Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva er «uekte» på deg?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-18, 19:04   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er «uekte» på deg?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Sorry, måtte bare. Denne tråden begynte å bli litt kjedelig.

Gammel 15-04-18, 19:06   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet om flere FP-ere som har fikset litt både her og der.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 19:29   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal innrømme at dersom jeg ikke hadde hatt ungene som jeg skal være et slags forbilde for, så er det ikke umulig at jeg hadde gjort noe med sinnarynken. Men blir litt dobbeltmoral når jeg har en tenåring og skal fortelle at folk er bra nok akkurat sånn som de er.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-18, 11:25   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg skal innrømme at dersom jeg ikke hadde hatt ungene som jeg skal være et slags forbilde for, så er det ikke umulig at jeg hadde gjort noe med sinnarynken. Men blir litt dobbeltmoral når jeg har en tenåring og skal fortelle at folk er bra nok akkurat sånn som de er.

Datteren min sa faktisk noe om det, her om dagen. At hun hadde blitt lei seg om jeg hadde fikset på noe i ansiktet av kosmetiske grunner fordi alle sier hun likner så på meg. Nå er jeg heldigvis egentlig greit fornøyd

Gammel 15-04-18, 20:04   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Denne tråden legger vel strengt føringene for hva slags svar den vil få helt fra start, ved å spørre om hva som er "uekte". Det stilles da likhetstegn mellom å ha fikset på et eller annet kosmetisk, og det å være uekte, og vil egentlig innrømme noe som helst av eventuelle inngrep, tanker/forfengeligheter når et så strikt premiss blir lagt allerede fra starten av? En annen naturlig konsekvens blir vel også at bare de som ikke har fikset på noe, og som synes at jo mer naturlig, jo bedre er det, er de som svarer i tråden?

Jeg spiller egentlig bare djevelens advokat her, men det blir litt for ofte satt direkte likhetstegn mellom det å være forfengelig og diverse mer eller mindre lite flatterende personlige egenskaper, og så unyansert tviler jeg på at det er i virkeligheten.

Gammel 15-04-18, 20:15   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jøss, jeg synes vel ikke det er spesielt flatterende å oppgi latskap som grunn til å ikke sminke meg daglig. For egen del har jeg tydelig uttrykt at jeg synes mangfoldet er fint. Hva vil du egentlig med innlegget ditt Nera?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:34   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jøss, jeg synes vel ikke det er spesielt flatterende å oppgi latskap som grunn til å ikke sminke meg daglig. For egen del har jeg tydelig uttrykt at jeg synes mangfoldet er fint. Hva vil du egentlig med innlegget ditt Nera?

Jeg ville egentlig bare påpeke hvor ensidig slike tråder gjerne utvikler seg. Og ja: jeg har selv svart at jeg ikke har eller har planlagt å gjennomgå kosmetiske inngrep, så det er ikke noen form for forsvar. Men om man forventer nyanserte svar, burde muligens åpningsinnlegget formuleres på en annen måte.

Gammel 15-04-18, 20:58   #8
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg ville egentlig bare påpeke hvor ensidig slike tråder gjerne utvikler seg. Og ja: jeg har selv svart at jeg ikke har eller har planlagt å gjennomgå kosmetiske inngrep, så det er ikke noen form for forsvar. Men om man forventer nyanserte svar, burde muligens åpningsinnlegget formuleres på en annen måte.

Åpningsinnlegget er formulert på mobil mens jeg ventet på å få microbladet øyenbrynene mine (etterfiksing), så fokuset var nok ikke på en god formulering, mer på skrekk over at noen skulle stikke meg i øyenbrynene med nåler for skjønnhetens skyld. Jeg anser denne tråden, hvertfall når jeg laget den, som nokså uhøytidelig.

Det ville egentlig vært interessant med en tråd der de som har gjort større angrep svarer, men da må nok hovedinnlegget inneholde en større grad av seriøsitet og jeg ville nok tro at tråden burde ligget i M1.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:15   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om eg begynne øverst: striper i håret og klipper det jevnt. Hull i ørene. Farga og forma bryn, vippeextensions. Sida bryn og vipper er på plass sminke eg huda kvar arbeidsdag. Tatovering. Barbering av armhuler, underliv og leggar heile året. Neglelakk på fingernegler og klipper tånegler. Fjerner død hud på hælane. Fire sting sydd i høgre kne.

Gammel 15-04-18, 20:15   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Nera. Ingen som har fikset litt vil svare i en slik tråd.
Av 58 svar har kun en svart at botox eller fillers kan bli aktuelt.

Gammel 15-04-18, 20:21   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Eg hadde inne ei bestilling på Restylane i leppene men avbestilte. Av to årsaker, økonomi og usikker på resultatet. Som meir eller mindre fullstendig leppeløs kunne eg tenke meg prøvd, forutsatt at eg var bombesikker på et nøytralt og fint resultat.

Gammel 18-04-18, 11:28   #12
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg hadde inne ei bestilling på Restylane i leppene men avbestilte. Av to årsaker, økonomi og usikker på resultatet. Som meir eller mindre fullstendig leppeløs kunne eg tenke meg prøvd, forutsatt at eg var bombesikker på et nøytralt og fint resultat.

Jeg traff en venninne her om dagen, og jeg klarte ikke helt finne ut av det, men NOE var annerledes. Etterhvert så jeg at det var overleppa, hun snakket liksom mer med overleppa enn tidligere...Det var synlig for meg som kjente henne at hun hadde tatt filler i leppa, men for andre tror jeg ikke det hadde vært lett å se.

Gammel 15-04-18, 20:35   #13
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sant. Uekte er et ladet begrep. Tror de fleste ikke vil identifisere seg med det? Jeg er en jævla jåle, men føler meg veldig ekte for det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:47   #14
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Sant. Uekte er et ladet begrep. Tror de fleste ikke vil identifisere seg med det? Jeg er en jævla jåle, men føler meg veldig ekte for det.

Jeg skal være enig i at uekte er et (veldig) ladet begrep. Før jeg åpnet tråden tenkte jeg det handlet kun om platinahofter og falske tenner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:45   #15
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sannsynligvis blir det mageplastikk og fiksing av digre grevinneheng om noen år. Grunnen er en blanding av helsemessige og forfengelige årsaker.

Gammel 15-04-18, 20:54   #16
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bleket tennene også.

Kunne tenkt meg å fikse litt her og litt der hadde det ikke vært for faktorer som økonomi og at jeg ikke kan trene på 6 uker.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 20:56   #17
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Og hos meg var det språkviteren som fikk slippe til med tolkningene sine.

Gammel 15-04-18, 21:02   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

hvis jeg noen gang klarer å gå ned det jeg ønsker i vekt, kan det hende jeg vil/bør fjerne noe overflødig bukhud.

jeg har venninner/bekjente på min alder som har injisert ting, som ser litt "rare" ut Det skjer noe med mimikken - noe man kanskje ikke ser når man ser seg selv i speilet eller ser bilder av seg selv, men som er synlig fordi mimikken endres litt, slik at noe blir annerledes enn før.
Jeg har venninner som har rettet opp tunge øyelokk som ser veldig bra ut. Jeg tenker at det på den ene siden er greit å endre/fikse tg, samtidig som jeg ser at det er veldig, veldig uheldig med et veldig fokus på hvordan man ser ut. Jeg mener det er viktig å stille spørsmålet med hva det gjør med oss på samfunnsnivå at vi fikser ting på individnivå bare for å føle oss bedre. Det er så mange som hevder at de ikke opererer eller injiserer for andres skyld, bare for sin egen. Men hvordan har det blitt slik at det er helt legitimt å være så hekta på hvordan man ser ut? Og hadde man fikset på slike ting hvis man var isolert på en øde øy? Og hadde han hatt tilgang på slik på den øde øya? :

Vi har jo noen unge norske SoMe-aktører som viser med all tydelighet at det er ganske uheldig med et ekstremt utseendefokus. Hva skjer med verden, egentlig?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 16-04-18 kl 11:25.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 21:49   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er så mange som hevder at de ikke opererer eller injiserer for andres skyld, bare for sin egen. Men hvordan har det blitt slik at det er helt legitimt å være så hekta på hvordan man ser ut? Og hadde man fikset på slike ting hvis man var isolert på en øde øy. 8og hadde han hatt tilgang på slik på den øde øya+ :

Det samme gjelder vektreduksjon. Mange hevder de slanker seg/opererer seg ned i vekt av helsemessige årsaker, og for ens egen skyld. Men det er klart svært mange vil ned i vekt for andre grunner som utseende, selvfølelse og selvtillit pga fokus på kropp. På en øde øy hadde man neppe giddet.
Det er helt legalt å operere seg ned i vekt (og deretter ta bukplastikk), men ikke legalt å fjerne rynker eller fylle i pupper, rumpe og lepper.

Gammel 15-04-18, 23:36   #20
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Det samme gjelder vektreduksjon. Mange hevder de slanker seg/opererer seg ned i vekt av helsemessige årsaker, og for ens egen skyld. Men det er klart svært mange vil ned i vekt for andre grunner som utseende, selvfølelse og selvtillit pga fokus på kropp. På en øde øy hadde man neppe giddet.
Det er helt legalt å operere seg ned i vekt (og deretter ta bukplastikk), men ikke legalt å fjerne rynker eller fylle i pupper, rumpe og lepper.

Det er jammen ikke lett å alltid vite hvor grensene går for hva som er innafor. Det meste er jo tilgjengelig, og svært mange av oss gjør jo ettellerannet for å bli freshere, penere, kulere eller hvasomhelst, vi børster og glatter og klipper og pynter, er det å farge håret mer innafor enn å bleke tennene? Er piercing greit mens vippeextencions forkastelig? Botox i en nål mellom øyebrynene for å fjerne sinnarynken og se glattere ut vs microblading som er ørten nålstikk i øyebrynene for semipermanent farging/forming for fyldigere/mer moteriktige bryn? Tatoveringer vs støpte negler? Klippe håret hver 6. uke vs brazilian vax hver 8. uke?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.