|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?
Enig i alt dette. Jeg ser forresten at bokmålsordboka bruker det om en kvinne, mens nynorskordboka om både kvinner og menn.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det med finesse er noe jeg kanskje er litt nøkkel for min del. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Effektivt og med skarpe kanter. Og det er sånn jeg tenker ordet brukt om en person også.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Finesse er jo ikke ensbetydende med dill.
Ja, det er vel sånn jeg oppfatter det også. Så effektiv, men ikke spesielt med people skills.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?Jeg er vant til at det brukes negativt. Arbeidsom og får ting gjort ja, men vrang og utrivelig og på bekostning av andre. Tidvis har jeg hørt det brukt mer positivt. Arbeidsjern inneholder rivjern minus det negative i min verden.
|
|
|
#6 |
|
|
Jeg vil heller bli kalt rivjern enn arbeidsjern. Jeg tror ikke jeg er noen av delene, men kunne jeg velge hadde jeg valgt det første. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?Bruker rivjern og arbeidsjern som synonymer. Opprinnelig fra Nord-Norge. Men nå halvassimilert trønder.
|
|
|
#8 |
|
|
Ja, når jeg tenker meg om så er det nok order arbeidsjern som har blitt brukt på meg. Jeg tror at en del blander dem sammen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?For meg er et rivjern mer enn et arbeidsjern. Isak Sellanraa er et arbeidsjern, men definitivt ikke et (mannlig) rivjern.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Akkurat som meg. Jeg er fra Oslo - født og oppvokst.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Jeg hadde ikke likt rivjern. Rett og slett på grunn av skarpe kanter. Om den jobben de får gjort er ønskelig varierer veldig.
|
|
|
#12 |
|
|
Rivjern gjør definitivt ønsket jobb og de tar ansvar for at jobben blir gjort. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?For meg er rivjern negativt. En som tuer frm med sitt uten tanke på andre.
|
|
|
#14 |
|
Absolute Beginner
|
Her jeg bor brukes det nesten omvendt av det du skriver tror jeg, så det er nok store lokale forskjeller. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?Gerd Liv Valla er en typisk kvinnelig leder jeg kunne tenke meg ble kalt rivjern.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?For meg er ikke arbeidsjern og rivjern synonymer, nei. Jeg kan være et rivjern, men noe arbeidsjern er jeg ikke.
|
|
|
|
#20 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva legger du i uttrykket "rivjern"?Jeg må svare før jeg blir påvirket av å lese tråden. Sist redigert av Strå : 14-02-17 kl 19:44. Årsak: tegnfeil |
|
|
|
![]() |
|
|