|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Pannekaker ble regnet som fullverdig middag her, men vi lager visst ikke pannekaker lenger. Det tror jeg vi skal gjøre noe med i løpet av helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Hos oss er det fullverdig middag. Serveres med stekt bacon og forskjellige syltetøy.
![]() |
![]() |
#64 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?
Du må la dem dyppe pannekaka i suppa.
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Hvetemel, melk, smør og mye egg. Også bacon til.
![]() |
#67 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Jeg godtar det, men spiser det ikke selv. Jeg har typisk pannekaker dagen etter noe det ble rester av, så spiser jeg resten mens barna har pannekaker. Ikke oftere enn en gang i måneden.
![]() |
#69 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Njæ, en fullverdig middag er det vel ikke, men helt greit innimellom allikevel. Våre pannekaker er med mye egg (ett mer enn antall som skal spise), gjerne grovt havremel og ikke sukker. Ofte litt hampfrø også. Så ikke usunt, heller, egentlig. Har ikke smeltet smør i heller. Serveres med alt fra ost, rørte bær, syltetøy og kanel.
![]() |
#72 |
kamerat
|
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Jeg synes pannekaker er kjempegodt, forresten. Comfort food.
![]() |
#73 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Samme her Toffskij.
![]() |
#74 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Jeg lager aldri pannekaker, men bestemor lager, da serveres det med fruktsuppe, bacon, syltetøy og sukker. Man spiser det man vil ha. Hun lager det av og til den dagen ungene er der.(de spiser middag der fast en dag i uka)
![]() |
#75 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Lager forresten av og til pannekaker av kikertmel (socca). Det er typisk kveldsmat og serveres med for eksempel skinke og avocado eller something like that. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
søt
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Ja, vi har kokte poteter og bacon til. Og blåbær.
![]() |
#77 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Ja, med bacon(eller flesk av og til i barndommen men som regel bacon i tykke skiver) til og valgfritt blåbærsyltetøy eller lønnesirup. Aldri fått suppe hverken før, under eller etter i min oppvekst så det slipper ungene (og vi voksne) nå også.
![]() |
#78 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Ja, det gjør vel det. Min go to ved uventet barnebesøk som spiser halal, ikke noe vi i særlig grad har ellers.
![]() |
#79 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Det er ingen tvang rundt vår suppeservering, alle tar det de har lyst på, for de fleste er det en kombinasjon.
![]() |
#80 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?Pannekaker med bacon, smør, poteter og blåbærsyltetøy er middag hos oss. Ikke hver uke, men det er mest pga jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|