|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Black FridayJeg kjøpte et spill i julegave til guttungen og eldste fikk seg ny mobil. Det siste var et planlagt kjøp og jeg fant modellen hun ville ha på tilbud nedsatt 1100 kroner. Sjekket alt på prisguiden, bestilte collect at store på butikken som ligger utenfor sentrum og dro dit et par timer etterpå. Mange ledige parkeringsplasser og en person foran meg i køen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Black FridayHar kjøpt noen julegaver i dag på det lokale, lille senteret og også vært en tur i sentrum og kjøpt et par gaver. Alt var planlagt. Kjøpte tre laken til oss på halv pris siden vi trengte det.
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Black FridayOi, det var greit kjøp da ja, tinkadott.
|
|
|
|
#5 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Black FridayVi har et ganger ventet på denne dagen for å kjøpe inn større/dyrere ting som vi uansett skal ha, og som vi da får til sterkt reduserte priser denne dagen. Nå i år ble det nytt høytaleranlegg på stua, noe vi lenge har tenkt på, så da det begynte å komme ut hvilke tilbud som gjaldt, så var mannen på søking. Sparte flere tusen kroner på det.
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Black FridayJeg er som mange andre ikke så glad i konseptet, og jeg prøver å begrense forbruk generelt, men vi har allikevel handla en god del i dag. Mannen og jeg har ønska oss en bestemt kaffemaskin i snart to år, og planen var å kjøpe den i julegave til hverandre. Den var satt ned 2000 kr i dag, så den har mannen bestilt. Jeg har kjøpt meg vintersko, som jeg måtte hatt uansett, men fikk 300 kr billigere. Jeg har også fått noen hundrelapper i rabatt på kalendergaver til ungene - også ting vi uansett hadde kjøpt (pokemonkort og Harry Potter-legofigurer til tre stykker, så langt 69 kalenderluker til 500 kr). Jeg blei i grunnen litt overraska over den rabatten, for jeg hadde glemt hele Black Friday... Jeg får ikke reklame verken på e-post, SMS eller i postkassa, så jeg har kun fått det med meg via Facebook og skilt utenfor butikkene. Jammen var det ikke nedsatte priser i lekebutikken også.
|
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Black FridayHar handlet litt i år, men det var i dagene før.
|
|
|
#8 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Black FridayJeg tror salg er den nye veiledende prisen. Det er en del butikker der jeg flere ganger i året kan handle med 25% rabatt. Da er ikke lenger full pris normalpris.
|
|
|
#9 |
|
Søt og rar
|
Sv: Black FridayJeg er ikke glad i å handle, så dager med baluba og massevis av folk holder jeg meg i hvert fall unna. Jeg gikk tur i mørket, det var min markering. Men gikk på en smell etter 15 km og kjøpte ostepop
|
|
|
#10 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Black FridayJeg hater folkemengder og køer og holder meg langt unna.
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Black Friday
Det jeg har uthevet her, det er noe jeg har oppfattet og stusset på. Hva legges til grunn i denne "påstanden"?
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Black FridayJeg må visst innrømme at jeg handlet bittelitt på nett i går kveld. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Black FridayVi har handlet julegaver vi uansett hadde handlet, og alle var planlagte. Så nå er vi ferdige med gaver til alle nevøer, nieser og filletantebarn, samt mye til barna. Vi kjøpte også airfryer som vi har planlagt en god stund, da den kom på tilbud. Jeg har handlet alt på nett, dessverre, men hadde jeg vært frisk nok til det så hadde jeg heller handlet lokalt. Svært viktig poeng dette med å opprettholde et levende lokalsamfunn.
|
|
|
|
#17 |
|
Rockesøster
|
Sv: Black FridayNei. For noen år siden bestemte jeg meg for at dette skulle være den dagen jeg ikke skulle handle noe som helst ut over vanlige matvarer.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Black FridayHer ble det også deilig kaffe hos den lokale kaffebutikken. Deilig start på dagen.
|
|
|
#19 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Black FridayKjøpte ingenting i går, men i dag ble det ansiktskremer på 40 % på apoteket (som jeg uansett måtte kjøpt) og en julegave på 25 %.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Black FridayJeg lot også være å handle i går, men bestilte fotokalendere i dag, og BF-rabatten gjaldt fortsatt. Jeg sier jo ikke NEI til 50 %, bare for å ri prinsippene.
|
![]() |
|
|