og kjærlighet

Langt til familie dessverre, men mannens familie bor ganske nært i tillegg til at vi har et stort vennenettverk fra studietiden i Oslo.

Løvefot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 21:06   #62
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor i Tromsø og har bodd her i 9 år. Da jeg flyttet hit kom jeg fra Hammerfest og hadde tenkt å bo her et par år før jeg flytta helt hjem(Vesterålen) Men årene har gått og jeg har blitt, men nå kjenner jeg at jeg pga lille kunne tenkt meg å flytte hjem for godt. Men nå skal mannen begynne å studere så dermed blir vi her iallefall i 3 år, hvor vi flytter da kommer an på hvor mannen får jobb, men jeg har lyst enten sørover eller hjem. Jeg vil ikke bli boende i Tromsø.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:32   #63
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg liker ikke kaffe. Eller latte. Kvalifiserer jeg ikke til å bo i Oslo da?

Nei, dessverre, du gjør nok ikke det. Men du kan jo alltids forsøke å sende en søknad og høre om de vil gjøre et unntak for deg? Mulig det kan gå.... Lykke til i alle fall!

Gammel 23-06-07, 22:37   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke drikke kaffe for tiden. Knøttet nekter. Må jeg flytte på landet?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:40   #65
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kan ikke drikke kaffe for tiden. Knøttet nekter. Må jeg flytte på landet?

Ja, du må nok dessverre det, Scarlett. Livet byr på noen harde slag innimellom. Jeg lover å tenke på deg i det du nå dessverre må gå til innkjøp av en kaffetrakter til kr 198,- og ALI kaffe (som forøvrig kurerer litt av gruffen) på tilbud på Rema.

Gammel 25-06-07, 00:57   #66
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er bergenser, men kommer til å bo i Oslo resten av livet, hvis jeg skal bo i Norge.

Nå bor vi i et gruppehuskompleks (arkitektish for fancy rekkehus ) med en bitteliten hageflekk og felles uteområde med masse barn. Det er fotballbane over veien, gangavstand til skole og andre fritidsaktiviteter. Jeg har alltid sagt at jeg ikke skal bo utenfor Ring 3, men vi er på gal side med 8-900 m margin. Vi er stort sett i sentrum hver lørdag og søndag, og nå som jeg er i permisjon har jeg jammen lært meg bussrutene også. Det tar ca. 10 min med buss til Majorstuen. Vi kjører til jobb på 7-20 min, avhengig av trafikk - det var også en viktig faktor. Å kjøre mot rushet er gull.

Jeg blir forøvrig en av dem dere alle skal slåss mot i budrundene for Den Perfekte Leiligheten i sentrum når barna er ute.

Jøss, her var det skremmende mye jeg kunne signere gitt!

Bortsett fra at det ikke er felles lekeareal eller fotballbane hos oss, og litt lengre vei til skolen. Ellers kan jeg faktisk signere hvert ord.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 01:11   #67
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er født her.
Mine foreldre flyttet til Østlandet da jeg var 12, og jeg måtte naturlig nok være med.
Ja, kulturtilbudet er større der nede og og jeg trivdes egentlig godt - men etter 7 år som østlending hadde jeg sånn hjemlengsel at jeg måtte til Finnmark igjen.
Og her ble jeg, gitt - mye fordi jeg traff Drømmemannen bare noen måneder etter at jeg kom tilbake hit.

Og det teller også mye at jeg har hele slekta her!

Gammel 26-06-07, 09:59   #68
Tartex
Fortsatt i ammetåke

Tartex sin avatar

Tartex er litt kul
Standard

Jeg har alltid bodd i enebolig og føler meg direkte ubekvem i blokk. Prøvde å bo 1,5 år i blokk i Oslo, men det er ikke noe jeg trives med. Mest det å bo så tett som plaget meg. Jeg hadde dessuten bodd i tre ulike land innen jeg var ferdig med ungdomsskolen og var nok en smule rotløs. Nå bor vi der jeg har mest tilhørighet/størst nettverk. Det tar 5 minutter med bil til Oslogrensa og siden vi begge jobber i sentrum, er det viktig. Tror nok jeg kunne bodd i Oslo, men da måtte jeg først blitt steinrik så jeg kunne bo i enebolig et eller annet veldig grønt sted.

Her vi bor nå har vi enebolig med utleiedel og stor tomt. Huset ligger innerst i en blindvei og det er kort nok til butikker, skole, barnehager og stort kjøpesenter. Vi mangler vel ikke så mye annet enn fantastisk utsikt og nærhet til sjø.

Tartex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:24   #69
Fruktflua
Sperret

Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i hjembygda til mannen, 10 minutter med bil fra Fredrikstad og 10 minutter fra Moss.
Mannen min hadde lyst til å bygge hus her ute, og da tomten dukket opp slo vi til.
Her bor vi i umiddelbar nærhet til barneskole, ungdomsskole og barnehage. Skal vi på stranden er det fire strender i nærheten å velge mellom, og båthavna er tre minutter unna med sykkel.
Svigers bor 500 meter unna.

Jeg kunne sikkert flyttet til et annet sted, men nå er ungene så rotfaste her ute at jeg blir for deres skyld. Vi snakker imidlertid om å bygge nytt og større her ute bare jeg får meg fast jobb.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:34   #70
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Vi har nå bodd i by i 12 år ( ), først 3 år i Trondheim, deretter Oslo. Vi bor sentralt i Oslo. Vi valgte Oslo pga at vi hadde nettverk her, mannen fikk jobb her, og jeg kunne studere meg ferdig her.

Om ikke lenge (ett år eller to) flytter vi tilbake til landet, der vi kommer fra, fordi:
* Vi har fortsatt nettverk der
* Der får vi barnehageplass
* Besteforeldre og øvrig familie (les: barnevakter ) i nærheten.
* Stort hus, ja gård egentlig (med skog og jord) med stooooor hage. (Nå bor vi i 6. etg i en blokk, uten balkong og på bare 67 kvm).
* Pga litt heldige kjøp og slag av leiligheter kommer vi mest sannsynlig til å sitte på ubelånt bolig.

Minus:
* Blir nok et stykke reisevei til jobb (men det har mannen her også)
* Færre OK/Godt betalte jobber, men hva gjør vel det om man er gjeldsfri.
* Snømåking om vinteren.

Er ikke mer enn 30 - 40 minutter med bil da, til flere byer. Og bare en drøy time inn til Oslo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.