|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Oh yeah!
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Vi hadde også avslutninger med foreldre da jeg vokste opp.
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?
Vi hadde også det så vidt jeg husker. Var ofte med skuespill i gymsalen eller på en strand. Men kan ikke huske at fritidsaktivitetene hadde med foreldre.
![]() |
#64 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Vi hadde sommeravslutning med grilling på hestesenteret, hvertfall, og det var jo alltid avslutning med foreldre på danseskolen (don't ask) både til jul og til sommeren.
![]() |
![]() |
#65 |
Glad
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Lærerne på vår skole er stort sett ikke interessert i å møte opp på foreldredrevne arrangement på ettermiddagstid. Så vi har hatt vårtreff og høsttreff uten lærer (og ett med lærer). Det kalles ikke avslutning. Avslutning av skolegreier foregår i skoletida og er mellom barn og lærer. Avslutning av fritidsaktiviteter er i form av ekstraøvinger og konserter, men lite annet. Dette gjelder en stor skole på østsida av byen.
![]() |
#66 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Akkurat skoleavslutning synes jeg hører med ja. Men på trinnet til femteklassejenta har de løst det med sommeravslutningsfrokost, så der blir samlingen før jobb i stedet, og det synes jeg er helt fint. Men den tradisjonelle sommeravslutningen med tredjeklassen, med grilling sangopptreden fra barna og utlodning klarer jeg også å takle uten å få nevneverdige pusteproblemer, selv om jeg i år skal ta med kake, gevinster og ordne hilsen til lærerne, hvorav to av dem skal få avskjedsgave (trinnkontakt).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-06-16 kl 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Epikur
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?De siste 10 dagene har vi hatt EN ettermiddag uten en konsert, avslutning, grillgreie, forestilling eller fest.
![]() |
#68 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes det er hyggelig, men hadde ikke blitt veldig lei meg om de sluttet med det heller. Her er lærerne med på avslutningene, elevene har øvd på forestilling og vi griller i skolegården etterpå. Veldig sosialt og hyggelig. Vi hadde forøvrig både jule- og sommeravslutning med foreldrene da jeg vokste opp også. Og jeg setter definitivt mye mer pris på mine barns lærere (og de ansatte i barnehagen) enn på bussjåføren, postmannen eller tannlegen.
![]() |
#69 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg stemmer forøvrig for ettermiddagsavslutninger kontra mogenavslutning som vi har hatt en av i dag. 08.30-10.00 medfører et par timer avspasering, og utfordring for flere foreldre å stille (jeg innser at det er foreldre som har problemer med å stille om ettermiddagen også, men jeg innbiller meg at det anskje er vanskeligere med morgensamling i forhold til enkelte arbeidsgivere)
![]() |
#70 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Her har vi det fra 07:30 til 08:30. Det betyr at de aller fleste kan delta. Det er mange som bare er med helt i begynnelsen, til de har fått spist frokost, og drar på jobb til kl 08. Da har de i det minste vært der litt. Vi har gjort det slik på trinnet der før jul også. De fleste foreldre har vært positive til ordningen, og ønsker tydelig at det skal fortsette.
![]() |
#71 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Det er en løsning som hadde passet meg bra. Jeg er forøvrig forsiktig med å kritisere. Det er jo en utrolig utakknemlig job for de som arrangerer denne type samlinger. Det eneste du kan være helt sikker på er at en eller annen er misfornøyd med opplegget.
![]() |
#72 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Håndballen her har internturnering i beachhåndball for alle under 13 (de som til høsten skal spille J/G13). Da kan foreldre komme, eller de kan la være. Grilling av pølser og åpen kiosk, og masse god stemning. Lagene spiller mot hverandre, med noen enkle handicap-regler, og det er kjempegøy for G7 å slå J11.
![]() |
#73 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes sommeravslutninger er gørr. Men så liker jeg ikke å være sammen med masse folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Barneskolen vår har felles sommeravslutning, obligatorisk, for 1. til 6. klasse. 7.klasse har egen. Det er et genialt konsept! Da er det én avslutning og den er veldig hyggelig.
![]() |
#75 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Ja, vi hadde én forestilling i året, om det var jul eller sommer skal jeg ikke krangle på. Men absolutt ikke 4, som nå.
![]() |
#77 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes at det er stusselig når barna blir eldre og det ikke er avslutninger lenger. Det løste vi med å få barn nummer fire og nå eg vi klare til ny skolekarriere til høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes slike avslutninger er kleint og klamt, men stiller opp for ungenes del. Jeg har samme oppfatning som Cuya, særlig når alt havner midt i det verste eksamensstresset. Det er rett og slett for mye i juni.
![]() |
#79 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Her er det hyggekvelder i slutten av mai for 1.-6.trinn, dette kombineres med vårens foreldremøte, stort sett. Avslutning en av de siste skoledagene på kveldstid for 7.trinn med forestilling og mat. På ungdomsskolen er det ingen avslutninger med foreldre før på 10.trinn; da er det høytidelig med underholdning av elevene, vitnemålsutdeling, mat, taler og blomster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
etterpåklokest
|
Du må lese hva jeg faktisk skriver. Jeg setter pris på lærerne til barna mine, men jeg ser ikke noen grunn til å dele ut gaver mer til dem enn jeg gjør til andre som faktisk bare gjør jobben sin. Jeg, og veldig mange andre, har forøvrig ikke lov til å ta i mot gaver fra folk som synes jeg gjør jobben min. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|