|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Klar
|
Sv: Kidnappingssaken
Jeg er så naiv at jeg ikke trodde at noen ville planlagt drap på egen partner, inkludert å involvere andre personer, og lage så mye ståhei om kidnapping og alternative årsaker. Hadde det ikke vært enklere å skille seg? Sannsynligheten for at man kommer unna noe slikt med både formue og rykte i god behold ville jo være minimal. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
heimføing
|
Sv: KidnappingssakenStatistikken taler jo for at det som oftest er ektemannen, det må jo være lov å si det høyt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: KidnappingssakenDette er statistisk sett ikke veldig overraskende nei. Og selv om det sikkert er MULIG; har det hele tiden vært LITT vanskelig å se for seg en organisert kidnapping ut av det blå på Lørenskog, jeg må si det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KidnappingssakenJeg må innrømme at jeg ikke tenkte i de banene, og det burde jeg. Jeg kjenner godt til statistikken. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenkte faktisk heller ikke i de banene. For meg har det framstått som om polititet har fokusert på helt andre ting enn dette. (Ut fra media å dømme.) Jeg håper jo at saken får en rask oppklaring, for alles skyld. Og jeg håper at løsningen ikke er i nærheten av den type scenario som lenge ble antatt. Det virker skummelt og merkelig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: KidnappingssakenEn stor tragedie for familien og alle nær dem.
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Sv: KidnappingssakenJa, jeg syns heller vi kan ha politi og etterforskning som tema, enn familien som er berørt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: KidnappingssakenJeg syns det er et kvalitetstegn på dette forumet at vi ikke spekulerte åpent i det de fleste stusset ved. Tragisk sak på alle måter. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Barnslig faktisk? Det syntes jeg var et interessant valg av ord. På hvilken måte mener du dette var barnslig?
|
|
|
|
#12 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: KidnappingssakenAntar det er en form for taktisk vurdering bak. Å legge så mye ressurser i det, er formodentlig begrunnet. Da kunne de sikre både hjemmet, jobben og bilen, ville jeg tro? Og at han ikke kunne gi signal til evt. medhjelpere?? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: KidnappingssakenDet var vel snakk om å pågripe plutselig for å unngå bevisforspillelse (kvitte seg med mobil osv). Jeg ble ikke overrasket utifra det vi vet om partnerdrap osv. Mer overrasket, egentlig, over at politiet har brukt så lang tid - han hadde midler nok til å få hjelp av andre.
|
|
|
#14 |
|
~~~~~~~
|
Sv: KidnappingssakenJeg har en del venner som bor i nærheten av dette området, og det har vært mye "bygdesnakk", (taushetsplikten er vel så som så) det var mye i starten og det har tatt seg opp igjen i dag, mange nikker megetsigende - "Han var sånn og slik", jeg er glad media har holdt seg unna dette, saken er tragisk nok som den er.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida. Det kan også være butleren.
|
|
|
#17 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: KidnappingssakenOk. I den artikkelen jeg leste så sto det at det ville være vanskelig å sette den til side. Husker ikke hvor jeg leste den.
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Sv: KidnappingssakenHagen får min eksmann til å fremstå som raus.
|
|
|
#19 |
|
Fjellpiper
|
Sv: KidnappingssakenEktepakten og endringen i den er virkelig ikke noe god karakterskussmål nei. Er det vanlig at slike dokumenter er offentlige? Kan hvem som helst få innsyn i andre menneskers ektepakter? Eller dreier det seg om noe som er lekket til pressen? Spør på generelt grunnlag, det er ganske inngripende innsyn i personlige forhold synes jeg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra Brønnøysundregistrene: |