Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ting du lærte som voksen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-22, 10:07   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Det går an å synge «så glad er vi».

Derimot går det ikke an å synge «Alle fugler små de er, kommer nå tilbake». :streng:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:33   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig var teksten «så gladelig» men klart: alle har vel sunget «så glad er vi» så det er vel ikke rart.

Gammel 16-07-22, 10:47   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ang. privilEgert: det heter jo ikke privilIgium, men privilEgium. Samme bokstav i begge ordene, altså.

Gammel 16-07-22, 10:50   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ang. privilEgert: det heter jo ikke privilIgium, men privilEgium. Samme bokstav i begge ordene, altså.

Ja, og da er det logisk, men kunne aldri falt meg inn at jeg har skrevet det feil i 54 år. Måtte til og med sjekke på stavekontrollen til Iphonen, som hadde stålkontroll i motsetning til meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 17:32   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har eg googla O jul med din glede …!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Come on, ketchup-vitsen. Jeg var seriøst nesten 40.

Eg blir flau kvar gong eg tenker på konteksten eg skjønte den i. Eit samarbeidsmøte der engelsklærer uttrykte bekymring for ein elev …

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

At krydderet står alfabetisk i hyllen på butikken.

Det lærte eg då ei venninne fortalde at ho var today years old …

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

At det fins en flip i hvert hjørne på bakepapir og alufolieesken som skal trykkes inn slik at rullen holder seg stabil og medgjørlig inne i esken men man ruller ut.

Så smart! Det må eg prøve!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 17:47   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg blir flau kvar gong eg tenker på konteksten eg skjønte den i. Eit samarbeidsmøte der engelsklærer uttrykte bekymring for ein elev …

Det var dagens!

Gammel 18-07-22, 07:50   #7
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mulig det ikke er et planlagt samarbeid mellom Stabburet og Freia men jeg ble stående her for noen mnd siden og lette etter lokket jeg har til den gule boksen med leverpostei.

Tilfeldigvis var også boksen med bakepulver til freia på benken og jeg syntes dette så ut som samme størrelse.

Så får gøy tok jeg det av og prøvde det på leverposteien.

Det passer det

Så freia sine lokk til bakepulver og vaniljesukker passer som lokk til leverpostei til Stabburet (og sikkert andre ting som er produsert i samme str boks, men her er det kun leverpostei som spises).

Om andre egentlig tenker over det og jeg bare ikke har vert klar over det vet jeg ikke?

Gammel 23-07-22, 17:32   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Mulig det ikke er et planlagt samarbeid mellom Stabburet og Freia men jeg ble stående her for noen mnd siden og lette etter lokket jeg har til den gule boksen med leverpostei.

Tilfeldigvis var også boksen med bakepulver til freia på benken og jeg syntes dette så ut som samme størrelse.

Så får gøy tok jeg det av og prøvde det på leverposteien.

Det passer det

Så freia sine lokk til bakepulver og vaniljesukker passer som lokk til leverpostei til Stabburet (og sikkert andre ting som er produsert i samme str boks, men her er det kun leverpostei som spises).

Om andre egentlig tenker over det og jeg bare ikke har vert klar over det vet jeg ikke?

Åh, takk for tips! Nå blir det gjenbruk!

Gammel 18-07-22, 00:16   #9
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, og da er det logisk, men kunne aldri falt meg inn at jeg har skrevet det feil i 54 år. Måtte til og med sjekke på stavekontrollen til Iphonen, som hadde stålkontroll i motsetning til meg.

You & me both. Har ikke hatt mye bruk for å skrive det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 18:54   #10
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Å Gud Nokon, nå lo jeg høyt her!

Gammel 18-07-22, 09:30   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var nytt for meg Kamp, og en praktisk opplysning!

Gammel 18-07-22, 12:05   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ketchupvitsen er ikke morsom, men den er et ordspill, og det krever en minimumskunnskap om både konseptet "ordspill" og engelsk språk for at den i det minste skal gi mening.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 12:30   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ketchupvitsen er ikke morsom, men den er et ordspill, og det krever en minimumskunnskap om både konseptet "ordspill" og engelsk språk for at den i det minste skal gi mening.

Ja, det forstår jeg jo. Men jeg skjønner ikke helt hva det med engelskkunnskaper har med det jeg sa å gjøre. Whatever. Ikke viktig.

Gammel 18-07-22, 16:11   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det forstår jeg jo. Men jeg skjønner ikke helt hva det med engelskkunnskaper har med det jeg sa å gjøre. Whatever. Ikke viktig.

Fordi du ikke får samme dobbeltbetydning på norsk, så hvis man bare har hørt den på norsk (evt ikke kan engelsk) gir den enda mindre mening.

Jeg tenkte heller ikke over den skikkelig før jeg så Pulp Fiction.

Gammel 18-07-22, 16:25   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

At det fins en flip i hvert hjørne på bakepapir og alufolieesken som skal trykkes inn slik at rullen holder seg stabil og medgjørlig inne i esken men man ruller ut.

Ny kunnskap for meg.

Det er ikke mange år siden jeg skjønte at det er en liten pil på bensinmåleren inni bilen som forteller hvilken side du skal tanke på.

Gammel 18-07-22, 19:24   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er ikke mange år siden jeg skjønte at det er en liten pil på bensinmåleren inni bilen som forteller hvilken side du skal tanke på.

Hæ? Er det?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 17:53   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fordi du ikke får samme dobbeltbetydning på norsk, så hvis man bare har hørt den på norsk (evt ikke kan engelsk) gir den enda mindre mening.

Jeg tenkte heller ikke over den skikkelig før jeg så Pulp Fiction.

Jeg skjønner det, altså. Jeg forstår bare ikke hva det har med mine engelskkunnskaper å gjøre. (Men det er som sagt uviktig.)

Gammel 18-07-22, 19:10   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skjønner det, altså. Jeg forstår bare ikke hva det har med mine engelskkunnskaper å gjøre. (Men det er som sagt uviktig.)

Nei, jeg tenkte det gjald generelt, ikke spesifikt dine engelskkunnskaper.

Gammel 18-07-22, 23:19   #19
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke alltid pil. Kan også være hvilken side tank-
ikonet er plassert i forhold til målet. Ikke lagt merke til pil, men tank-ikonet er på riktig side av måleren.

Gammel 19-07-22, 04:58   #20
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det er ikke alltid pil. Kan også være hvilken side tank-
ikonet er plassert i forhold til målet. Ikke lagt merke til pil, men tank-ikonet er på riktig side av måleren.

Jepp, det stemmer det.

Lærte det for mange år siden på DinSide.no tror jeg. Så etter dette har jeg studert en del ulike «tank» på ulike biler og noe er merket. Har ikke kommet over noen uten merker men det skal sies at det sikkert finnes unntak, men jeg har ikke sett noen til nå og vert borti mye ulike biler (kanskje mer «vanlig» på en uke grunnet mye taxi osv)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.