Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye våkentid pr døgn med barna?
Mindre enn 1 time 0 0%
1-2 timer 1 0,59%
2-3 timer 4 2,35%
3-4 timer 33 19,41%
5 timer eller mer 99 58,24%
4-5 timer 33 19,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-07, 17:32   #61
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Jeg er sammen med barna ca 1 time om morgenen og 4-5 timer om ettermiddagen. Dette er vel snittet.
Vi har fri hver onsdag og er da sammen med dem hele dagen (så sant de ikke er hos venner). Jeg jobber aftenvakt 1 dag pr. uke, denne dagen ser jeg dem kun om morgenen før de går på skolen/i barnehagen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 18:44   #62
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Nå tok ikke jeg bort den tiden de bruker hos vennene sine, dette gjelder spesielt 6 og 8 åringen.
Mamma er jo kjedelig i forhold til kamerater.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 19:49   #63
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eldstemor er i barnehage og vi har 4-5 timer våkentid sammen på en gjennomsnittlig hverdag.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:32   #64
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Vi har over 5 timer våkentid med barna per dag.

Gammel 22-06-07, 20:40   #65
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Svarte 5 timer eller mere.
Han står opp i 7-8 tiden alt etter som. Og leveres i bhg kl 10.
Hentes kl 14 eller mellom 14 og 15 om det er pappaen som henter.
[bhg dagene er 10-14 pga turer og sånt]
Han vil ikke være hjemme ilag med mamma og søster nå om sommeren for de drar så mange rare plasser på tur og lille søster er bare teit hehe

Hun er jo ilag med meg hele dagen hehe eller jeg ilag med henne*ler*

Når jeg begynner på skolen igjen så har jeg praksis 3 dager i uken fra 9 til 14... Så blir jo nesten det samme da

Gammel 22-06-07, 21:14   #66
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellom 4,5 og 6 timer på en vanlig hverdag. Ungene våre våkner tidlig, sover de til klokka seks har de sovet lenge. Derfor får vi alt i fra 1,5 til 2,5 time sammen med dem før barnehagen. På ettermiddagen blir de hentet ca. 1530 og legger seg 19, så da blir det 3,5 time da. Av og til hentes de før, det kommer an på hvor mye vi har å gjøre på jobb.

Må legge til at begge foreldrene er i 100% jobb, av og til mer enn det også.

Gammel 22-06-07, 22:28   #67
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

4-5 timer om dagen når jeg er i full jobb.
Nå som jeg er sykemeldt blir det litt mer, spes som morningen.

Gammel 22-06-07, 22:32   #68
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er i permisjon, så det blir vel nesten litt juks - tror jeg velger å ikke svare.

Enig. Men når jeg igjen jobber fullt blir det 4-5 timer.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:38   #69
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Med Hannah som bare er 6 uker gammel blir det all hennes våkentid, som er ca 4-6 timer i døgnet.
Nå som vi har baby i hus blir det dessverre litt mindre tid med Aurora, ca. 3-4 timer på en vanlig hverdag, kommer litt an på hvor tidlig hun våkner. Våkner hun veldig tidlig, blir det gjerne 4-6 timer med henne også. Når vi kommer litt mer inn i rutiner og sånn med lillesøster, begynner jeg kanskje å hente henne litt tidligere i barnehagen igjen.

Gammel 22-06-07, 22:52   #70
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ca 5 timer.

Gammel 22-06-07, 23:58   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel 5 timer, tror jeg. 1,5-2 timer på morgenen og i hvert fall 3-4 timer på ettermiddagen. Mer nå som jeg er i permisjon.

Men det er jo ikke bare meg. Noe av den tiden er med en av oss og noe med oss begge.

Og så har vi jo helgene, vinterferie, høstferie, full påske- og juleferie og 5-6 ukers sommerferie. Så det blir mye tid med oss og/eller andre slektninger.

Gammel 23-06-07, 00:19   #72
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg svarte 3-4 timer, men det ligger nærmere fire enn tre.
Hvis jeg leverer i barnehagen har vi ofte 1-1,5 time om morgenen samt noen timer på kveldstid. Hvis jeg henter gjøres dette ved 4-tiden, og snuppa legger seg ca. åtte.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 01:43   #73
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tilbringer ca 1-2 timer sammen med sønnen min på 9 år. Men, jeg er tilgjenglig her hjemme for han mye mer enn det. Han er stort sett ute å leker og det er sjelden han har ro til mer enn tilbringe måltidene sammen med oss. Tiden sammen blir vel litt mer nå som sommerferien har begynt å han ikke trenger å legge seg så tidlig.

En vanlig hverdag tilbringer vi ca 30 minutter sammen. Trekker vekk tiden vi bruker på badet hver for oss og tiden jeg bruker på morgenturen.

Ellers er jeg hjemme 14.45 og er tilgjengelig for han, men han er ute å farter og jeg ser han stort sett ikke mer enn ca 15-30 minutter i forbindelse med middag. Så har vi stort sett en halv til en time sammen før han legger seg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 02:29   #74
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 timer eller mer.

Men jeg må innrømme at nå som jeg er så mye hjemme, så må jeg passe meg litt for at det ikke blir en sovepute. Jeg liker ikke de dagene når jeg helt på tampen innser at jeg ikke har vært så veldig mentalt tilstedeværende. Det tror jeg er en felle man lett kan gå i når man er mye sammen med barn som er over de første barneårene.

For all del. Jeg er langtifra en versting sånn sett og det at jeg sier det vitner vel om at jeg er bevisst også.

Men jeg personlig synes at det er lettere å være skikkelig tilstede når det er mer struktur over det og når man ikke har et hav av tid. Derfor synes jeg at det å være hjemme krever at jeg er mer obs på slike ting nå.

Det hjelper jo ikke å ha mange, mange timer dersom man har hodet et helt annet sted.

Jeg innbiller meg at det kan være sånn for en del andre hjemmeværende også. At man kan gå i den fella at man ikke er tilstede selv om man rent fysisk er det. Med mindre man er villig til å evaluere seg selv litt innimellom og være bevisst. Og at det ikke blir for skummelt å innrømme for seg selv på tampen av dagen at "i dag kunne jeg vært flinkere til å se ungen min".

Andre har det kanskje omvendt. At de kommer hjem om ettermiddagen og alt går på autopilot mens de egentlig fortsatt er på jobb i hodet sitt.

Jeg liker ikke helt at man fremstiller det som om det må være enten eller, forresten. Kvalitet eller kvantitet. Barn trenger begge deler. Er en av bitene mangelfull, så kan ikke den andre kompensere for det i særlig grad.

På foreldreveiledningskurs for oss som har barn med ADHD lærte vi forresten om noe som heter "spesialtid". Altså tid som er 100% om barnet, positive tilbakemeldinger og barnet som leder an. Det skulle være på maks 15 minutter. Rett og slett fordi det er det som er realistisk. (Annen tid kommer selvsagt i tillegg.) Men i 15 minutter skulle man ha denne spesielle tiden. Det er utrolig hvor positivt det virker. Og vi er foreldre som i utgangspunktet fikk høre at vi var gode på positiv oppmerksomhet og å gjøre ting med barna.

Så jeg synes i grunnen at tid, målt i timer, ikke alltid gir et fullgodt bilde på om barn og foreldre får den samhandlingen de trenger. Har vi hele dager der vi bare virrer rundt og ikke helt ser hverandre så har de dagene manglet noe. Selv om vi var hjemme på samme tid hele dagen.

Man må møte hverandre i løpet av de timene også.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 07:52   #75
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte 4 til 5 timer, men noen er det også over 5 timer. Jeg står opp tidlig og drar mange ganger på jobb før Junior står opp, så litt avhengig av om han våkner 6 eller 7 så får vi litt tid på morgen. Mannen leverer mellom 8 og 9 og jeg henter rundt 4. Så får vi litt over 4 timer på ettermiddagen. I tillegg har jeg flexitid, så innimellom drar jeg fra jobb kl 14 og får da en lengre ettermiddag.

Jeg merker det godt at reisetiden min til og fra jobb er gått fra 30 min til 70 min, før hentet jeg bestandig rundt tre -halv fire, nå blir det nærmere 4.

Gammel 23-06-07, 10:31   #76
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er blitt 40% ufør, og de dagene er minsten hjemme, de 3 dagene jeg jobber ser jeg han 1-1.5timer om morgenen og fra ca 4 timer om ettermiddagen.(er på jobb 7,5timer, har ikke spisepause).

Mannen henter annenhver uke tidlig,så da er minsten borte fra ca 8 til halv 3, annenhver uke henter jeg, for mannen jobber ettermiddag og da er han borte fra 8-4.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:23   #77
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr

Normalen er mer enn 5 i hvertfall.
Vanlige hverdager her er stort sett hele dagen, fra vi står opp mellom 7 og 9 en gang og til hun legger seg i 19-20 tida.
Og gjerne noe våkentid på natten også.
Når hun har gode perioder og er i barnehagen er det et par timer på morgenen, og 4-5 på ettermiddagen vel.
Men det er mer sjeldent.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 15:57   #78
Sjøstjerne
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
Sjøstjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

5 timer eller mer. Ofte endel mer, både nå når jeg er sykemeldt, og når jeg jobber!

Sjøstjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 17:12   #79
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Over 5 timer

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 17:58   #80
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

5 timer eller mer.

Men jeg ser at junior blir eldre og behovene hans for kontakt med andre enn pappa`n og meg er høyst tilstede.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.