|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?
Det tror jeg vil gjelde langt de fleste, altså.
![]() |
#62 |
Dig for victory!
|
Ja, selvsagt, men om man ser bort fra sykdom og død og generelt hvordan samfunnet påvirkes. Det er ingen endringer i mitt liv som står igjen som noe jeg gjerne vil fortsette med framover, er det vel jeg mener. Jeg har ikke bedre tid eller bedre vaner nå.
![]() |
![]() |
#63 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Det eneste må være innsikten i hvor utrolig stor pris jeg setter på ting som nå er borte. Kontoret, kollegene f2f, kultur (både som utøver og mottaker), restaurantbesøk, reiser, sosial omgang med venner og kolleger, trening på SATS. Og så mye mer. Det vil forhåpentligvis føre til noen gode ting når alt åpner opp igjen.
![]() |
#64 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Jeg er også en av dem (få?) som ikke har mer overskudd til ungene (ungdommene). Vi bor relativt trangt og oppå hverandre, ungene er nesten voksne og tar mye plass, ikke bare fysisk. Den ene er i tillegg ekstremt hormonell og har et uforutsigbart humør og mener det er jeg som er sur. Og de legger seg seint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Tja ja jo nei, jeg har det kanskje litt bedre enn før koronaen. Det skyldes to ting:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Jeg har blitt enda mer glad for at jeg bor her jeg bor
![]() |
#67 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Ja, og så må jeg ikke glemme at pga corona og forståelsesfull jobb så har jeg hatt bedre mulighet til å følge opp to venninner som fikk kreftdiagnoser før corona når de har hatt behov for å ha med ledsager til legetimer/behandling. Hjemmekontoret har gjort det mye enklere.
![]() |
#68 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Samme her, vil heller ha mindre tid med en blid tenåring enn masse tid med en sur tenåring (som er situasjonen her, satt på spissen).
![]() |
#69 |
|
Haha, ja. Det går jo ikke i pluss det her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, jeg må jo si at jeg har lært en hel del av dette. Tross alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Jeg håper i hvert fall at de lyspunktene som er å finne kan tas med videre også etterpå. For min del da, men teams-møter med venner langt unna, så tror jeg det er kommet for å bli. Det er mye bedre enn en telefonsamtale og det er så fint å snakke med begge på én gang.
![]() |
#73 |
|
Ja! Jeg så på skype som djevelens verktøy og unngikk det som pesten før. Og så kom pesten og plutselig går det helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
tankefull
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Mest negativt, men den ene positive tingen jeg kan komme på er at vi fikk valpen vår. Hun skulle egentlig til noen andre, men pga korona kunne ikke de reise og hente henne, og dermed fikk vi tilbud om å overta henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Egentlig ingenting.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Etter at jeg bestemte meg for å slutte å sure over alle ting vi har gått glipp av, så ser jeg jo at det finnes noen positive effekter, spesielt med tanke på hjemmekontor.
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vi har en landsby av folk som står klare til å få være barnevakter, så for oss er det definitivt et savn. Denne babyen har hatt så gode sovevaner at vi lett kunne overlatt henne til besteforeldre, tanter og onkler og dratt på restaurant og konsert om vi ville. Eksotiske reiser driver vi ikke med da.
Ja, dette er definitivt en enorm sorg. At søsteren min bare har møtt datteren min tre ganger i løpet av det første året hennes og aldri har holdt henne. Det er nesten ikke til å holde ut, faktisk. Familien til mannen min har sett henne litt mer, men vi har utvilsomt være veldig mye mindre sammen enn vi ville vært normalt. Hele det første året hennes er liksom bare ... borte. Det er skikkelig trist.
Kjenner meg igjen i dette. Jeg vil også heller ha lite tid med en blid unge enn mye tid med en sur og fortvilet unge. Vi hadde ganske mye tid sammen før korona, for vi er ikke en familie som har tusen baller i lufta.
Ja! Sånn er det for meg også, og det er virkelig positivt.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 22-03-21 kl 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Vi har oppdaget mange fine turstier i nærområdet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
villende
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Den eneste koronavinneren i denne familien er hunden vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|