|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Kampen mot matsvinnVi har flere poser med matavfall i uka. Den blir jo halvfull hvis vi har poteter, gulrot blomkål og broccoli til middag. Vi spiser ikke bladene på blomkålen og heller ikke stilken på broccolien hvis ikke det skal moses. Potetskall spiser vi heller ikke. Sleng på skall fra et par, tre appelsiner, en banan eller to, et par kiwi, noen epleskrotter, skall fra noen egg, den tørre enden av agurken, tørkepapir, 4-6 teposer, halve brødskiva fra gårsdagens nisteboks, så begynner det å bli en del i den grønne posen hver dag.
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2017
![]() |
Sv: Kampen mot matsvinn
Jeg anbefaler å bruke too good to go ;-) Spare penger OG få digg mat! Win win |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kampen mot matsvinnNår det gjelder matsøppel så har vi en fin ordning med at det komposteres på avfallsanlegget, og vi kan dra dit å kjøpe nydelig kompostjord for en billig penge.
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Kampen mot matsvinnVi bør bli mye flinkere. Men sliter mest med at jeg kjøper til meg selv, men ikke spiser.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kampen mot matsvinn
Det gjøre vi også. Foruten avokado som de ikke skal ha og kyllingrester som jeg ikke får meg til å gi dem. Men vi spiser ikke så mye kylling og blir det noe til overs som ikke er bein så får hunden det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kampen mot matsvinnI morgen
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kampen mot matsvinnI morgen rydder jeg kjøleskap og lager pizza. Putter på diverse grønnsaker jeg fant i kjøleskapet i dag.
|
![]() |
|
|