Kvinne, 50+
Det er mange av oss her inne som har tippa femti og vel så det, og opplever at livet har forandret seg. Ungene har vokst seg til, kanskje til og med flytta ut. Overgangsalderen har meldt seg, eller er på trappene, den andre store hormonforandringen etter puberteten, den som ingen snakker om. Og når ungene er ute av redet, og du sitter der i sofaen og ser bort på din bedre halvdel og tenker; hva nå?
Er det noe du kunne ha tenkt deg å ha visst mer om i denne fasen? Jeg har googla og prøvd å finne bøker som omhandler tiden etter femti, men finner fint lite. Ok, jeg finner bøker som sier noe om overgangsalderen og hva man kan forvente, men jeg etterlyser litteratur om livet etter femti, når man plutselig ser at alle barna har fløyet redet og man sitter igjen med et liv man egentlig ikke kjenner igjen. Der all tid har gått med til jobb og AS Familien, og når alle er borte så er livet plutselig ugjenkjennelig. Der noen faktisk fylles av skrekk ved tanken på at det er så mange år igjen av livet, uten noe å fylle det med.
Hva tenker du?