Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-07, 10:14   #61
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

JOg mens vi er på miljøområdet, så håper jeg at SVs forsvar av gidftdumping i fjorden ikke vil slå alvorlige tilbake på partiet; ikke fordi jeg bryr meg om SV, men det ville jo være fint om de ensidige rapportene til forsvar for dumpingen er riktige, og vi ikke får stor spredning av PCB i fjorden.

Ben "avstår fra fisk og bading inntil videre" Murphy

Vel. Vi dumper ikke. Vi deponerer. Og det er ikke "ny" gift som deponeres, det er den samme giften som har vært der alltid som nå graves godt ned.
Det graves et kjempedypt hull, sjøbunnen skrapes og dritten puttes nedi hullet. Oppå der legges det grus og greier som holder giftmassene stabile.

Alternativet ville vært å hente giften opp og lagre den på land. det er ingen god idé, ettersom giften da kan sive ned i grunnvannet. Dessuten er det ikke noe fornuftig sted å kunne lenaddeponere massene. Ettersom denne metoden ser ut til å kunne fungere, vil den kunne brukes i alle de andre giftige fjordene i Norge. Og det er jo fint.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Viktig for meg:

- Full barnehagedekning, (...) Flere flexitid-barnehager (Vi er MANGE som jobber skift og uregelmessige arbeidstider i samfunnet, men det er svært få barnehager for barna våre hvor det er litt mer fleksibel åpningstid)

- Gode skoler i nærområdet. Kraftig opprydning i skolen. Høyere lønn til lærere (...).

- Staten selv må bli mer involvert i miljøbølgen som brer seg over land og strand. (...)
Myndighetene må gjøre det enklere for folk å velge miljøvennlig. Det er latterlig at det koster mer å velge miljøvennlige produkter/tjenester.
(...)

- Fjern sykehuskøene! (...)

- Lavere skatter og avgifter på noe, men ikke på alt.

- (...)alkoholprisene skal og vil jeg klage på. Jeg elsker vin. Vin er for dyrt i Norge. Vinmonopol og dyre priser hjelper ikke på å få ned folks forbruk.

- Avskaff monarkiet.

1) Det er ett parti som har jobbet jevnt og trutt og som snart er i mål med barnehagedekningen, og det er SV. Det hadde ikke vært nær full bhg-dekning i Norge om det ikke var for SV. Å ha barnehager med fleksibel åpningstid slik at det passer skift/turnus-arbeidere er defintivt noe som SV er for. Kvalitet i barnehagen er viktig, at det skal være et trygt og godt tilbud med gode medarbediere, trygge ute- og innearealer og krav til arbeidsmiljøet. SVs barnehagepolitikk (oppsummert)

2) Skole: SV er tilhenger av en skikkelig god offentlig skole for alle, som gir alle barn muligheter til å gjøre det aller beste de kan ut av livet sitt. Uavhengig av hvilken bakgrunn og hvilke foreldre ed har. SV kjemper for å stanse forfallet i skolen, både når det gjelder bygg og personale. Lønnsmessig har lærerne det ikke så verst, de har tross alt ikke SÅ lang utdannelse og grunnlønna er ikke gal. Men Clemets krav, som tydelig avspeiler at Høyre tror lærere er dumme og late og bare har ferie, medførte en forverret arbeidsdag for lærerne, og maks krav til hvor mye de måtte gjøre på skolen etter undervisningstid. Å forutsette at lærere er uforberedt og ikke jobber så sant man ikke tvinger dem er ikke akkurat så motiverende. Å rekruttere motiverte og faglig dyktige folk til yrket er selvsagt kjempeviktig! Til dem som måtte tro at SV ønsker en kosemosetulleskole: les her!

3) Miljø. SV er miljøpartiet fremfor noe. Og vi ønsker å gjøre det lett for innbyggerne å ta gode miljøvalg i sin hverdag. Vi ønsker å ta ansvar på hjemmebane og belønne klima- og miljøvennlige valg. Bedre kollektivtilbud, høyhastighetstog, kildesortering i hele landet, støtte til økolandbruk og økologisk omlegging, osv. Jeg mener personlig at man også skal avgiftsbelaste usunne og miljøfiendtlige varer og subsidiere de sunne og miljøvennlige. Her er SVs Klimapolitikk
og SVs miljøpolitikk finner du her.

4) Jeg kan for lite om sykehuskøer, men jeg skal prøve å finne ut av det.

5) Skatter og avgifter handler om rettferdighet. Det er utjevning. Rett og slett. Og jeg tror det er få som noensinne kommer i pluss i fht hva de får igjen far fellesskapet i fht hva de yter. Bare se på oss her inne på FP. Vi har fått årevis med utdannelse (snittet her inne er vel rundt 16-17 år på skolebenken, helt gratis), vi har fått studiefinansiering, foreldrene våre fikk barnetrygd for oss, vi har fått all hjelp vi har trengt helsemessig på sykehus og i fht svangerskaps- og fødselsomsorg, vi får barnetrygd, svangerskapspermisjon som er helt på topp av det beste i verden, noen får kontantstøtte, noen får arbeidsledighetstrygd, sossialstønad, overgangsstønader og hva_har_du.

I fht bidraget vårt, er vi på pluss, definitivt! Man gir etter evne og får etter behov.

Gammel 07-08-07, 10:33   #62
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå endret de jo skatter og avgifter på en del biler ved nyttår da, så vi er jo definitivt på rett spor ...

Jeg er for øvrig MOT de hersens helseforetakene. Man burde bruke pengene på å pleie de syke, ikke å omorganisere og flytte og :gaaah:

Gammel 07-08-07, 10:48   #63
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nå endret de jo skatter og avgifter på en del biler ved nyttår da, så vi er jo definitivt på rett spor ...

Jeg er for øvrig MOT de hersens helseforetakene. Man burde bruke pengene på å pleie de syke, ikke å omorganisere og flytte og :gaaah:

Ja, for det er mye av det som skaper kø, er det ikke?

Gammel 07-08-07, 10:53   #64
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, for det er mye av det som skaper kø, er det ikke?

Det vil jeg anta, men jeg vet ikke. Ukvalifisert gjetting med andre ord.

Jeg jobber jo ikke med helse-tingene, jeg kan bare lærlinger og ungdom - men til og med på det punktet klarer jo de fordømrade HF-ene å rote det til med å ikke ville ta inn Helsefagarbeiderne til de ytterste få ukene de SKAL ha læretid på sykehus.

Gammel 07-08-07, 11:20   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

- Full barnehagedekning,

Arbeiderpartiet vil:

• lovfeste retten til barnehageplass, og innføre en maksimalpris på 1750 kroner (2005-kroner). Denne prisen justeres deretter i takt med kostnadsutviklingen i barnehagesektoren
  • innføre gratis korttidsbarnehage for alle barn i områder med en stor andel minoritetsspråklige barn

- Gode skoler i nærområdet.

Arbeiderpartiet vil: (utdrag)
  • styrke elevens ferdigheter i norsk, matte, engelsk og bruk av digitale verktøy
  • utvide skoleuka i barnetrinnet til minimum 28 timer, noe som blant annet gir rom for leksehjelp og fysisk aktivitet hver dag
  • at alle lærere og elever skal ha tilgang til PC og internett
- Staten selv må bli mer involvert i miljøbølgen som brer seg over land og strand.De må slutte med alt pratet og gjøre noe selv!

Her fant jeg ikke noe i farten som svarte deg på akkurat det.

- Fjern sykehuskøene!

Arbeiderpartiet vil:
  • styrke sykehusenes økonomi, slik at flere pasienter behandles og ventetidene kortes ned
  • sikre et desentralisert sykehustilbud. som blant annet sørger for nærhet til akuttfunksjoner og fødetilbud, samt en ambulansetjeneste over hele landet som har god beredskap og forsvarlig responstid
  • at sykehusene i det vesentlige skal være eid og drevet av det offentlige. Noen private sykehustilbud, spesielt de som drives av ideelle organisasjoner, er et viktig supplement. Men også disse må drives i nært samvirke med det offentlige helsevesen

- Lavere skatter og avgifter på noe, men ikke på alt.

AP sier:
Vi ønsker å fastholde en solidarisk finansiering av grunnleggende velferdsgoder, og et progressivt skattesystem som sikrer økonomisk omfordeling

- Avskaff monarkiet.

Spør SV.

Jeg tror nok du er nærmere SV enn AP. :konkluderer:

Gammel 07-08-07, 11:27   #66
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg lurer på oom sykehuskøer kan være en medieskapt myte, jeg. For jeg kjenner iNGEN med brukket ben eller hull i hodet som har måttet vente. Det er jo aldri noen livsviktige hastegreier som blir avvist eller som tas på et senere tidspunkt. Mannen min jobber på sykehus og de tar alltid hatsetingene først og så tar de polikliniske undersøkelser (røntgen) senere eller innimellom. Et stort problem for dem og noe som skaper kø, er at de som har fått time ikke kommer. Og da er jo Hansen, Berg og Jensen, som ikke kom til time, som er skyld i at fru Jespersen ikke fikk time med en gang. Men det kan jo ikke media lage en sak av. Og sykehus kan jo ikke ha personale som kan stå stand by for alskens greier hele tiden i tilfelle noen kommer på at de vil ha en MR sånn plutselig?

Gammel 07-08-07, 11:34   #67
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer på oom sykehuskøer kan være en medieskapt myte, jeg. For jeg kjenner iNGEN med brukket ben eller hull i hodet som har måttet vente. Det er jo aldri noen livsviktige hastegreier som blir avvist eller som tas på et senere tidspunkt. Mannen min jobber på sykehus og de tar alltid hatsetingene først og så tar de polikliniske undersøkelser (røntgen) senere eller innimellom. Et stort problem for dem og noe som skaper kø, er at de som har fått time ikke kommer. Og da er jo Hansen, Berg og Jensen, som ikke kom til time, som er skyld i at fru Jespersen ikke fikk time med en gang. Men det kan jo ikke media lage en sak av. Og sykehus kan jo ikke ha personale som kan stå stand by for alskens greier hele tiden i tilfelle noen kommer på at de vil ha en MR sånn plutselig?

Det at folk ikke møter opp til timene sine er et kjempeproblem. Når 5 av 12 pasienter ikke møter en dag så sier det seg selv at det blir venting, disse 5 som ikke møtte må få tilbud om ny time, kanskje de ikke møter neste gang heller, og dermed så er 10 timer brukt på 5 stk som ikke kom. Ja man kan ringe og spørre hvorfor de ikke kom, men hva når pasienten ikke tar telefonen?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 11:35   #68
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Og en av grunnene til køene er at det ikke er leger til å sette inn i ledige stillinger. Og det er ikke det samme alltid med en assistentlege som en overlege.

Gammel 07-08-07, 11:35   #69
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror kanskje du er inne på noe her. Jeg kjenner heller ingen som har vært rammet av sykehuskøer. Mange høylydte medieutspill fra "fortvilte" sykehusledere som roper om at fødeavdelinger må stenge hvis de ikke får mer penger osv, er nok heller innspill i budsjettkampen mellom helseforetakene, enn reelle problemstillinger.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 11:35   #70
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på oom sykehuskøer kan være en medieskapt myte, jeg. For jeg kjenner iNGEN med brukket ben eller hull i hodet som har måttet vente.

Men det er vel ikke snakk om akuttilfeller når man snakker om sykehuskø; men større operasjoner som transplantasjoner, hjerteoperasjoner o.l. ...?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 11:50   #71
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Storesøster vår ble skubbet og skubbet på fordi de ikke hadde tid til å se på henne, hadde time i april som de flyttet til august/september, så køene finnes, det gjelder bare ikke akutte ting, men kreftsyke kan rammes av de.

Gammel 07-08-07, 11:51   #72
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg tror kanskje du er inne på noe her. Jeg kjenner heller ingen som har vært rammet av sykehuskøer. Mange høylydte medieutspill fra "fortvilte" sykehusledere som roper om at fødeavdelinger må stenge hvis de ikke får mer penger osv, er nok heller innspill i budsjettkampen mellom helseforetakene, enn reelle problemstillinger.

Men dette vet jeg egentlig fint lite om, altså. Det fins vel statistikk på slikt, eller?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 12:02   #73
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Det spørs vel kanskje om man tenker på køer og ventelister som samme sak eller to forskjellige ting.

Gammel 07-08-07, 12:06   #74
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg lurer på oom sykehuskøer kan være en medieskapt myte, jeg. For jeg kjenner iNGEN med brukket ben eller hull i hodet som har måttet vente.

For å snakke litt om meg selv; Jeg ble henvist til ØNH i oktober i fjor, for å fjerne mandlene. Etter lang venting og rot med papirer, så fikk jeg i vår brev om at jeg ikke var i gruppe 1, dvs. de som har krav på å få vite dato innen 6 mnd. Vel, tenkte jeg: Jeg blir vel operert innen poden er konfirmant og slo meg egentlig til ro med det. Når jeg sjekket nettsidene til sykehuset sto det jo gj.snitt ventid, og den var mellom 6 og 12 måneder.
Stor var derfor overraskelsen når jeg rett før vi dro på ferie fikk innkalling til operasjon nå i august.
ØNH har det jo tradisjonelt vært lange køer på - så der har det i hvert fall bedret seg veldig.

:fornøydmedsykehuskøentrossalt:

Gammel 07-08-07, 12:21   #75
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

For å snakke litt om meg selv; Jeg ble henvist til ØNH i oktober i fjor, for å fjerne mandlene. Etter lang venting og rot med papirer, så fikk jeg i vår brev om at jeg ikke var i gruppe 1, dvs. de som har krav på å få vite dato innen 6 mnd. Vel, tenkte jeg: Jeg blir vel operert innen poden er konfirmant og slo meg egentlig til ro med det. Når jeg sjekket nettsidene til sykehuset sto det jo gj.snitt ventid, og den var mellom 6 og 12 måneder.
Stor var derfor overraskelsen når jeg rett før vi dro på ferie fikk innkalling til operasjon nå i august.
ØNH har det jo tradisjonelt vært lange køer på - så der har det i hvert fall bedret seg veldig.

:fornøydmedsykehuskøentrossalt:

Ja, det er jo nettopp slike operasjoner som havner i kø. Jeg står i samme kø som deg, og venter på å få fjernet mandlene. Dette er operasjoner som kan vente. Man blir selvsagt ikke henvist til kø dersom man blir akutt skadet/syk. (selv om jeg syns 7 timer på venterommet på akutten var lenge nok med brukket tå, altså men det var tre år siden og ryktene sier at det har bedret seg på Ahus)
Jeg har ikke fått noen innkalling for mandelfjerning enda, men regner med å få det innen neste sommer. Det er ikke så akutt, likssom.

Så til det opprinnelige spørsmålet. jeg stemmer AP (og er listekandidat i min kommune) Ru har jo forklart godt, og her i byga er vi i ferd med å få full barnehagedekning.
I tillegg fikk flertallet her i bygda presset gjennom at det skal bygges en sårt tiltrengt ungdomsskole nå til tross forat FrP, Høyre og KrF nesten stoppet hele prosessen uker før spaden skulle i jorda.
De ville få private utbyggere til å bygge, for så å leie skolen tilbake av dem. SP, som hele tiden har vært for kommunal utbygging av skolen snudde plutselig i det siste kommunestyremøtet, og dermed var flertall for å utrede dette. heldigvis snudde SP da det klart at en ny utredning ville forsinke prosessen med flere år (I tillegg til de økte kostnadene en ny utredning ville innebære), og det ble på ny flertall for å gå igang. Heldigvis hadde ikke byggefirmaet tett på seg mange nye oppdrag, så starten ble kun forsinket med en måned
Denne skolen lakk som en sil og hadde elendig inneklima og mange problemer når jeg gikk der, og det begynner å bli mange år siden. I tillegg er kapasiteten for lengst sprengt, dette haster! så i Nittedal håper jeg folk husker denne episoden når de stemmer, altså!

Sist redigert av MsM : 07-08-07 kl 12:33.
MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 13:35   #76
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Kø for å få fjernet mandler?? Jeg skjønner ikke hvorfor du skal behøve vente på en slik operasjon. Jeg gikk til legen, fikk henvisining til ØNH spesialist. Gikk til ØNH spesialisten og 2 uker senere fjenret jeg mandlene, jeg kunne ha gjort det uken etter hvis jeg ville.
Du kan jo selv velge hvor man ønsker å gjøre dette? Ring Bogstadveien Øre Nese Hals og jeg er sikker på at du kan får fjernet mandlene dine innen 2 uker hvis du ønsker det. Overhode ingen som helst grunn til å vente på en slik operasjon som det er masse kapasitet på.

Forøvrig er omleggingen av helseforetakene er for å redusere og kutte administrasjonen og heller bruke midler direkte på pasientene. Alt dette styres fra store enheter i stedet for masse andre byråkratiske ledd.

Sykehuskøer i Norge? Hvor mange kjenner folk som har ventet lenge på operasjoner? Ja man hører skrekk eksempler på TV2 nyhetene i ny og ne men de hører nok til unntakene. Får man f.eks kreft i Norge kan du være rimelig sikker på at du får nødvendig behandlig meget raskt. Mage operajoner det er køer på er ofte pga av at de f.eks mangler organer osv.

Så til spm - hva skal man stemme? Jeg lukker øynene og stemmer Ap. Jeg skulle ønske jeg kunne stemme Venstre men for meg er det umulig å stemme på et parti som indirekte vil være med på å sikre et flertall der FrP inngår med så stor makt. Klin umulig.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 13:49   #77
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Kø for å få fjernet mandler?? Jeg skjønner ikke hvorfor du skal behøve vente på en slik operasjon. Jeg gikk til legen, fikk henvisining til ØNH spesialist.

Jeg kunne tatt det på Volvat, men jeg så ikke poenget. Det haster ikke, det er andre som trenger operasjonen mer enn meg.
Det som plager meg mest med hele greien er at fastlegen nektet å henvise meg til ØNH fordi hun mente at jeg ikke kom til å få innvilget operasjon. Men det er en annen historie.

Bogstadveien blir litt langt for meg, jeg bor på andre siden av landet.

Gammel 07-08-07, 17:20   #78
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Jeg kunne tatt det på Volvat, men jeg så ikke poenget. Det haster ikke, det er andre som trenger operasjonen mer enn meg.

Sånn føler egenlig jeg det og. Det hastet ikke så veldig. Fikk forresten innkalling il ØNH i dag, så altfor lang venteliste var det ikke!
Min pappa fikk frresten en kreftdiagnose i fjor. En svulst på nyren. Svulsten (og nyren) ble fjernet umiddelbart etter at alle prøver var tatt. Hørte ikke noe om sykehuskøer da, nei. Han ble forøvrig helt frisk og trengte ingen annen behandling etter operasjonen.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 00:38   #79
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Billigvin er dyr sammenlignet med andre land. Dyr og fiin vin er billig i Norge.

Tja...billig og billig... det finnes ganske mange land hvor dyr og fin vin er billigere enn i Norge da...selv om jeg da ikke tenker på Sverige.

Gammel 08-08-07, 00:43   #80
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Aftenposten har laget en Valgomat.
Den er dog laget ut i fra de nasjonale standpunktene til partiene, men det gir nå i det minste en indikasjon.
Og Aftenposten er nå et par hakk mer seriøse enn Start.no.

Ok, da har jeg tatt begge testene. Den ene sier at jeg bør stemme Venstre og den andre sier at jeg bør stemme Fremskrittspartiet. Herregud. Det var noen imponerende gode tester må jeg si... Not!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.