Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommeravslutning. So last year?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-16, 14:09   #61
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Oh yeah!
Vi hadde avslutning i gymsalen! Glansnummeret var Tuppen og Lillemor, og "frøken" som gråt da hun holdt tale, hvert år!

Gammel 15-06-16, 14:11   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde også avslutninger med foreldre da jeg vokste opp.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 14:16   #63
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi hadde definitivt sommeravslutninger med foreldre da vi vokste opp.

Vi hadde også det så vidt jeg husker. Var ofte med skuespill i gymsalen eller på en strand. Men kan ikke huske at fritidsaktivitetene hadde med foreldre.

Gammel 15-06-16, 14:21   #64
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde sommeravslutning med grilling på hestesenteret, hvertfall, og det var jo alltid avslutning med foreldre på danseskolen (don't ask) både til jul og til sommeren.

Gammel 15-06-16, 14:49   #65
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lærerne på vår skole er stort sett ikke interessert i å møte opp på foreldredrevne arrangement på ettermiddagstid. Så vi har hatt vårtreff og høsttreff uten lærer (og ett med lærer). Det kalles ikke avslutning. Avslutning av skolegreier foregår i skoletida og er mellom barn og lærer. Avslutning av fritidsaktiviteter er i form av ekstraøvinger og konserter, men lite annet. Dette gjelder en stor skole på østsida av byen.

Gammel 15-06-16, 14:56   #66
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat skoleavslutning synes jeg hører med ja. Men på trinnet til femteklassejenta har de løst det med sommeravslutningsfrokost, så der blir samlingen før jobb i stedet, og det synes jeg er helt fint. Men den tradisjonelle sommeravslutningen med tredjeklassen, med grilling sangopptreden fra barna og utlodning klarer jeg også å takle uten å få nevneverdige pusteproblemer, selv om jeg i år skal ta med kake, gevinster og ordne hilsen til lærerne, hvorav to av dem skal få avskjedsgave (trinnkontakt).

Og tja, jeg har kanskje ikke behov for å gi gave til lærerne, sånn sett, jeg kjenner dem jo ikke så godt. Men jeg tenker på hvor prisgitt ungene er å få lærere som fungerer, og som ser dem, hvor stor forskjell en enkelt lærer kan utgjøre i et barns liv. Alle som har hatt barn som ikke trives på skolen, eller som har lærere som ikke fungerer, vet hvordan det innvirker på hele situasjonen i hjemmet for resten av familien også. Og når vi er så heldige å ha flinke og engasjerte lærere, som gjør at barna trives og opplever mestring i hverdagen, så skulle det bare mangle om vi foreldre ikke skulle vise at også vi setter pris på jobben de gjør. Jeg har faktisk MYE større grunn til å gi sjokolade til læreren til ungene, når jeg tenker meg om, enn til noen andre jeg kan komme på.

To av lærerne i tredjeklassen slutter nå, og blant annet mine barns kontaktlærer flytter til en annen kant av landet. For mine barn vil det si at en svært viktig person gjennom tre år (en tredjedel av livet til en niåring) forsvinner ut av livet deres for godt. Hadde ikke vi foreldre gått sammen om å kjøpe gave til dem så hadde jeg gjort det personlig.

Jeg synes det er stor forskjell på viktigheten av skoleavslutninger og avslutninger på fritidsaktiviteter. Når det gjelder skolen er det her barna har sin hverdag, det er disse barna de er sammen med hver eneste dag, og det er i dette miljøet de skal fungere, i flere år. Det er ikke nødvendigvis viktig for oss voksne å ha kontakt med de andre foreldrene. Men det er viktig for barna, og miljøet i deres klasse, at foreldrene kjenner hverandre, hygger seg og snakker sammen. Det er bevist flere ganger at dette virker inn på klassemiljøet og forebygger mobbing. Og det burde jo være viktig nok for alle. Men utrolig mange foreldre har nok med seg selv og sitt eget, og gidder verken å engasjere seg i andre barn i klassen, eller legge to pinner i kors for å bli kjent med foreldrene deres. Derfor er såkalt "tvangssosialisering" rett og slett nødvendig. Og av en eller annen grunn ser det ut til at flere møter opp på sommeravslutningen enn på andre tilstelninger i regi av skolen, også de som vanligvis ikke gidder. Så nei, sommeravslutninger er ikke utdatert, de er nesten viktigere enn noen gang.

Avslutninger på fritidsaktiviteter, derimot, de prioriterer vi ned hvis det blir konflikter. Det er for så vidt viktig med samhold på fritidsaktivitetene også, men det har ikke på langt nær like stor innvirkning på barnas hverdag som på skolen.

I år avsluttet fotballen til femteklassingen med hyttetur/treningssamling sist helg, og turninga har avslutning i forbindelse med treningssamling, der det ender med sosial sammenkomst neste lørdag. Tredjeklassejenta har avslutning med judoen samtidig med treningssamling og gradering denne lørdagen (men der tror jeg ikke det er lagt opp til at foreldrene skal være med, ut over de som må hjelpe til med arrangementet). Tredjeklassegutten har sommeravslutning i forbindelse med siste fotballtrening torsdag i neste uke, som for øvrig var samme dag som vi tenkte å ha bursdagsfeiring for storesøstra ...

Så ikke fritt for logistikkutfordringer her heller, men jeg tenker at det er ikke meg alt dette er til for heller. Det er ikke stress for ungene, og det er dem det gjelder, akkurat nå. Etterpå er det ferie, da kommer det trolig en dag eller to hvor jeg tar mer hensyn til meg selv enn til ungene, og de kan komme i skade for å kjede seg mens jeg koser meg.

Sist redigert av My : 15-06-16 kl 15:02.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 14:56   #67
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De siste 10 dagene har vi hatt EN ettermiddag uten en konsert, avslutning, grillgreie, forestilling eller fest.

Turn hadde heldigvis avslutningsoppvisning rundt 17. mai. Jeg synes godt de kunne lagd møteplasser og arenaer utenom juni og desember.

Gammel 15-06-16, 14:59   #68
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er hyggelig, men hadde ikke blitt veldig lei meg om de sluttet med det heller. Her er lærerne med på avslutningene, elevene har øvd på forestilling og vi griller i skolegården etterpå. Veldig sosialt og hyggelig. Vi hadde forøvrig både jule- og sommeravslutning med foreldrene da jeg vokste opp også. Og jeg setter definitivt mye mer pris på mine barns lærere (og de ansatte i barnehagen) enn på bussjåføren, postmannen eller tannlegen.

Gammel 15-06-16, 15:03   #69
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stemmer forøvrig for ettermiddagsavslutninger kontra mogenavslutning som vi har hatt en av i dag. 08.30-10.00 medfører et par timer avspasering, og utfordring for flere foreldre å stille (jeg innser at det er foreldre som har problemer med å stille om ettermiddagen også, men jeg innbiller meg at det anskje er vanskeligere med morgensamling i forhold til enkelte arbeidsgivere)

Gammel 15-06-16, 15:08   #70
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg stemmer forøvrig for ettermiddagsavslutninger kontra mogenavslutning som vi har hatt en av i dag. 08.30-10.00 medfører et par timer avspasering, og utfordring for flere foreldre å stille (jeg innser at det er foreldre som har problemer med å stille om ettermiddagen også, men jeg innbiller meg at det anskje er vanskeligere med morgensamling i forhold til enkelte arbeidsgivere)

Her har vi det fra 07:30 til 08:30. Det betyr at de aller fleste kan delta. Det er mange som bare er med helt i begynnelsen, til de har fått spist frokost, og drar på jobb til kl 08. Da har de i det minste vært der litt. Vi har gjort det slik på trinnet der før jul også. De fleste foreldre har vært positive til ordningen, og ønsker tydelig at det skal fortsette.

Gammel 15-06-16, 15:13   #71
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Her har vi det fra 07:30 til 08:30. Det betyr at de aller fleste kan delta. Det er mange som bare er med helt i begynnelsen, til de har fått spist frokost, og drar på jobb til kl 08. Da har de i det minste vært der litt. Vi har gjort det slik på trinnet der før jul også. De fleste foreldre har vært positive til ordningen, og ønsker tydelig at det skal fortsette.

Det er en løsning som hadde passet meg bra. Jeg er forøvrig forsiktig med å kritisere. Det er jo en utrolig utakknemlig job for de som arrangerer denne type samlinger. Det eneste du kan være helt sikker på er at en eller annen er misfornøyd med opplegget.

Gammel 15-06-16, 15:13   #72
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håndballen her har internturnering i beachhåndball for alle under 13 (de som til høsten skal spille J/G13). Da kan foreldre komme, eller de kan la være. Grilling av pølser og åpen kiosk, og masse god stemning. Lagene spiller mot hverandre, med noen enkle handicap-regler, og det er kjempegøy for G7 å slå J11.
Korpset er et salig styr, de avslutter med fjørten seminarer og ekstraøvelser fordi de skal til NM til helgen.
Barnehagen har to avslutninger; en felles for hele barnehagen og en for de som skal begynne på skolen. Det er egentlig fint at de deler det opp, da kan de med Tårnfrid-tendenser prioritere om de vil.
Klassen hadde sommeravslutning (etter purring fra skolen), men da felles for trinnet. Greit nok, men kolliderte selvsagt med korpset som ikke fant seg i at man ville gå på klasseavslutningen. Korpset har nå en musikant mindre. Nevnte jeg de skal til NM?

Jobben har sommerfest i forbindelse med heldagsseminar, så der gikk en ettermiddag/kveld. Mannen sin hadde blåtur en hel lørdag ( ).

Gammel 15-06-16, 15:22   #73
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes sommeravslutninger er gørr. Men så liker jeg ikke å være sammen med masse folk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 15:27   #74
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barneskolen vår har felles sommeravslutning, obligatorisk, for 1. til 6. klasse. 7.klasse har egen. Det er et genialt konsept! Da er det én avslutning og den er veldig hyggelig.

Ungenes fritidsaktiviteter har ingen avslutning med foreldre, så vi slipper billig unna junistresset.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 15:37   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi hadde én forestilling i året, om det var jul eller sommer skal jeg ikke krangle på. Men absolutt ikke 4, som nå.

Og ikke for dans, tennis, teater og whatnot.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 17:07   #76
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vært på to avslutninger i trettenåringens liv. Siste året i barnehagen og siste året på barneskolen. That's it.
Flytt hit!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 20:28   #77
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes at det er stusselig når barna blir eldre og det ikke er avslutninger lenger. Det løste vi med å få barn nummer fire og nå eg vi klare til ny skolekarriere til høsten.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 20:39   #78
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes slike avslutninger er kleint og klamt, men stiller opp for ungenes del. Jeg har samme oppfatning som Cuya, særlig når alt havner midt i det verste eksamensstresset. Det er rett og slett for mye i juni.

Gammel 15-06-16, 20:42   #79
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Her er det hyggekvelder i slutten av mai for 1.-6.trinn, dette kombineres med vårens foreldremøte, stort sett. Avslutning en av de siste skoledagene på kveldstid for 7.trinn med forestilling og mat. På ungdomsskolen er det ingen avslutninger med foreldre før på 10.trinn; da er det høytidelig med underholdning av elevene, vitnemålsutdeling, mat, taler og blomster.

Som før nevnt her, forskning viser at foreldre som kjenner hverandre og foreldre og elever som kjenner hverandre er positivt for klassemiljø, skolemiljø og motvirker mobbing. Derfor syns jeg det er veldig bra med noen treffpunkt i skolesammenheng i løpet av året. Syns i tillegg det er trivelig å treffe og småprate litt med andre foreldre, så absolutt ikke noe pes for hverken meg eller mannen.

Må si jeg syns det er stusselig at det av noen her ikke settes mer pris på læreren enn f.eks. tannlegen eller rørleggeren - læreren er tross alt sammen med barna våre seks timer hver dag. Jeg setter ihvertfall utrolig stor pris på læreren til ungen min, og er utrolig glad for at vi samarbeider godt om skolehverdagen.

Er ellers enig i at fritidsaktiviteter ikke trenger avslutninger med foreldre. Med de minste barna er man gjerne uansett med på treninger og treffer andre foreldre da. Og å avslutten en fotballsesong i juni, som egentlig ikke er slutt før til høsten, syns jeg er tullete.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 20:52   #80
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Her er det hyggekvelder i slutten av mai for 1.-6.trinn, dette kombineres med vårens foreldremøte, stort sett. Avslutning en av de siste skoledagene på kveldstid for 7.trinn med forestilling og mat. På ungdomsskolen er det ingen avslutninger med foreldre før på 10.trinn; da er det høytidelig med underholdning av elevene, vitnemålsutdeling, mat, taler og blomster.

Som før nevnt her, forskning viser at foreldre som kjenner hverandre og foreldre og elever som kjenner hverandre er positivt for klassemiljø, skolemiljø og motvirker mobbing. Derfor syns jeg det er veldig bra med noen treffpunkt i skolesammenheng i løpet av året. Syns i tillegg det er trivelig å treffe og småprate litt med andre foreldre, så absolutt ikke noe pes for hverken meg eller mannen.

Må si jeg syns det er stusselig at det av noen her ikke settes mer pris på læreren enn f.eks. tannlegen eller rørleggeren - læreren er tross alt sammen med barna våre seks timer hver dag. Jeg setter ihvertfall utrolig stor pris på læreren til ungen min, og er utrolig glad for at vi samarbeider godt om skolehverdagen.

Er ellers enig i at fritidsaktiviteter ikke trenger avslutninger med foreldre. Med de minste barna er man gjerne uansett med på treninger og treffer andre foreldre da. Og å avslutten en fotballsesong i juni, som egentlig ikke er slutt før til høsten, syns jeg er tullete.

Du må lese hva jeg faktisk skriver. Jeg setter pris på lærerne til barna mine, men jeg ser ikke noen grunn til å dele ut gaver mer til dem enn jeg gjør til andre som faktisk bare gjør jobben sin. Jeg, og veldig mange andre, har forøvrig ikke lov til å ta i mot gaver fra folk som synes jeg gjør jobben min.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.