|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?Hadde det vært i nittenhundre og pil og bue i den, på dette området, konservative hjembygda mi hadde dette vært underlig. I 2019 er det helt innafor altså. Sikkert noen i besteforeldregenerasjonen som kan få en heads up men bortsett fra det tenker jeg at det er uproblematisk.
|
|
|
#2 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?Veldig rart. Og jeg hadde lagt alt i kryss for at festen skulle være samme helg. Det er jo konfirmanten dag, og da bør annet vike. Dersom det kan vike. Mulig å gjøre det enkelt med bestilling inn av mat og ikke ha et kjempeselskap?
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 09-03-19 kl 18:04. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?
Det synes jeg er en veldig god grunn til å utsette festen. Halve vitsen med å feire er jo å samle flokken til fest. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?Alternativet ville nok ikke være fest for halve familien, men eventuelt ikke velge borgerlig konfirmasjon, for å få andre datoer. Det er ikke optimalt, gutten ønsker heller å splitte seremoni og fest. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?Så alternativene er 1: halve slekta kan ikke komme, eller 2: hele slekta har mulighet til å komme, men den ene halvdelen kan kanskje komme til å synes det er litt rart.
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hvis konfirmanten ønsker det i tillegg så hadde jeg ikke vært i tvil. Å be gutten om å konfirmere seg i kirka, når han selv ønsker humanistisk konfirmasjon, for å få seremonien på en dato som skal passe for tilreisende gjester, blir for meg fullstendig absurd. Mye mer absurd enn å ha seremoni og selskap på ulike datoer. For meg er dette en no-brainer.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-03-19 kl 21:05. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ja. Gutten bestemmer.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Ja, det hadde jeg reagert mye mer på enn at selskapet var på en annen dag enn seremonien. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?Når jeg svarte så svarte jeg utifra at konfirmanten hadde vært med å bestemme det. Jeg ville heller samlet alle i stedetfor bare halvparten.
|
|
|
|
#11 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?Hvis det er slik at halve slekta ikke kan komme i mai, mens den andre halvdelen bor i nærområdet og dermed har mulighet til å få med seg både fest og seremoni, så var det absolutt et hensyn jeg ville tatt.
|
|
|
#13 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?Men da er det jo helt greit, gutten må bestemme.
|
|
![]() |
|
|