|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkSiden tunnelen uansett skal flyttes ned, så er det ikke sikkert at den ikke er trygg. Det viser seg vel uansett at den ikke trengs, for kvadratmeterne regjeringen trenger er nedskalert. Det er derfor foreslått å åpne den til publikumsformål og slikt.
![]() |
#62 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkJeg så Debatten, og synes at sikkerhetsargumentet ikke var helt solid. Basert på hva, tenker jeg? Sikkerhetsmessig burde de vel ikke samlet så mange viktige funksjoner på en plass samme hva, etter min mening, og dermed faller argumentet litt. Og det virket som det eneste argumentet de holdt seg fast til.
![]() |
#63 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkJeg skal være litt forsiktig med å påberope meg kunnskap om sikkerhet, kjenner jeg.
![]() |
#64 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkJeg syns et interessant aspekt ved hele saken er at en rotårsak til at man vil rive, er at man vil ha så enormt mye areal for regjeringskontorer. Og det trenger man fordi regjeringsapparatet, som alt annet i offentlig sektor, og særlig alle nivåer øverst, har EST ut over tid, uavhengig av regjeringer. Med stadig flere statsråder, og stadig nye horder med kommunikasjonsrådgivere, så er det ikke rart man ikke får plass i en stakkarslig liten Y-blokk, men må bygge HØYT!
![]() |
#65 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkMen Polyanna, er ikke saken nå at de har nedskalert arealbehovet ganske mye (ikke regjeringsapparatet, dessverre)?
![]() |
#66 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkJa, det vil jo hjelpe. Det var mest en filosofisk betraktning. Og et hjertesukk.
![]() |
#67 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkSamtidig har de krympet arealbehovet fra de første skissene, som da var årsaken til at de ville rive, men som etterhvert har blitt erstattet av andre argumenter for å rive.
Og budsjettsprekk ble det her også, gitt.
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkHusker dere forresten dekorasjonen i tunnelen, som ble malt over for noen år tilbake? Edens Hage av Arne Lindås. Oslo Kommune vedlikeholdte det ikke, og kunstneren selv tok malingskosten i egen hånd flere ganger for å male det opp igjen. Til slutt ble det malt over.
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikk
Ja, det husker jeg veldig godt.
![]() |
#71 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å forstå arkitekturproblematikkHer er foresten et forslag til hvordan man kan bevare blokka og gjøre den om til offentlig areal:
![]() |
|
|