|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Vel. Vi dumper ikke. Vi deponerer. Og det er ikke "ny" gift som deponeres, det er den samme giften som har vært der alltid som nå graves godt ned.
1) Det er ett parti som har jobbet jevnt og trutt og som snart er i mål med barnehagedekningen, og det er SV. Det hadde ikke vært nær full bhg-dekning i Norge om det ikke var for SV. Å ha barnehager med fleksibel åpningstid slik at det passer skift/turnus-arbeidere er defintivt noe som SV er for. Kvalitet i barnehagen er viktig, at det skal være et trygt og godt tilbud med gode medarbediere, trygge ute- og innearealer og krav til arbeidsmiljøet. SVs barnehagepolitikk (oppsummert)
![]() |
#62 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Nå endret de jo skatter og avgifter på en del biler ved nyttår da, så vi er jo definitivt på rett spor ...
![]() |
#63 |
Epikur
|
Ja, for det er mye av det som skaper kø, er det ikke?
![]() |
#64 |
Protonterapeut
|
Det vil jeg anta, men jeg vet ikke. Ukvalifisert gjetting med andre ord.
![]() |
#65 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?- Full barnehagedekning,
- Gode skoler i nærområdet. Arbeiderpartiet vil: (utdrag)
Her fant jeg ikke noe i farten som svarte deg på akkurat det. ![]() - Fjern sykehuskøene! Arbeiderpartiet vil:
- Lavere skatter og avgifter på noe, men ikke på alt. AP sier: Vi ønsker å fastholde en solidarisk finansiering av grunnleggende velferdsgoder, og et progressivt skattesystem som sikrer økonomisk omfordeling - Avskaff monarkiet. Spør SV. ![]() Jeg tror nok du er nærmere SV enn AP. :konkluderer:
![]() |
#66 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Jeg lurer på oom sykehuskøer kan være en medieskapt myte, jeg.
![]() |
#67 |
Ser lyst på livet
|
Det at folk ikke møter opp til timene sine er et kjempeproblem. Når 5 av 12 pasienter ikke møter en dag så sier det seg selv at det blir venting, disse 5 som ikke møtte må få tilbud om ny time, kanskje de ikke møter neste gang heller, og dermed så er 10 timer brukt på 5 stk som ikke kom. Ja man kan ringe og spørre hvorfor de ikke kom, men hva når pasienten ikke tar telefonen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tror kanskje du er inne på noe her. Jeg kjenner heller ingen som har vært rammet av sykehuskøer. Mange høylydte medieutspill fra "fortvilte" sykehusledere som roper om at fødeavdelinger må stenge hvis de ikke får mer penger osv, er nok heller innspill i budsjettkampen mellom helseforetakene, enn reelle problemstillinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det er vel ikke snakk om akuttilfeller når man snakker om sykehuskø; men større operasjoner som transplantasjoner, hjerteoperasjoner o.l. ...?
![]() |
#71 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Storesøster vår ble skubbet og skubbet på fordi de ikke hadde tid til å se på henne, hadde time i april som de flyttet til august/september, så køene finnes, det gjelder bare ikke akutte ting, men kreftsyke kan rammes av de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
Men dette vet jeg egentlig fint lite om, altså. Det fins vel statistikk på slikt, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Protonterapeut
|
For å snakke litt om meg selv; Jeg ble henvist til ØNH i oktober i fjor, for å fjerne mandlene. Etter lang venting og rot med papirer, så fikk jeg i vår brev om at jeg ikke var i gruppe 1, dvs. de som har krav på å få vite dato innen 6 mnd. Vel, tenkte jeg: Jeg blir vel operert innen poden er konfirmant og slo meg egentlig til ro med det. Når jeg sjekket nettsidene til sykehuset sto det jo gj.snitt ventid, og den var mellom 6 og 12 måneder.
![]() |
#75 |
Har fått nytt nick
|
Ja, det er jo nettopp slike operasjoner som havner i kø. Jeg står i samme kø som deg, og venter på å få fjernet mandlene. Dette er operasjoner som kan vente. Man blir selvsagt ikke henvist til kø dersom man blir akutt skadet/syk. (selv om jeg syns 7 timer på venterommet på akutten var lenge nok med brukket tå, altså Sist redigert av MsM : 07-08-07 kl 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Kø for å få fjernet mandler?? Jeg skjønner ikke hvorfor du skal behøve vente på en slik operasjon. Jeg gikk til legen, fikk henvisining til ØNH spesialist. Gikk til ØNH spesialisten og 2 uker senere fjenret jeg mandlene, jeg kunne ha gjort det uken etter hvis jeg ville. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Protonterapeut
|
Jeg kunne tatt det på Volvat, men jeg så ikke poenget. Det haster ikke, det er andre som trenger operasjonen mer enn meg.
![]() |
#78 |
Har fått nytt nick
|
Sånn føler egenlig jeg det og. Det hastet ikke så veldig. Fikk forresten innkalling il ØNH i dag, så altfor lang venteliste var det ikke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Hvor: Akershus
Tja...billig og billig... det finnes ganske mange land hvor dyr og fin vin er billigere enn i Norge da...selv om jeg da ikke tenker på Sverige.
![]() |
#80 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Ok, da har jeg tatt begge testene. Den ene sier at jeg bør stemme Venstre og den andre sier at jeg bør stemme Fremskrittspartiet. Herregud. Det var noen imponerende gode tester må jeg si... Not!
![]() |
|
|