|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)en skadet person trenger hjelp uansett hva han har gjort eller ikke gjort.. å det er vertfall ikke opp til ambulanse personell å vurdere om han fortjener det eller ikke... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Jeg er heller ikke så begeistret for tabloider, men her synes jeg fakta taler for seg selv. En alvorlig skadet mann ble forlatt av både ambulanse og politi, det er en stygg sak uansett.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 08-08-07 kl 21:23. Årsak: folatt - forlatt |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Enig, det er ikke dette som er hverdagsrasisme. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Grusomt. Så det på tv igår jeg og. Mannen ligger der og blør, når politiet kommer så setter de seg ned og spør om ID?
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Som tidligere nevnt; man kan gjøre og si mye rart om hjernen er skadet. Bare enda større grunn til at de burde tatt han med.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Så vidt jeg forsto så gikk ikke ambulanse og politiet bare fra en mann som lå i koma på gresset , men feillbedømmte situasjonen fordi han først sto oppreist og jobba med å få "tingen" ut av buksa da han hadde ufrivillig vannlating. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Come what may...
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=174423
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Vi kan dåne i kor. Greit nok de sa ikke "svarting" ol, men de ville neppe snakket så stygt til en nordmann.... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Akkurat det vet man jo ikke. Og jeg stusser på at politiet mente han trengte å sikres ved transport? Det betyr antageligvis at de har en litt annen informasjon enn det som er kommet frem i media.
|
|
|
#10 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Safran: du har selvsagt helt rett. Men her snakker vi vel alle ut fra "OM det som er fremkommet i media stemmer". Med det forbeholdet.
|
|
|
|
#11 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)De er nå ikke SÅ enige om at politiet skulle frakte mannen til legevakten. "Feil, og ren ansvarsfraskrivelse, sier politiet.": |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Jeg lurer veldig på hvorfor de handlet som de gjorde foran så mange vitner. Trodde de at de skulle komme unna med det? Uansett om de gjorde det de skulle rent medisinsk (hvilket jeg ikke vet om de gjorde), så var faktisk språkbruken og holdningen deres uspiselig og uakseptabel. Jeg ser for meg at det var jeg eller en av mine som var skadet, også at vi skulle bli behandlet slik av de som skulle hjelpe oss. Det ville vært grusomt. Trodde ambulansefolkene at de skulle komme unna med en sånn oppførsel? Pleier de det?
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror det var det de trodde. Og det forundrer meg ikke. Jeg har selv opplevd å ha ringt ambulanse i Oslo fordi en alkoholiker ramlet og slo hull i hodet, hvor de nektet å komme. Når de hørte adressen ba de oss slutte å tulle. Jeg tror ambulansepersonellet i Oslo, i likhet med Politiet, tenker sitt når de blir tilkalt til visse adresser og hendelser. Og når det er to afrikanere involvert slår nok fordommene lett ut.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Jeg kjenner jeg blir helt paff jeg. Perplekse over at folk reagerer på at de etterlot en alvorlig skadet mann, i tillegg til å skjelle ham ut? Ja, da trenger de virkelig en realiycheck. Jeg syns også det er merkelig at arbeidsplassen deres tydeligvis ikke reagerer på det de har gjort.
|
|
|
#16 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Ja, flott kronikk! Grusomt sann, og nådeløst klar.
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Det syns jeg mildt sagt er en ukultur, og det er bra hvis denne saken kan sette fokus på problematikken. Alle fortjener respekt i møte med både helsevesenet og politiet.
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Jeg er oppriktig rystet av denne saken. Jeg trodde man fikk hjelp uansett hvis man ble skadet i vår lilleputtnasjon. Så naiv kan man altså bli.
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Til opplysning er det ikke ambulansepersonellet som bestemmer om de skal rykke ut på oppdrag. Det er sykepleierne på AMK som rekvirerer ambulanser i Norges land. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Jeg er klar over det. Som du ser skrev jeg at jeg ringte etter ambulanse, jeg sa ikke at jeg ringte til ambulansepersonell. Beklager hvis det var uklart.
|
![]() |
|
|