Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjører dere bil i utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 11:27   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Ja.

Det er forresten en drøm å kjøre i Bergen i forhold til Oslo. Bergensere kan å kjøre bil!

Finnes det ikke Oslo-folk i Bergen?

Gammel 04-08-07, 15:54   #2
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Finnes det ikke Oslo-folk i Bergen?

Det har jeg ikke sagt.
Trekker tilbake bergensere. Folk i Bergen kan å kjøre bil.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 16:02   #3
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Det har jeg ikke sagt.
Trekker tilbake bergensere. Folk i Bergen kan å kjøre bil.

Jeg synes det er omvendt. Det er en drøm å kjøre på østlandet. Bergensere er generelt sett alt for utålmodige bak rattet.

Ellers så kjører vi begge to når vi er i utlandet.

Gammel 27-07-07, 13:41   #4
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjørt bil i over 25 land. Jeg er ikke særlig glad i å kjøre bil og er ganske pinglete på mange måter.
Å kjøre bil i store byer i USA er mindre skremmende for meg enn å rote meg vekk i trafikken i Oslo. Jeg hadde ikke kjørt i uansett. Bucuresti hadde vært utelukket annet enn kanskje på nattestid. Kairo hadde vært helt utelukket uansett tid på døgnet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 16:59   #5
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bodde et år i England på begynnelsen av 90-tallet og kjørte daglig. Det gikk veldig greit. Bare tilvenningsfasen som var en liten utfordring. Var verre å komme hjem og måtte kjøre på "norsk" siden igjen. Har kjørt noe ellers i utlandet, men det er i hovedsak sambo som kjører når vi er på ferie. Tror ikke jeg hadde hatt problemer med det men han melderseg frivilling så da gidder ikke jeg å krangle om det. Måtte kjøre litt inne på flyplassen i Nice i juni da sambo plutselig fikk telefon fra jobben og MÅTTE fikse noe via pc'en der og da. Det som var verst da var å venne seg til bilen. Pleier ikke å bli stresset i trafikken så jeg tror ikke det ville vært noe stort problem å kjøre i utlandet.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 17:05   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dulter på Missa og gurgle. :miljøskadd:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:22   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjorer hvor som helst. Ble plutselig (mannen hadde glemt forerkort) sjåfor denne uken i Irland. Var overrasket over hvor greit det gikk å kjore på "feil" side av veien"

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:17   #8
Frantzen
Passiv

Standard

Huff da!

Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:31   #9
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ja selwsagt kjorer jeg bil i utlandet. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg heller ikke sett vitsen med aa ha forerkort. Jeg kjorer overalt om det trengs. Spiller ingen rolle hvor eller naar.

Gammel 29-07-07, 02:40   #10
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjørt i Texas og Louisiana, men likte det ikke og gjorde det KUN når jeg måtte ha noe i butikken og gubben ikke gadd. (han tok lappen i statene)

Ellers kjører jeg i Sverige i strekningen Moss-Svinesund,

Jeg hater storbyer og trafikkmaskiner.

Jeg liker ikke å kjøre der det er høy fart og mange biler, uoversiktlig som Oslo blandt annet er.

Så på langturer og ukjente steder kjører gubben.

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:19   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører bil overalt. Paris og Roma er helt OK byer å kjøre i, man må bare kjøre som en infødt - offensivt. Det verste stedet jeg har kjørt var på en landevei i Zambia etter mørkets frembrudd. To jenter alene på veien midt på "natten" (dvs. etter klokken 19) var temmelig utrygt. Vi kjørte venstrekjørt i hundre på en grusvei uten gatelys for å rekke frem til overnattingsstedet vårt og fikk skikkelig kjeft av verten da vi kom frem, siden det bare noen var uker siden en bil med turister hadde blitt overfalt av landeveisrøvere og de i bilen hadde blitt strippet helt, bakbundet og forlatt alene i bushen.

Mannen er også ganske råtass bak rattet, men han ble frakjørt av rutebussen på Mauritsius på en landevei av typen "hvis du møter en bil som kjører like fort så dør du". Da var jeg litt redd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:25   #12
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Gaia! Nett det opplevde en venninne av meg også. Fikk skikklig med kjeft for å ha kjørt etter kl.1900. Der er det mørkt, sklikklig mørkt etter kl.1900. Ikke noe gatelys der, nei.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:36   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Gaia! Nett det opplevde en venninne av meg også. Fikk skikklig med kjeft for å ha kjørt etter kl.1900. Der er det mørkt, sklikklig mørkt etter kl.1900. Ikke noe gatelys der, nei.

Når man kommer fra trygge Norge så er det ikke så lett å skjønne hvor farlig det faktisk kan være å bevege seg rundt i bushen i Afrika etter mørkets frembrudd når man er ung, hvit kvinne. Jeg tror nok sinne delvis kom av at verten også var ganske redd, siden vi ankom nesten halvannen time senere enn vi hadde varslet, fordi vi kjørte feil.

Og det er mørkt der om natten. Veldig, veldig mørkt. Jeg syns det var eksotisk og sjarmerende og ikke skummelt i det hele tatt. Så dum og naiv kan man være når man er 20 år. Heldigvis hadde jeg nok vett til å kjøre fort, men det var hovedsaklig fordi jeg var sulten og lei av å kjøre. I ettertid gikk det opp en del lys for meg, og nå skjønner jeg at dette nok var en av de mest skumle kjøreopplevelsene jeg har hatt.

Sist redigert av Gaia : 02-08-07 kl 21:39. Årsak: rettet alder
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:23   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjører også bil i utlandet.

Har kjørt i Irland og det gikk bra, litt svimmel i rundkjøringer hvor man kjørte omvendt vei fra her i Norge.

Har kjørt i Latvia, der er de crazy og har mye grusvei osv. Og motorveiene var helt sinnsyke, de kjørte grisefort og det var syklister der i tillegg til plutselige lyskryss, avkjøringer både fra høyre og venstre felt osv.

Har også kjørt i Spania flere ganger. Og jada, kjører i Oslo og.

Gammel 02-08-07, 21:42   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akurat kommet hjem fra ferie i Irland hvor jeg kjørte 368 mil til sammen, så ja, jeg kjører i utlandet. Er faktisk stolt over at jeg også takler venstrekjøring, for det trodde jeg aldri ville skje. Men jeg ville ikke kjørt i London, Paris e.l. Jeg hørte om et kryss i London hvor ikke-vante sjåfører kunne stå opptil en halv time før de kom seg inn i krysset. Så ellers takk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 12:27   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg er skikkelig pingle på det der. Jeg kan godt kjøre herfra til feks. Kristiansand, men jeg kjører IKKE i Oslo eller andre storbyer jeg ikke er kjent i. Stavanger går jo greit siden jeg er oppvokst der og har kjørt der mange ganger. Liker å kjøre, men mannen min får ta seg av "fremmedkjøringen", da han ikke har noen som helst problemer med det. Han skal kjøre i Italia når vi reiser nå om en uke. Jeg tør ikke.

Gammel 04-08-07, 16:08   #17
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg kjører hvor som helst. Og mannen foretrekker at jeg kjører i de største byene.

Gammel 04-08-07, 17:05   #18
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kjører bil i utlandet hvis det er aktuelt. Jeg kjørte f.eks. i Addis Abeba i Etiopia med 2 mnd. gammel sertifikat. Fikk beskjed av mamma om at hadde jeg lappen kunne jeg kjøre. Eneste regler der var: 1. Den største bilen vinner alltid. 2. Ikke se på trafikkpolitimenn når det nærmer seg lunsj, du vil mest sannsynlig måtte finansiere lunsjen. Ellers har jeg blant annet kjørt i Nairobi (det var skummelt, de har jo venstrekjøring - smalt hånda i vinduet noen ganger i forsøk på å finne girspaken), i Paris og på autobahn.

En av grunnene til at jeg ofte kjører er at mannen er en bedre kartleser enn meg. Jeg pleier å miste tråden. Han leser kart, jeg kjører!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:14   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt muligheten til å kjøre i utlandet. Tok lappen litt sent.

Ellers kjører jeg gjerne hvor som helst. Jeg elsker å kjøre bil, og kan finne på å kjøre rundt omkring i sentrum for å lære meg veiene og stilen. :miljøsvin:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:10   #20
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjører når jeg er i Usa iom at jeg har det amerikanske førerkortet, og at da jeg bodde der kjørte jeg mye.

Jeg har også kjørt da jeg var på besøk hos broren min på New Zealand, men det var skummelt for der kjører de jo på "feil" side av veien!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.