|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket parti har du stemt på? Du kan stemme på flere for å dekke begge valg | |||
Mdg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 12,98% |
Sp |
11 | 5,29% |
Frp |
1 | 0,48% |
Ap |
55 | 26,44% |
Krf |
6 | 2,88% |
Rødt |
16 | 7,69% |
Bompengepartiet |
1 | 0,48% |
Pp |
0 | 0% |
Kystpartiet |
0 | 0% |
Lokal By/gdeliste |
2 | 0,96% |
Høyre |
30 | 14,42% |
Venstre |
19 | 9,13% |
Liberalistene |
0 | 0% |
Sv |
62 | 29,81% |
Andre |
0 | 0% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Hat? Jeg tror ikke jeg hater noen partier, men jeg er ekstremt uenig med Sp i nesten alt. De er proteksjonistiske og refraktære, og jeg synes de spiller på svært usunne strenger når de argumenterer. De kjører dessuten den populistiske distriktene-mot-oslomakta hver gang, og jeg synes det fordummer debatten. Sp og Rødt har langt på vei tatt igjen FrP på populistisk debattering, synes jeg.
![]() |
#62 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har stemt for å bevare bystyret vi har nå. Siden MDG ikke har synlig politikk på annet enn miljø har jeg stemt på SV. Det kunne egentlig like gjerne blitt AP i denne sammenhengen.
Jepp, enig.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?
Jeg er veldig enig i dette, men samtidig skjønner jeg at folk som bor i distriktene treffes av slik retorikk. Debatten om kommunesammenslåing er jo fra SP sin side veldig styrt av det emosjonelle, og for veldig mange er det nok også veldig emosjonelt å skulle tvangssammenslåes med andre kommuner. Det er ekstremt mye emosjoner i identitet.
![]() |
![]() |
#64 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?For første gang har jeg stemt forskjellig på kommune og fylke. Har jo visst at det var mulig, men kanskje ikke tenkt på det før.
![]() |
#65 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Antall partistemmer bestemmer antall mandater, men antall personstemmer bestemmer hvilke kandidater som kommer inn (fra de partiene som får mandater altså). Er du godt kjent (og likt) i kommunen er det stor sjanse for personstemmer og da er du inne. Er du lite kjent så er sjansen høy for at andre får flere personstemmer enn deg, da "slipper" du. (Mulig andre har sagt deg det før i tråden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Okay, jeg har sett at noen forklarer hva de ikke liker med Sp, men jeg har ikke sett noe hat i kommentarene her. Kan du finne noe slikt for meg? Siden jeg er blind eller har fargede briller, det siste kan i hvert fall skje meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
villende
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Martis: |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg synes også Venstres største problem er mangel på gode, erfarne og karismatiske politikere. De er altså helt førsteklasses elendige til å selge inn seire.
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg stemmer Venstre, med mindre entusiasme enn tidligere, men det er fortsatt det eneste jeg kan lande på.
![]() |
#71 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Det er en generell oppfatning gjennom flere år. Jeg er som sagt ikke sp-velger, og det er helt uaktuelt for meg å stemme på dem. Men jeg synes det er en veldig rar måte å omtale sp på her, som ikke passer inn i hvordan jeg mener de verken er eller oppfattes andre steder (jeg er statsviter, så jeg er rimelig oppdatert på hva og hvordan politikk diskuteres rundt om). |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har heller ikke sett noen rar måte å omtale SP på, eller noe SP-hat? FrP er vel det eneste partiet som får gjennomgå hardere enn de andre partiene. Ellers omtales alle i både oppgitte, nedsettende eller forherligende ordelag ganske jevnt over, syns jeg.
![]() |
#73 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Snappa: Jeg synes likevel det er ganske drøyt å snakke om hat, hvis du ikke viser til spesifikke episoder, statsviter eller ei.
![]() |
#74 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva skal du stemme?Godt mulig hat er et ord jeg bruker litt for lett, og at det er feil i denne sammenhengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg tror ikke du skal gå mange meter i Oslo-gryta før du treffer på tilsvarende motforestillinger, altså.
![]() |
#76 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Ja, jeg tror SP generelt har klart å bygge seg et navn som folkelige, nedpå og joviale, mye takket være den folkelige, nedpå og joviale Vedum.
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har litt samme oppfatning (og utdanning
![]() |
#78 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har samme oppfatning som Snippa, om at det på dette forumet er mange som er veldig skeptiske til sp, og kanskje litt vel krystallklare på det. Det er en del populisme der, men å slå sp i hartkorn med FrP eller Sverigedemokratene mener jeg blir feil.
![]() |
#79 |
Glamorøs
|
Altså, det samme har blitt skrevet om Rødt, SV, KrF og flere andre partier. SP er på ingen måte i særstilling.
![]() |
#80 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Denne oppfatningen har jeg møtt mange andre steder enn på FP altså. Gjelder særlig her i Trøndelag, og knyttet til Borten/Borten Moe (mer enn Slagsvold Vedum). Denne artikkelen fra Adressa er riktignok fra 2017, men viser at dette ikke er noe FP-medlemmer har funnet på.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-09-19 kl 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|