|
|
|
|
#1 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg tenker av og til at det burde vært et eget lys for å si unnskyld når jeg er lite hensynsfull fordi jeg er distrahert. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Er du en høflig bilist?
Omtrent slik jeg har det hvis jeg må kjøre i en by, med andre ord
Det er vel og bra å kjefte for seg selv, men det kan bli innmari flaut hvis man glemmer at man har åpent vindu, og det viser seg at den andre bilisten også har åpent vindu... Men jeg står faktisk for den kjeftinga - man er ikke "hyggelig" og slipper fram folk fra sideveier når hele ferjekøa venter på å få kjøre ut på veien!
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en høflig bilist?Ja, og jeg vår foran som et godt eksempel. Nå er det nr. tre som lærekjører og jeg. Linker meg som oftest inn i rundkjøringene også.
|
|
|
|
#4 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg er høflig i den forstand at jeg slipper andre inn på plasser der det er bortimot umulig å komme inn på veien når det er litt trafikk og takker andre når de viser meg samme hensyn. Men hvis man ser på hvordan jeg snakker til andre bilister når jeg er ute på veien så tror jeg ikke at jeg kan kalles høflig på noe som helst vis. Da kommer all sarkasmen frem. "Å, ja, du skulle svinge til høyre du, men glemte helt hvor blinklyset er? Ja, det er ikke så lett, alltid. I hvert fall ikke når du er Mann 50 og kjører Tesla!!!".
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg er heller ikke spesielt høflig når ingen kan høre meg altså. Idioter i trafikken får gjennomgå - 40 i 60-sonen, folk som ikke kan kjøre inn i en rundkjøring før det er 100 meter klaring i alle retninger. I rushtiden.
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg er delvis høflig og delvis totalt usaklig.
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Er du meg ? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her.
|
|
|
|
#11 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Er du en høflig bilist?Det Che sa. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert optimist
|
På min arbeidsplass er det påbudt faktisk.
|
|
|
#13 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Også hos oss. Begrunnelsen er at det er flere ulykker når man rygger ut avparkingen enn når man rygger inn.
|
|
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Mht generell sikkerhet er det også viktig. Mye større sjanse for at det er noen bak deg når du rygger ut av en parkeringsplass enn når du rygger inn i parkeringslommen.
|
|
|
#16 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg er en enkel, høflig og avslappet bilist som sjelden hisser meg opp over andres mer eller mindre rare måter å håndtere trafikken på. Hilser alltid med hånda når noen kjører til siden eller slipper meg forbi, men ser aldri etter om de hilser tilbake. Når det gjelder parkering, så er regelen å kjøre med fronten først pga at jeg har hund bak. Foretrekker egentlig å rygge inn, og gjør dette når det er grei plass til å slippe ut dyret. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg er ganske lik Che.
|
|
|
#18 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg er alltid for god flyt, og hilser sånn passe. Det samme som syklist, nikker og smiler til de som slipper meg fram. Bannes over bilister som sniker ved å legge seg inn midt i køen, og lager kork. Og som syklist bannes jeg over bilister i kø som ikke vil la en syklist rulle forbi, da kan jeg være stygg hvis jeg har anledning.
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en høflig bilist?Jeg kan ikke ryggeparkere. *innrømmer* Jeg bestilte til og med en dobbelttime med kjørelærer for noen år siden for å lære det, men jeg ble så kvalm av å vri så mye på hodet at vi måtte avslutte etter den første timen. Jeg må nok ta en reisesyketablett eller noe for å kunne øve videre på det. Men det var en digresjon. Jeg er en hensynsfull bilist. Hvis jeg ikke hilser eller takker, er det fordi situasjonen er litt stressende, slik at jeg har nok med meg selv. Men jeg bor et sted hvor det ikke er plass til to biler i veibanen, så her er det alltid noen som må vente på bakketoppen. Og da takker jeg alltid.
|
|
|
#20 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Du trenger ikke snu på hodet, Divine. Jeg bruker sidespeilene når jeg rygger, snur aldri på hodet og tar en kikk i bakspeilet når jeg skal estimere avstand bakover. Gammel bil uten ryggekamera. |
|
|
|
![]() |
|
|