|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
geskjeftig
|
Sv: Boksing - ja eller nei?
Interessant!
|
|
|
#62 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boksing - ja eller nei?Jeg leste barn var tilstede i spektrum. Det synes jeg også blir feil. Barn har lov til å gå på nattklubb også (etter loven, de fleste steder velger å være strengere selv), men de fleste mener det er en arena og kultur for voksne.
|
|
|
#63 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Enig.
|
|
|
#64 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Signerer hvert eneste ord. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
I tillegg til å være lite relevant, så er dette en feilaktig fremstilling. De fleste siviliserte land har ikke lover som gjør at sadomasochistisk sex er forbudt, men i Storbritannia, i motsetning til for eksempel i Tyskland og i Skandinavia, kan man ikke lovlig samtykke til å bli skadet på noe som helst vis. Og denne britiske loven har naturligvis stort sett vært brukt til å forfølge homofile. Det var også tilfelle i saken du henviser til, der 16 homofile menn ble dømt i 1990. Ankesaken ble dessverre avgjort i de dømtes disfavør i 1992; de fem dommerne delte seg 3-2. Og ingen deltakere ble «dømt i den europeiske menneskerettighetsdomstolen», men de anket saken dit, og domstolen fant dessverre i 1999 at det britiske forbudet ikke er i strid med konvensjonen. Det gjør naturligvis på ingen måte det britiske forbudet relevant i Norge. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Unik
Sv: Boksing - ja eller nei?Beklager unøyaktig fremstilling. Det var ikke med hensikt. Poenget var ihvertfall at det er helt greit med grenser for frivillig vold. Jeg har ihvertfall lest dommen ( for fjaksen år siden, det skal sies), og poenget der var ikke homofili men ekstrem frivillig lemlesting.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 06-10-16 kl 19:13. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Boksing - ja eller nei?Jeg er generelt skeptisk til (og uinteressert i) proff-sport. Men to ting gjør at jeg er positiv til det meste av typen:
|
|
|
#69 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Boksing - ja eller nei?Jeg er ikk nødvendigvis i mot, men jeg finner ingen underholdning i det for min egen del.
|
|
|
#70 |
|
Leser
|
Sv: Boksing - ja eller nei?Jeg er jo absolutt ingen liberaler og synes argumentet om at folk må få skade seg selv er merkelig.
|
|
|
#71 |
|
Unik
Sv: Boksing - ja eller nei?Er basehopping ulovlig?
|
|
|
#72 |
|
Yes, we can!!
|
Ole "Lukkøye" ble en gang intervjuet om dette med hjerneskader, og om han var bekymret. Han dro på det: "neeh, eg veid ikkje. Som han pappa alltid seie, "ka ska du nå med alt det vitet?!""
|
|
|
#74 |
|
Leser
|
Beklager, det var upresist.
|
|
|
#75 |
|
Leser
|
Nå som jeg kom til å tenke på artikkelen prøvde jeg å lete den opp. Fant bare en kortere artikkel (muligens fordi jeg leste den på papiravis?). Men anbefaler artikkelen alikevel
|
|
|
#76 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Bortsett fra det om reklame, så er dette omtrent det jeg mener også: |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Boksing - ja eller nei?Det hadde vært veldig interessant å se hvor mye en sykkelhjelm i realiteten beskytter mot hodeskader i proffsyklisme. Det finnes knapt dokumentasjon på at det beskytter ved vanlig bruk.
|
|
|
#78 |
|
Unik
Sv: Boksing - ja eller nei?Er det sant Candy? Er det ikke dokumentert at sykkelhjelm for hverken amatører eller proffe reduserer skaderisiko??
|
|
|
#79 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Boksing - ja eller nei?Det er vel først og fremst vanskelig å dokumentere, fordi det er så mange variabler som endrer seg. Det er ikke så vanskelig å vise at det beskytter mot hodeskader hvis du først faller, men sykler man fortere hvis man bruker hjelm og dermed er mer utsatt? Gjør det foreldre mindre fokusert på å lære bort trygg sykling? Blir det mindre fokus på å skille syklister og annen trafikk i land med høy hjelmandel? Det er færre hodeskader i Nederland per syklist enn i Norge, på tross av langt lavere andel hjelmbrukere. Antall hodeskader pga sykling øker på verdensbasis, til tross for økt hjelmbruk. Osv.
|
|
|
#80 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Boksing - ja eller nei?Og jeg synes som sagt at boksing er en helt meningsløs sorry excuse of a sport, som jeg gjerne skulle forbudt hvis jeg var eneveldig hersker og preferansediktator. Frem til det ser jeg ikke mer grunn til å forby det enn tobakk og alkohol.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 07-10-16 kl 00:55. |
|
|
|
![]() |
|
|