|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Epikur
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!
Men er det helsemessig helt klokt å la en gutt i verste voksealder gå vegetar? Det ville jeg virkelig ikke ha gjort uten å ha fulgt opp utrolig nøye, om han ikke skal bli 20 cm lavere enn vekstpotensialet og mangle en hel haug med viktige vitaminer og mineraler.
![]() |
#62 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Pepper, sa du noe mer om hvor du kjøpte gås? Og hvordan den ble tilberedt?
![]() |
#64 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Vi har kalkun hvert år, og dette året er intet unntak. Kalkun, potetmos, Fibisaus, coleslaw, maisstuing, søtpotetgrateng med marshmallows, hvitløkssauterte sopp, og rosenkål med bacon. Nam nam!
![]() |
![]() |
#65 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg elsker hvis det er fløtegratinerte poteter og masse gode grønnsaker og rosenkål. Da lever jeg uendelig godt med tilbehøret. Er ikke så glad i kjøtterstatninger og så liker jeg at jeg får spise det de andre gjør og bare kutte ut kjøttet.
![]() |
#66 |
:)
Det er jo lett å få i seg slikt som vegetar. Vegansk kosthold må følges nøyere opp.
![]() |
#67 |
Peppy!
|
Sorry, så ikke spørsmålet før nå. Jeg kjøpte den på Meny på CCVest. Nå er det noen uker siden, så jeg husker ikke helt. Men mener jeg stappet den med epler og hvitløk og appelsin. Og så blandet jeg smeltet smør og honning, som jeg penslet den med. Jeg skar av vingene (fordi jeg leste at det var lurt). Jeg trooor jeg stekte den på 160 grader, i noen timer. Og serverte med tranebær- og rødvinssaus, potetmos, søtpoteter og diverse grønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Hvis vi blir hjemme blir det kalkun med ris, gulrot, rosenkål, waldorfsalat og fløtesaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Takk, Pepper! Vi ender rett og slett med lutefisk, det har jeg ikke spist i hele julen, men har lyst å prøve gås en gang.
![]() |
#70 |
Earthling
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Må slå et slag for gås, selv om jeg skjønner at det blir en annen gang for deg, Candy. Jeg lagde det nå på julaften. Det var veldig godt. Heldigvis har jeg litt fancy ovn som steker fugl helt perfekt, og sier fra når jeg skal helle over sjy og slikt. Jeg lagde en enkel stuffing på potetmos og karamellisert løk, sammen med litt timian og salvie, som jeg hadde oppi. Ellers gjorde jeg ikke annet enn å ha litt salt inni og opp på gåsen. Jeg hadde lest at man skulle lage små kutt på gåsehuden, men det glemte jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Jeg står bare for desserten i år, og planen er å lage mad muf pai. Fikk også lyst på Safari kaka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Jeg klarer altså ikke å bestemme meg for forrett og dessert i år. #ilandsproblem.
![]() |
#73 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Jeg har også ansvar for dessert i år. Vet ikke helt hva jeg skal lage, men det må være glutenfritt, og enkelt.
![]() |
#74 |
can-jur
|
Sannsynligvis ikke.
![]() |
![]() |
#75 |
Glamorøs
|
Jeg husker ikke helt klippet, men så vidt jeg skjønte går det fort? En annen metode jeg har sett beskrevet er at de stikker en kniv inni hodet/nakken på den. Det er kanskje mer skåsomt? Det er slik de tar livet at kongekrabber vet jeg.
![]() |
#76 |
koko
|
Fromasj av piska krem og jordbærgele tilberedt med halvparten av væsken. Enkelt og godt. Kan tilberedes i stettglass, så ser det litt ekstra fint ut.
![]() |
#78 |
Kakemonster
|
Men oppvarmet kalkun smaker jo høgg....
![]() |
#79 |
Earthling
Hvor: Oslo
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Jeg har ikke tenkt å varme opp kalkunen, da. Jeg serverer det til romtemperatur. Min blir såpass saftig at det går bra. Med 12 middagsgjester, må jeg gjøre det enkelt. Men du har et poeng i at jeg må antageligvis tenke meg om når det gjelder tilbehøret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!Vi skal ha svoger med familie på middag, så vi blir fire voksne og fire barn til bords. Tenkte å lage kalkun, alá Ole Martin Alfsen http://www.vgtv.no/#!/1267 Kalkunen blir perfekt! Vurderer stuffing ved siden av som jeg steker for seg. Tilbehør er jeg usikker på foreløpig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|