|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er jeg for eller mot vindkraft?Vi har solfangere som i teorien skal gi oss 30 % av energibehovet for varme og varmtvann.
![]() |
#63 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Er jeg for eller mot vindkraft?
Sjekk f.eks disse, tror det skal være en kalkulator på siden: https://www.otovo.no/
![]() |
#64 |
Ser lyst på livet
|
ca 75000, Og så fikk vi installert to stk ladere til el-bil samtidig, disse to kostet ca 20000 tilsammen. De fikk vi ikke støtte til, da vi ikke ønsker å være ladestasjon for andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Ser lyst på livet
|
Enova støtter ja. Vi bor i Bergen og brukte solbære, dette da vi ønsket også å støtte lokale krefter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg for eller mot vindkraft?Det tar 20-21 år her ifølge den kalkulatoren. Trolig fordi vi ikke bor på den mest gunstige plassen for sol i landet. Sjekket svigermor sitt tak en gang, mye gunstigere
![]() |
#68 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er jeg for eller mot vindkraft?Dessverre byttet vi tak nylig, skulle vi gjort det nå, så ville vi gjort det samtidig.
![]() |
#69 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Er jeg for eller mot vindkraft?https://solkart.no/ er bra om man vurderer solceller på taket. Hvis nan er med i en landbruksorganisasjon har agrol framforhandlet rabatter via Eidsiva.
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er jeg for eller mot vindkraft?Men 13 år er jo levelig, Pepper, det har jo en positiv nåverdi, og burde være en nobrainer, selv om det selvsagt finnes mer lønnsomme ting man kan sette pengene i.
![]() |
#71 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er jeg for eller mot vindkraft?Norges største vindpark åpnes i dag.
![]() |
#72 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er jeg for eller mot vindkraft?Mm, og typisk nok med et stort utenlandsk eierskap. Det er ikke norsk kapital som bygger vindparker i Norge, det er mye tysk. #formueskatt
![]() |
|
|